Beste metal-låt?

C

citolydstudio

Gjest
1 RAMMSTEIN - Rammstein
2 SLAYER - God hates us all
3 MOTÖRHEAD - Overkill (live fra No sleep...)

+ mange andre, men dette var tre tilfeldig utvalgte jeg kom på i farta...
 

Geir_Bjerkaas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.11.2003
Innlegg
441
Antall liker
2
De er kristne! "The Great Fall" er kanskje den plata som er minst direkte, da den handler om slutten på vår tidsregning. På de tidligere platene og dvd èn er det nokså klare kristne tekster. Det er vel litt uvanlig?
 

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
6.811
Antall liker
7.851
De er kristne! "The Great Fall" er kanskje den plata som er minst direkte, da den handler om slutten på vår tidsregning. På de tidligere platene og dvd èn er det nokså klare kristne tekster. Det er vel litt uvanlig?
Mitt inntrykk er at mange av disse gruppene tekstmessig nettopp opererer i det høyst udefinerbare grenselandet mellom religion og fantasi, kristelig eller ikke.

Synes det i grunnen er mer rart at ikke flere kristne driver med denne type metall....
 

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.162
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
noruego;- kan ikke si jeg har reflektert alt for meget over tekster i denne genre,- men noe er oppfattet;- det kan synes som om det er endel,- hva skal vi si,- sfæriske innslag, som du antyder. Som man vel har oppfattet, er jeg blitt litt fascinert av denne musikken,- og da med trykk på musikken;- tekstene er for meg av underordnet betydning,- her liksom i popmusikk generelt.
 

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.162
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
Oj,- nå må ikke denne tråden tørke inn da;- dere med metal i hodet får komme med flere innspill!

Wishmaster;- har nå fårr hørt på Therion; "Serius B/Lemuria;- selvom jeg utgangspunktet ikke liker dette så godt, må jeg innrømme at Therion er av det bedre innen denne genre,- goth-power-operatisk metall,- eller hva vi skal arkivere dette som. Rent fysisk en imponerende utgivelse:- dobbelt CD i en slik Ltd.edition,- utbrettbar pappafære i plast-container,- selskapet Nuclear Blast ønsker tydeligvis å fremstå som seriøse,- men blir det kanskje for fint? Kan være naturlig å sammenligne med poporienterte Nightwish,- i så fall befinner Therion seg i en høyere divisjon;- joda,- jeg kan akseptere disse svenskene;- en dreven produksjon,- og med brukbar lyd.

Khold; Mørke Gravers Kammer;- fine saker fra et norskt band;- min bag dette her,- eller så nær man kommer,- ikke så forferdelig skummelt, men tilstrekkelig til å være interessant;- anbefaling,- helt klart.
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
506
De er kristne! "The Great Fall" er kanskje den plata som er minst direkte, da den handler om slutten på vår tidsregning. På de tidligere platene og dvd èn er det nokså klare kristne tekster. Det er vel litt uvanlig?
Vet ikke hvor vanlig det er med kristne metallband nå for tiden. For noen år siden var dette store greier. Nå for tiden kommer jeg bare på TOURNIQUET, og MORTIFICATION. Tror disse fremdeles er aktive.
Tidligere storheter er Vengeance rising, Believer, Veni Domine, Holy soldier, Stryper, Barron Cross, Bloodgood, Deliverance, Bride. Flere av disse bandene hadde sitt utgangspunkt i "Heavy-menigheten" Sanctuary med pastor Bob Beeman, som den dag i dag fremdeles driver denne sære menigheten+plateselskap osv  http://www.sanctuaryinternational.com/
 

Geir_Bjerkaas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.11.2003
Innlegg
441
Antall liker
2
Takk Soedal!
Du har akkurat utvidet horisonten min! Veldig artig side.
 

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.162
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
Bifaller takk til Dødal,- jeg mener Sødal;- dette med kristendom og metal skurrer vel en del i mine ører, men vel;- nei,- tror jeg vil konsentere mine undersøkelser om ren styggedom.
 

Insidious

Medlem
Ble medlem
21.11.2003
Innlegg
11
Antall liker
0
For å vitalisere tråden med litt blytunge saker. Alle bør få med seg, hehe norgesvennene, Nazareth med "The Ballad Of Hollis Brown" fra 1973. Skrevet av ingen ringere en Mr. Dylan. Skru opp og nyt! Tyngere enn detta blir det ikke. Legg spesielt merke til hvor fullere lydteknikeren blir underveis i låta 8)

Rock on.
 

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.162
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
Blir nesten skremt av omfanget;- jeg mener,- metal er sannelig en omfattende genre;- har rotet endel rundt på internet, og er nesten overveldet av det store tilbudet;- var innom Sound of Noise i dag,- en mørk liten forretning på baksiden av Folkets Hus, og ble også der overrasket over bredden.

timbuktu;- helt fint med anbefalinger ev eldre ting,- men jeg tror jeg vil konsentrere meg om det mer aktuelle,- og helst de mest mørke og dystre tingene,- ikke for det,- har nettopp anskaffet Anthrax; Live in Chicago,- hvilket er tradisjonell heavy-metal,- kan godt like denslags også.

Apropos eldre saker:- da disse var nye, for å si det slik, var dette musikk som lå meget langt fra mine interesser,- hadde vel den oppfatning at heavy rock/metal var omtrent så lavpannet som det gikk an;- ingen dum ting å utfordre sine holdninger,- eller hva.
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
506
Sound of Noise er en fin liten butikk med ok utvalg. Innehaveren er en sympatisk fyr, med stor kunskap om musikkstilen. Jeg stikker av og til innom for en titt, og for å få noen anbefalinger. Han lykkes stort sett med å finne noe jeg liker.

Etter Graces kommentar om Susperias siste "Unlimited", gikk jeg til innkjøp av denne. Jeg likte den forrige innspillingen deres svært godt, og var spent på å høre den nye. Jeg registrerer at Tågtgren ikke lenger er involvert på produsentsiden, og at bandet på den nye plata har benyttet studio Fredman i Gøteborg(In Flames osv...) under deler av opptaket. Heldigvis har lyden blitt ok likevel, jeg kan styre min begeistring for en del av produksjonene fra dette studioet.
Jeg synes "Unlimited" har potensiale, selv om det for min del ikke skiller seg ut noen soleklare favorittlåter, slik som på den forrige plata. Tror gjerne at plata vil vokse ved ytterligere gjennomhøringer. Snillere har det dog blitt. Brutaliteten er der fremdeles, men elementer fra mykere former for metal er mer fremtredende enn før.

Jeg vil ellers anbefale Chimaira, som spiller en type death metal, med melodiøse og fengende partier. Både "Pass out of existence" og "The impossibility of reason" kan anbefales.
 

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.162
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
Sødal;- godt å ha deg med;- ja, jeg liker Susperia,- men har altså bare den siste;- har faktisk tenkt å anskaffe tidligere utgivelser fra dette bandet,- men fint å bli påminnet uansett;- såvidt jeg husker heter den forrige CD-en "Vindication". Skal forsøke Chimaira;- har bare en uklar forestilling om bandet, utover at navnet er registrert,- amerikanere tror jeg. Må også se å få undersøkt Darkthrone;- har ikke noe av dette bandet, som jeg forstår har vært sentralt her i landet en stund;- fint om noen kan bidra med synspunkter på Darkthrone,- eventuelt hvilke CD-er man bør ha.
 

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.162
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
Her er det stille gitt,- men jeg har ikke tenkt å slippe denne tråden enda;- gleder meg til Svisj-Metall i natt,- NRK 2. Har såvidt begynt å se litt på back-katalogen til Dimmu Borgir,- den er forholdsvis rikholdig,- vet ikke hvor dypt man bør søke der,- tips mottas! Apropos mottat,- har nettopp fått tak i ny CD fra Chton; "Chtonian Lifecode";- dette er trøndersk death metal;- førsteinntrykk:- ganske energisk, og vitalt,- om man kan benytte et slikt uttrykk i forbindelse med death. Siste fra W.A.S.P var mest som et feilkjøp å regne.
 

Dr_Online

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.10.2002
Innlegg
107
Antall liker
2
Jeg kan anbefale Dark Tranquillity - Gallery.. svensk "melodisk" deathmetal fra midten av 90-tallet. skral lyd, men helt greit hvis musikken faller i smak. De har laget mange plater siden det, med mer og mer studio Fredmansk lyd, og mere keyboards, som funker helt greit faktisk. Men dette albummet treffer meg godt i allefall.
 

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Innlegg
1.629
Antall liker
969
Torget vurderinger
7
carcass- heartwork(eller andre plater). leste om dette bandet i sweden rock magazine. Bandet har fengende låter(i hvert fall det jeg har hørt), god lyd, er tekniske og dynamiske. Veldig fett. sjekk ut ovennevnt tittellåt...
 

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Innlegg
1.629
Antall liker
969
Torget vurderinger
7
Av dimmu borgir burde spiritual black dimensions og puritanical euphoric misantrophia sjekkes ut. førstnevnte som gjennombruds album og det andre som mindre pompøst men fortsatt grandiost i forhold til det nyeste+ bedre enkelt melodier. For de som vil sjekke ut darkthrone. soulside journey- første albumet, har en helt annen lyd enn resten av albumene, da de på denne tiden ikke hadde bestemt seg for å ha "dårlig" old-school lyd(dvs dette albumet har god "hi-fi" lyd). låtene er også bra. Ellers så er a blaze in the northern sky verdt å lytte til for de som liker black metal uten den helt store hi-fi lyden, men den gode stemningen. Ellers så er det nye og det nest nyeste albumet verdt å sjekke ut. Sardonic wrath og hate them. sardonic(som er det siste) har god bm lyd og ligner faktisk noe på khold til tider. som et lite pluss kan jeg nevne goatlord som et noe sært album, men kanskje det aller beste for noen, da dette har mange rare lyder og kromspring som ikke tradisjonell bm har. Da har jeg vel snart ramsa opp alt samma, men dette er faktisk en ganske objektiv vurdering og anbefaling av platene:) Ellers så har man jo Black metal band som emperor(prometheus, live ceremony) og mayhem(de mysteriis, chimera, grand decleration) som de store. ++++ Sjekk ut det noe ukjente bandet enthral- med subterranean movement. glimrende album.... God lyd og flinke karer
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
506
carcass- heartwork(eller andre plater). leste om dette bandet i sweden rock magazine. Bandet har fengende låter(i hvert fall det jeg har hørt), god lyd, er tekniske og dynamiske. Veldig fett. sjekk ut ovennevnt tittellåt...
Helt enig angående Carcass!
Sangen "Heartwork" er en absolutt klassiker for meg. Brutal og fengende, akkurat som jeg liker det.
 

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.162
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
Takk for reaksjoner, og nye tips;- når det gjelder Dimmu Borgir, har jeg akkurat anskaffet "Spiritual Black Dimentions";- fra før hadde jeg bare den siste utgivelsen;- kan nok forstå hvorfor Dimmu har suksess,- men syns ikke bandet skiller seg så veldig ut i forhold til andre gode norske alternativer. Var vel i utgangspunktet mest interessert i å bli bedre kjent med black metal, men tror kanskje nå at death er mer i min smak,- fortsatt med forbehold når det gjelder de finere nyanser hva gjelder disse ulike avartene av metal. Nattens Svisj ble heller ikke denne gang noen stor opplevelse;- mener allikevel det er verdt å se på;- for man får en slags oversikt;- problemet slik jeg ser det, er at de videoene som vises favner for vidt;- selv sett med tolerante øyne, må man kunne hevde at ren puddelrock er feilplassert i et metalformat,- tenker f.eks. på Motley Crue. Må nevne noe jeg liker, og har sett på Svisj:- en kort, tett og lubben fyr, ikledd kamuflasje,- tenker på U.D.O., og "Thunderball";- vet ikke hvor man plasserer U.D.O.,- spiller forsåvidt ingen rolle,- da det er virkelig morsomt å høre på,- høyt tempo er noe jeg setter pris på.
 

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Innlegg
761
Antall liker
35
Sted
Hagan
Gå ut å kjøp (gamle) plater av Slayer (særlig Reign in Blood), Exodus, Whiplash, Destruction, Sodom, Kreator eller Bathory dersom du vil har deg en uovertruffen metal opplevelse. 99% av dagens black metal (og det alle er meste av det som blir anbefalt her) er simpelthen for jævlig dårlig!

Er Dimmu Borgir black metal? Neppe... Er du interessert i black metal så kjøper du tidlige utgivelser av Darkthrone, Burzum, Mayhem osv.
 

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Innlegg
1.629
Antall liker
969
Torget vurderinger
7
"Deathcrush" av mayhem er ei god plate. første delen av låta necrolust er ufattelig grom( i mine ører) anbefales:) Dessuten er jeg enig i at bathory er verdt å sjekke ut. Låtene "a fine day to die" og "blood fire death(hør hvor immortal har sin inspirasjon fra)", begge fra albumet "blood fire death", er virkelig verdt å sjekke ut. Til sist kan jeg også si meg meget enig i at slayer er å anbefale. denne musikken er rett og slett farlig å feste til, da inntrykket nesten blir for sterkt i fylla. tro meg. Reign in blood, seasons in the abyss og south of heaven er alle tre sterke skiver.. jojojo, også immortal-at the heart of winter. da skal jeg holde kjeft :p
 

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.162
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
Palace;- er som deg nokså usikker på Dimmu Borgir,- hvilket jeg vel har uttrykt tidliger i tråden,- kjenner bare to CD-er fra bandet,- og syns de er absolutt hørbare,- hva de enn måtte representere. Er enig med deg at det er mye dårlige greier,- både innen black metal,- og andre grener av metal,- men må si jeg har en sans for det litt tvilsomme og rått uferdige.

Palace og montesi;- de sakene dere nevner er notert;- jeg har allerede merket meg Bathory og Darkthrone,- disse skal sjekkes ut i første omgang.
 

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Innlegg
761
Antall liker
35
Sted
Hagan
Den nyeste Darkthrone skiva "Sardonic Wrath" er rett og slett et mesterverk. Kjøp! Kjøp!
 

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.162
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
Palace;- burde naturligvis hatt nye Darkthrone i hus nå,- men har altså ikke fått til det;- har forsøkt i tre forretninger uten resultat,- og valgte så net-handel;- forhåpentlig dukker platen opp om et par dager. Litt om hva som er dårlig:- jeg respekterer at folk liker melodiøse ansatser,- og forsåvidt også diverse operatisk/symfoniske tilløp,- jeg foretrekker imidlertid metal av den stygge typen,- minst mulig clean-song,- mest mulig brøling og skriking;- jeg mener,- man trekkes mot ytterligheter,- når man først søker alternativ musikk, så får det sannelig være annerledes;- min hovedinteresse er klassisk musikk,- for å engasjere maksimalt må alterntiver kontrastere så det holder (- eller er man kanskje egentlig en skrekkelig metaltype under en tynn kultivert ferniss).
 

eidsheim

Medlem
Ble medlem
10.03.2003
Innlegg
12
Antall liker
0
Grace: Har du hørt de litt eldre utgivelsene til Sepultura? Tenker da først og fremst på Arise(1991) og Chaos AD(1993). Vil spesielt anbefale førstnevnte, på tross av en litt ullen lydkvalitet! Dette er riffbasert metall med gode musikere og mange geniale rytmeskift. I tillegg har tekstene budskap, noe jeg setter pris på... (Og ja, det brøltes også i 1991...)
 

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.162
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
Hei L;- nei,- men har Sepultura på venteliste, for å si det slik;- takk for tips,- de er notert;- har opplevd at eldre ting ikke er så enkelt å få tak i,- vi får se hvordan det forholder seg i dette tilfellet. Dårlig lyd skremmer forresten ikke meg,- ikke når det gjelder metal,- tvertimot faktisk;- syns for fine produksjoner mister charme,- men det er vel grenser for hvor mye grums man kan akseptere.
 

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Innlegg
1.629
Antall liker
969
Torget vurderinger
7
Må bare få fram at emperor-emperial live ceremony virkelig er verdt sjekke ut. Dette bandet er meget krevende å sette seg inn i, men når man har gjort det så får man lønn for "strevet".Meget dyktige folk, som fronta black metal sjangeren i norge og verden i 10 år. Konserten er også å få på dvd. I disse dager er den(dvd`en) faktisk blitt remastret, og gitt ut på nytt med no bonus greier. Det var virkelig på tide, da den gamle  hadde dårlig lyd i forhold til cd`en.
 

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Innlegg
761
Antall liker
35
Sted
Hagan
Kan også anbefale gamle Voivod utgivelser på det varmeste. Deres tre første plater "war and pain", "Rrrrrrooooaaarrr" og "killing technology" er en stilstudie i brutalitet!
 

eidsheim

Medlem
Ble medlem
10.03.2003
Innlegg
12
Antall liker
0
Noen som har hørt Immortal - Sons of northern darkness?(dumt spørsmål kanskje :) ) Må si at jeg er imponert over denne platen. Spesielt sangen Tyrants er mektig!
 

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Innlegg
1.629
Antall liker
969
Torget vurderinger
7
jo den skiva er knall den, men det blei litt for mye en stund, så jeg gikk litt lei den. Men den kan trygt anbefales, sammen med at the heart of winter...
 

Hi-Fi-Nybegynner

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.03.2003
Innlegg
131
Antall liker
0
Mine favoritter:

DIO - Holy Diver
DIO - Last In Line
AC/DC Back in Black
AC/DC The Jack
AC/DC TNT
AC/DC For those about to rock

Må vel innrømme at jeg ikke har hørt på så veldig mye ny metal de siste åra, men har funnet mange gode tips i denne tråden som skal testes.

Mvh

Roy-E
 

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Innlegg
761
Antall liker
35
Sted
Hagan
Synes "At the heart of winter" er den klart beste Immortal plata sammen med "Pure Holocaust".

Av litt mer obskure greier må jeg si at Destroyer666 er et av de absolutt beste black metal bandene nå om dagen. Dessverre får de alt for lite oppmerksomhet i forhold til hvor fantastisk bra det er! "phoenix Rising" og "Cold steel...for an iron age" are rett og slett fantastiske metal-plater som alt for få noen gang får hørt!
 

madsun

Hi-Fi interessert
Ble medlem
05.02.2003
Innlegg
80
Antall liker
4
Hva er det beste stedet for å finne ut nåverdien til heavy vinyl? Har endel ac/dc, twisted sisters etc liggende som jeg hadde tenkt å kvitte meg med, men da er det greit å vite nuverdien :)
 

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Innlegg
761
Antall liker
35
Sted
Hagan
Tja, slike ting er ikke verdt mye fordi det er jo ikke sjeldent. Hvis det er rimelig pent kan du nok ikke regne med noe mer enn 30-50kr. stk.
 

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.162
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
Sitter nå å fordøyer en slags minneutgivelse fra Tuba;- Windir; "Windir, Valfar, Ein Windir"; 2CD;- her er det mye interessant, og varierende stoff,- anbefales.
Har registrert at det finnes en metal-scene i Australia, av alle steder;- har forløpig bare anskaffet en utgivelse fra Astriaal;- det er en CD som heter "Renascent Misanthropy";- det er vel for black metal å regne,- med et visst melodiøst innslag;- det siste er ikke jeg så begeistret for,- men i dette tilfellet fungerer det hele forsåvidt godt, så dette er akseptabelt. Immortal har jeg merket meg,- og skal undersøkes. Ting som AC/DC, og Dio er ikke noe for meg;- da disse var som mest aktuelle, var mine interesser helt andre,- tror eldre heavy saker er mest for de som hadde sans for slikt for ti-tyve år siden.
 

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Innlegg
761
Antall liker
35
Sted
Hagan
Destroyer666, som jeg nevnte ovnefor, kommer fra Australia selv om de har emigrert til Nederland eller no slikt. Atomizer og Razor of Occam er også svært bra Australske band, men utgivelsene deres er nesten ulmulige å få tak i dessverre.

Gamle gode Hobbs Angel of Death kommer jo fra "down under" og deres selvtitutlerte debut fra 1988 er simpelthen glimrende! Den første Mortal Sin plata "Mayhemic Destruction" er også verdt å sjekke hvis man klarer å finne den!
 

madsun

Hi-Fi interessert
Ble medlem
05.02.2003
Innlegg
80
Antall liker
4
Palace - er ikke engang Chris Tetley picture disc, ac/dc 3lp box set (high voltage, dirty deeds done dirt cheap, powerage) verdt noen slanter?
 

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Innlegg
761
Antall liker
35
Sted
Hagan
Chris Tetley aner jeg ikke, men AC/DC boksen kan du nok få noe for, men ikke særlig mye er jeg redd. Et par-tre hundrelapper maks, tipper jeg med mindre det ikke dreier seg om australske originalutgaver - da snakker vi mer! Husk at AC/DC har solgt millioner av plater gjennom 30 år og at mange av fansen allerede sitter på alle utgivelsene, både på vinyl og CD.

Disse tre i en boks vil naturligvis øke verdien noe, men rik blir du nok ikke er jeg redd! Hvis du bor i Oslo området kan du jo stikke innom platemessa på Rockefeller (er ikke det til lørdag?) og spørre noen av de som har spesialisert seg på metal om hva de evt. vill vurdert det til.

Vanlig mainsstream metal (AC/DC, Twisted Sister, WASP, Accept, Judas Priest osv.) går nesten alltid billig, da dette ikke er særlig ettertraktet lenger. Sitter du derimot på obskure thrash eller death metal plater kand e være verdt en del mer, da dette er ting som folk fortsatt er interesserte i og er villige til å betale for.
 

madsun

Hi-Fi interessert
Ble medlem
05.02.2003
Innlegg
80
Antall liker
4
Hmm, ok..den er god :) Takk for opplysningen
 

Wishmaster

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2002
Innlegg
4.306
Antall liker
3.560
Torget vurderinger
1
De er kristne! "The Great Fall" er kanskje den plata som er minst direkte, da den handler om slutten på vår tidsregning. På de tidligere platene og dvd èn er det nokså klare kristne tekster. Det er vel litt uvanlig?
Beklager mitt seine svar, har vært utenlands noen uker. Som andre her har vært inne på, er kristne tekster skjeldne innen metal, men er det skjeldnere enn i resten av bransjen...?

Også morsomt at Grace var til dels positiv til Therion. Selv gikk jeg dessverre glipp av konserten de hadde i São Paulo for tre uker siden grunnet ufattelige avstander i byen og at den er en eneste stor traffikkork på fredager. Jeg vil i samme åndedrag anbefale Rock Gallery (Galeria do Rock) for dem som er i byen, et kjøpesenter i fire etasjer med nesten bare rock/metal-relaterte butikker (dessverre har det kommet til noen skater-butikker i det siste.....). Og siden CD-prisen i Brasil er på mellom 45 og 65 kr stykket og og at langermete band gensere kostet ca 60 kr, sier det seg selv at kjøpelysten var på topp. Endte dog bare opp med nesten 50 CD'r... ;)
 
Topp Bunn