Beste pickup for rock/metal?

Mats_H

Medlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
81
Torget vurderinger
0
Heisann,

Trenger litt tips for "beste" MM eller MC pickup for rock/metal. Noen tips?
Jeg bruker Hana ML på alt nå, men har lyst til å prøve noe annet.

Denon 103R hører jeg kan være bra?

Sporenstrex

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.10.2016
Antall liker
828
Jeg hadde 103R på en Rega RP3 for noen år tilbake, da det var mange som mente den var en særs god allround PU, og den var i mine ører, ganske perfekt til både de litt rævva dødsmetalplatene og de deilige triojazzplatene, og alt annet.
Men, har ikke dette minst like mye å si hva man setter den på? Dette får andre svare på.
En helt ideell PU for mitt litt ekstreme utvalg, på en Rega, den gangen😉

Mats_H

Medlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
81
Torget vurderinger
0
Skal settes på en Technics 1210 GR2.

Kaller dette en kort tråd å finner meg en 103R da! Ser de kommer inn i midten av mars.

Sporenstrex

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.10.2016
Antall liker
828
Riktig, akkurat slik jeg ville og har gjort det. Spilleren din er vel også en av de som liker alt, eller? Bestill, og lykke til!
Metal kan den.

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
4.917
Torget vurderinger
1
Det er veldig avhengig av lydproduksjonen og hva en ønsker å høre. For egen del liker jeg ML-nåler o.l. spesielt til musikk/produksjoner som er øs-pøs i hele registeret, der rundere nåler fort kommer i "ubalanse". Jeg veksler mellom AT-OC9ML/II og en Ortofon Quintet sort, foruten 2m bronse, Concorde R 30 og DL 103R.

Mvh
KJ

Deng1

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.04.2024
Antall liker
2.394
Sted
VestBredden
Torget vurderinger
1
Dynavector har jo vært kjent for og være DEN som passer til slik ekstravagant musikk ifra dem beste orkestre 🤘 😎 🤘

MakkinTosken

Who, me?
Ble medlem
21.02.2020
Antall liker
46.425
Sted
og til
Torget vurderinger
7
Benz Gullwing med sin noe organiske varme og fantastiske sporingsevne er mitt hete tips, for å holde noenlunde bakkekontakt. Tung krevende musikk låter ikke best på myke overvektige alu nålfaner imo, sporingsvillige puer med sofistikert sliping håndterer det rike overtonehavet best.

Topp Bunn