Beste pu til Rega p5

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
306
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
Tips?

Har Audio Technica oc9 idag
har hat rega super elys før

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Hva ønsker du å oppnå lydmessig? Hvor mange penger skal du bruke? Ikke helt uvesentlig med rammebetingelser.....

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
306
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
impulse skrev:
Hva ønsker du å oppnå lydmessig? Hvor mange penger skal du bruke? Ikke helt uvesentlig med rammebetingelser.....
Har ikke tenkt så langt, men synes det må være en balanse mellom hva spilleren kan ta ut av potentiele if. pris. Det svakeste leddet vil jo alltid være begrensningen, så da er det ikke nødvendig å kjøpe for dyr pu; var interessert i hvilket poteltiale P5 en har med 700 arm.

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
306
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
Vidar P skrev:
Hva er galt med AT OC9 hos deg da?

Mvh Vidar P
Ikke noe galt; låter meget bra; var egentlig bare ute etter å lufte om det er mulig å bli enda bedre:)

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Det vet du da at det alltid er, Yasman! ;D Mitt råd ville være å i det minste sette Dynavector 20x på listen over kandidater.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
277
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
yasman skrev:
Vidar P skrev:

Mvh Vidar P
Ikke noe galt; låter meget bra; var egentlig bare ute etter å lufte om det er mulig å bli enda bedre:)
Jeg har ikke hørt så mye dyrere pu'er i P5, men prøvd forskjellig i P25. For å være ærlig så klarer jeg ikke høre så mye forskjell på de to spillerne, så kanskje er det relevant med innspill fra P25?

Uansett; bedre kan det nok bli, men da er det viktig å være veldig klar på hva man er ute etter! Fordi man risikerer å bytte ut noen egenskaper med andre, heller enn en helhetlig oppgradering. Så man må definere hva man vil ha "bedre", og hvilke egenskaper man ønsker å sitte igjen med også etter pu-skifte.

Jeg vil antyde at en pu som er bedre i ett og alt enn AT OC9 på P25/P5 er såpass mye dyrere at vi snakker pu'er i 10kkr-klassen omtrent. Modeller fra Lyra og Ortofon er nærliggende å tenke på. DV kjenner jeg ikke i denne spilleren.
Da kan man spørre seg om nytteverdi. Dessuten er det også slik, i min mening, at disse pu'enes egenskaper vil man ikke helt få fullt utbytte av; og følgelig sliter man mye på en pu som gir f.eks 90% av sitt beste.

Vel vel, det er bare løse tanker. Selv hadde jeg sikkert slått meg til ro med AT OC9, og heller brukt pengene på vinyl eller andre ting. Pu'er blir ikke så veldig mye bedre enn den der.

Mvh Vidar P

audiy

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2005
Antall liker
25
Vidar P skrev:
Selv hadde jeg sikkert slått meg til ro med AT OC9, og heller brukt pengene på vinyl eller andre ting. Pu'er blir ikke så veldig mye bedre enn den der.

Mvh Vidar P
Igjen takk for tipset om AT OC9 mlII til RB300. Synest den blir berre bedre og bedre. Lurer på kor lang innspeling den treng før den yter max.

Sigurd

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
306
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
Vidar P skrev:
yasman skrev:
Vidar P skrev:

Mvh Vidar P
Jeg har ikke hørt så mye dyrere pu'er i P5, men prøvd forskjellig i P25. For å være ærlig så klarer jeg ikke høre så mye forskjell på de to spillerne, så kanskje er det relevant med innspill fra P25?

Uansett; bedre kan det nok bli, men da er det viktig å være veldig klar på hva man er ute etter! Fordi man risikerer å bytte ut noen egenskaper med andre, heller enn en helhetlig oppgradering. Så man må definere hva man vil ha "bedre", og hvilke egenskaper man ønsker å sitte igjen med også etter pu-skifte.

Jeg vil antyde at en pu som er bedre i ett og alt enn AT OC9 på P25/P5 er såpass mye dyrere at vi snakker pu'er i 10kkr-klassen omtrent. Modeller fra Lyra og Ortofon er nærliggende å tenke på. DV kjenner jeg ikke i denne spilleren.
Da kan man spørre seg om nytteverdi. Dessuten er det også slik, i min mening, at disse pu'enes egenskaper vil man ikke helt få fullt utbytte av; og følgelig sliter man mye på en pu som gir f.eks 90% av sitt beste.

Vel vel, det er bare løse tanker. Selv hadde jeg sikkert slått meg til ro med AT OC9, og heller brukt pengene på vinyl eller andre ting. Pu'er blir ikke så veldig mye bedre enn den der.

Mvh Vidar P
Moro å høre Vidar!
Da slår jeg meg til ro og bruker pengene på 180 grams plater....
:)

Topp Bunn