Beste Riks TV mottaker

finn

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.07.2003
Innlegg
61
Antall liker
0
Noen som har peiling på hvem som lager den beste riks tv boksen,
på markedet idag?
 

janry

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.10.2006
Innlegg
200
Antall liker
1
Vil anbefale sagem-boksen. Den har to scart (mot en på grundig) og optisk lyd ut.
Er vel også enklere i bruk
 

Smibakkjen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.10.2006
Innlegg
398
Antall liker
5
Sted
Sogn og Fjordane
Er det noen som har erfaring med PVR'en Grundig 8860 PVR? Det som bekymrer meg mest er støy i fra disk og eventuelle vifter. Andre ting kan også være av innteresse.
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.409
Antall liker
11.519
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Jeg vil nå helst hive hele den forbannede dekoderboksen, sette Samsung LCDen på barnerommet og kjøpe en sånn i stedet
Sony Bravia

--unnskyld litt avsporing
 

Smibakkjen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.10.2006
Innlegg
398
Antall liker
5
Sted
Sogn og Fjordane
Har lurt på en sånn en selv, til erstatning for min over 10 år gamle Panasonic, men synst det hadde vert greit med muligheter for opptak.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Prøvde den boksen som ikke var Grundig. (Sagem?) det var noe heskens leamikk. Vanvittig lang responstid .. flere sekunder .. mellom du velger en kanal og den dukker opp på skjermen. Noe som gjør det å bla gjennom kanaler til noe som krever STOR tolmodighet. Den er også utrolig dårlig med fjenkontrollen og man må mer eller mindre stå 1 meter rett foran den og peke svært påståelig før den i det hele tatt reagerer, selv med flunk nytt batteri.

Ble levert raskt tilbake til Elkjøp og en Grundig ble tatt ut i stedet. Den er helt grei.

Begge har HDMI som man må ha for å få HDbilder, Scart duger ikke. Sagem har optisk og Grundig har coax digital ut. Ellers er de ganske like.
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
samme erfaringer med Sagem. Bytter også til Grundig som funker greit
 

Smibakkjen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.10.2006
Innlegg
398
Antall liker
5
Sted
Sogn og Fjordane
G

Gjestemedlem

Gjest
Smibakkjen skrev:
PVR'en som jeg refererer til ovenfor (Grundig) har (dels til min "store" fortvilelse) ikke digital coax ut, men kun optisk... Her er Grundig'en uten opptak: http://www.rikstv.no/Hva-trenger-du/Digital-mottaker/Godkjente-mottakere2/Grundig-DTR8740/ Den ser heller ikke ut til å ha coax ut. Men Sagem sin: http://www.rikstv.no/Hva-trenger-du/Digital-mottaker/Godkjente-mottakere2/Sagem-ITD91HD/ Ser ut til å ha coax ut, er disse linkene på villspor?
Det stemmer helt sikkert det. Er nok meg som husker feil av hvem som hadde coax og optisk. :-[
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
jeg byttet Sagem mottaker 4 ganger før jeg ga opp. Det er 3 mnder siden. Elendig produksjonskvalitet. Fjernkontrollen st mareritt
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.857
Antall liker
10.340
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
65finger skrev:
jeg byttet Sagem mottaker 4 ganger før jeg ga opp. Det er 3 mnder siden. Elendig produksjonskvalitet. Fjernkontrollen st mareritt
Fjernkontrollen på den første jeg fikk var defekt. En skandale at det analoge nettet skrues av før det finnes et forsvarlig tilbud av skikkelig kvalitetsutstyr på markedet. Men straks jeg fikk byttet fjernkontrollen funker boksen greitt. Den havner nok på hytta straks en skikkelig kvalitetsboks med HDmottager til ca 3000 kr er å få kjøpt.
 

Smibakkjen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.10.2006
Innlegg
398
Antall liker
5
Sted
Sogn og Fjordane
Da har Grundig 8860 PVR vært i drift i snart en uke, ettersom jeg har vært borte stort sett hele uken, har jeg hatt stor glede av denne saken, nå har jeg fått tatt opp "alt" jeg kunne tenke meg og se, med enkle tastetrykk ;D Var utvilsomt verdt de 2000 jeg måtte ut med, i tillegg til ett års abb. på Riks Pakken. Lettfattelige menyer, lite eller ingen støy, men bildekvaliteten er jeg ute av stand til å kommentere, ettersom min over 10 år gamle Panasonic ikke er siste skrik. Må si meg godt fornøyd, så får vi se om ikke vi får på plass en annstendig flatskjerm om ikke lenge!
 
O

omholt

Gjest
Sagem er et elendig merke man skal holde seg unna. Grundig er da helt klart et bedre valg, men annen god kanditat kan være koreanske Kaon. Kaon KFT-S660HDCO kommer på markedet i november og fikk full score i en test hos Lyd&Bilde.
http://www.mediatron.no/
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
274
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Må benytte anledningen til å være enig med Omholt; jeg er også svært underwhelmed med disse Sagem-boksene.
Nuvel, jeg har ikke boks selv, og benytter anledningen til å minne om at enkelte TVer har innebygde MPEG4-mottakere (om enn uten PVR), slik at man slipper flere fjernkontroller, enda en boks og fordyrende/forringende HDMI-overføring, så som mange av Sony's og flere av de nyeste modellene fra Panasonic, så som min egen eminent tilfredsstillende TH-42PZ800.

Mvh Vidar P
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
24.234
Antall liker
9.092
Torget vurderinger
1
Jeg anskaffet moder'n en Grundig som man får til kr. 1,- pluss abonnement kortavgift+oppkobling. Riktignok kunne jeg ønsket meg digital RCA ut i tillegg til SPDIF, og litt flere muligheter bakpå, men summa sumarum trneger hun bare HDMI. Og den fungerer over all forventning. Hun er superfornøyd (hun hadde jo bare dårlige analoge mottak med kun NRK og TV2) -hun har alle de TV kanalene hun ønsket seg og vel så det.

Når det gjelder Sagem så var jeg usikker på om jeg skulle ta sjansen på en slik i stedet for Grundig'en. Jeg er i alle fall sjeleglad for at hun har et produkt som funker og er enkelt å ha med å gjøre.


Mvh. Bjørn
 
Topp Bunn