Beste signalkabler til Dac?

Assy74

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
215
Sted
Kristiansand
Jeg har en nad M-51 stående i stuen koblet opp mot en asrock multimedia pc, der jeg spiller av fra wimp. m-51 har to innganger med hdmi som jeg bruker...... en fra tv-boksen og en fra multimedia spilleren min. Enkelt og greit. Men er det bedre å bruke noen av de andre inngangene? Tenker da mest på pcen, siden den er viktigest. Optisk, coaxial eller ?
noen som har erfaringer?

superclementz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.12.2013
Antall liker
62
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Jeg har en nad M-51 stående i stuen koblet opp mot en asrock multimedia pc, der jeg spiller av fra wimp. m-51 har to innganger med hdmi som jeg bruker...... en fra tv-boksen og en fra multimedia spilleren min. Enkelt og greit. Men er det bedre å bruke noen av de andre inngangene? Tenker da mest på pcen, siden den er viktigest. Optisk, coaxial eller ?
noen som har erfaringer?
Mange sverger til USB fra PC, men jeg vet ikke :)

yngvejos

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.09.2010
Antall liker
1.320
Da jeg hadde m51, brukte jeg USB og hdmi om en annen med pc og kunne ikke oppdage noen forskjell. Det blir nok bra samme hvordan du kobler den. ;-)

TM-1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.07.2012
Antall liker
81
Sted
Oslo
Jeg har et sant virrvarr med nettverksledning fra router til en Simpleaudio, derfra coax til H300, coax loop til Zdac (snart Primare dac30). Analogt derfra med Nordost Heimdall xlr tilbake til H300. Den første nettverks-skolissen fra Lefdal ble byttet ut i går med en hjemmesnekret fra OHC i tilegg til den fete xlr'en til Black Friday brukt-pris.. Det har gjort meg til medlem i kabelmenigheten og gitt den største positive lydforbedringen i anlegget på lenge;)

Topp Bunn