Beste tv serie

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
tyan skrev:
65finger skrev:
Dette er grunnen til at jeg ikke ser noe særlig amerikansk lenger. En blir engasjert i en serie som en følger med kanskje en hel sesong så blir den kansellert. Det er jo bare unntaksvis at en serie blir fullført. Ofte slutter de med en cliffhanger i siste episode.
de gode litt mørke seriene forsvinner uten unntak.
 

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Innlegg
5.835
Antall liker
1.418
Sted
Steinkjer
Har nesten gitt opp amerikanske seriene, har begynt å følge med og blitt tatt av lufta litt sånn plutselig:
Jericho, Surface, Invasion, flash forward...
 

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Innlegg
2.597
Antall liker
765
Torget vurderinger
8
Ekte mannfolk ser ikke på serier..... ;D

Men må innrømme jeg får med meg "2 and a half men" har jeg tid! Ingen over, ingen ved siden. Riktig fornøyelig humor!
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.578
Antall liker
2.772
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
"Men behaving badly" var akkurat passe dekadent og hjernedødt machosjåvinistisk underbuksehumor til å passe meg, da jeg en gang i tiden gadd å kaste bort tid på å se på dumboksen.....(men det er noen år siden nå, gitt...)

mvh
Proffen
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.125
Antall liker
9.439
Generelt misliker jeg serier med "forsettelse følger.." Jeg liker best serier med avsluttende episoder.
Jeg begynte å se på "Lost" da den ble lansert. Den skulle jo dengang bli avsluttet etter 13 episoder. Siden plottet var såpass interressant så satt jeg klistret, selv om det der også var "fortsettelse følger....." Da produsenten av "Lost" kunngjorde at det ble sesong 2 (og 3 og 4 og 5 og...............) kuttet jeg ut hele greia.
 

ArtDeco

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.08.2003
Innlegg
889
Antall liker
58
Sted
Modum
Jeg husker godt dengang Norge ble helt stille mens denne serien gikk:

Den gang var det definitivt den beste TV serien.

Foretrekker britiske serier med noen få unntak,
Band of Brothers
Generation Kill
e.a.
 

Vedlegg

G

Gjestemedlem

Gjest
U-96 skrev:
Eg synest Breaking Bad er ein fantastisk bra serie. Sinnssjuk story, gode skodespelara, nervar i fleng, tragediar og bisarr humor gjer dette til noko av det bedre som er blitt laga i seinare tid.
Jepps, den var skikkelig bra. Herlig humor.

Oi.. ser ut til at sesong 4 har begynt og er kommet helt til episode 7 nå. Da vet jeg hva jeg skal se til uken. :)
 

zimon

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.11.2002
Innlegg
1.355
Antall liker
85
Firefly
The Complete Series [2003] + filmen "Serenity" [2005]"
Se http://en.wikipedia.org/wiki/Firefly_%28TV_series%29

Battlestar Galactica
The complete series + tvfilm + miniserie og .... you name it.
Se http://en.wikipedia.org/wiki/Battlestar_Galactica_%28disambiguation%29
og http://en.wikipedia.org/wiki/Battlestar_Galactica

- Battlestar Galactica (TV miniseries), the three-hour miniseries
- Battlestar Galactica (2004 TV series), the regular series that followed the miniseries
- Battlestar Galactica: The Resistance, ten webisodes-long spin-off of the re-imagined series
- Battlestar Galactica: Razor Flashbacks, seven webisodes-long prequel story of the re-imagined series
- Battlestar Galactica: Razor, 2007 TV movie for the re-imagined series
- Battlestar Galactica: The Face of the Enemy, ten webisodes-long interquel story of the re-imagined series, taking place between season 4.0 and season 4.5
- Battlestar Galactica: The Plan, 2009 TV movie for the re-imagined series
- Caprica (TV series), also known as "Battlestar Galactica: Caprica", a prequel series set 50 years before the reimagined series

Begge finnes både som DVD og Blue-ray. Husker ikke hvor jeg handlet, men både Amazon.co.uk og cdon.no har disse.
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.433
Antall liker
17.150
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Noen som husker Auf Wiedershen Pet som gikk på Svensk TV tidlig på åttitallet?
Gary Holton, Jimmy Nail og "detektiv" Lewis i noen av rollene som britiske gjestearbeidere (håndtverkere) i Tyskland.

Har sett at flere av episodene ligger på YouTube, så det blir nok litt juleunderholdning å se deler av disse igjen:)
 
T

Tittentei

Gjest
Game of thrones (spennende!)
Dexter (spennende!)

Curb your enthusiasm (lættis)
Klovn (lættis)
Helt perfekt (lættis)
Solsidän (lættis)
Southpark (lættis)
 

EivindOla

Medlem
Ble medlem
24.03.2007
Innlegg
19
Antall liker
0
Sted
Sandnes
Noen gode serier som "avslutter" ved hver episode?
Er litt ny på seriefronten.
Prøvde å se Sons of Anarchy etter anbefaling av en kompis, men får det ikke helt til. Er for lenge mellom hver gang jeg setter meg ned for å se en episode.
Er småbarnsfar med alt for mange hobbyer.....
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.125
Antall liker
9.439
Life on Mars, den engelske orginalen. Generelt så mener jeg at britiske serier er overlegne amerikanske i kvalitet. En episode i en typisk amerikansk serie består av 10 minutter resyme fra forrige episode, 25 minutter handling og avsluttes så med 5 minutter "teaser" for neste episode. Overgangene i handlingen er tilpasset reklamepausene.
 

Falcon1i

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.09.2012
Innlegg
1.822
Antall liker
1.823
Sted
Exil i huvudstaden
Noen som husker Auf Wiedershen Pet som gikk på Svensk TV tidlig på åttitallet?
Gary Holton, Jimmy Nail og "detektiv" Lewis i noen av rollene som britiske gjestearbeidere (håndtverkere) i Tyskland.

Har sett at flere av episodene ligger på YouTube, så det blir nok litt juleunderholdning å se deler av disse igjen:)
Kommer gott ihåg den serien, gick väl i ett par omgångar. Riktigt bra engelsk humor :)
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Endevour!

Fantastisk bra, og med episke hovedrolleprestasjoner.
 

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Innlegg
4.690
Antall liker
5.124
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
Lite som slår Twin Peaks ja, vanvittig bra serie!

Ellers er det jo mye bra, Game Of Thrones og Broen spesielt :)
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Beste serien noensinne hittil i verden for min del er Sopranos, regner med den er velkjent for de fleste. Hvis man mot formodning ikke har sett den så anbefales den på det varmeste. TV på sitt beste IMO, med en del humor, og et fantastisk persongalleri. Man får mange ganger følelsen at de som er med i serien ikke spiller, men at de bare er seg selv foran kamera.
The Sopranos (TV Series 1999–2007) - IMDb
The Sopranos - Wikipedia, the free encyclopedia
 

slowmotion

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2009
Innlegg
6.404
Antall liker
3.196
Som regel orker jeg ikke følge med på tv-serier, og i hvert fall ikke krimserier.
Men jeg synes TBBT er morsomt å se av og til, man slipper å konsentrere seg.
Og jeg synes det er morsomt å le! :)
 

vega jon

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2011
Innlegg
1.371
Antall liker
1.186
Sted
bærum
Torget vurderinger
3
brisco county jr. kul 90 talls wester'n komedie scifi
 

EndreS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2007
Innlegg
195
Antall liker
37
Sted
Bergen
Mye nytt og mye amerikansk her. Forsåvidt ikke noe galt i det, men en serie som gjorde inntrykk på meg var Matador. Sikkert mange som husker den. Gikk på NRK ca midt på åttitallet. Gikk også i reprise på nittitallet. Dette er en av Danmarks Radios største TV-suksesser. Den ble produsert i 1978 - 1981.

E
 

Motoman

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.07.2007
Innlegg
60
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Breaking Bad
Walking Dead
Game of thrones

Dette er serier jeg synest er meget bra, og gir meg lyst til å bare se en episode til, og en til....
 
N

nb

Gjest
Lite som slår Twin Peaks ja, vanvittig bra serie!

Ellers er det jo mye bra, Game Of Thrones og Broen spesielt :)
Det er mye som slår twin peaks. Den var revolusjonerende når den kom, men den eldes dårlig og hemmed ganske mye av svake skuespillerprestasjoner. Jeg så den i sin helhet for noen år siden, da ble det svært tydelig for meg i alle fall. Men det var fryktelig stas da jeg så den første og andre gang.
 

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Innlegg
4.690
Antall liker
5.124
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
Er nok ikke helt enig :) har sett den 5-6 ganger. Stor fan av Lynch generelt, og syns stemningen og alle intrigene i serien er topp :)
 
C

Cyber

Gjest
Er vel lite som matcher Fleksnes i underholdningsverdi.

Den amerikanske utgaven "The Killing" var også bra første sesong.
 
Sist redigert av en moderator:

Spissoy

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.01.2009
Innlegg
2.023
Antall liker
4.120
Sted
Fitjar
Torget vurderinger
14
Liker personlig følgende:

-Suits
-How I Met your mother
-The Following

:)
 
Sist redigert:

Petre

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2007
Innlegg
1.720
Antall liker
1.205
Sted
Siggerud
Life on Mars, den engelske orginalen. Generelt så mener jeg at britiske serier er overlegne amerikanske i kvalitet. En episode i en typisk amerikansk serie består av 10 minutter resyme fra forrige episode, 25 minutter handling og avsluttes så med 5 minutter "teaser" for neste episode. Overgangene i handlingen er tilpasset reklamepausene.
+1, den er bra.
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.532
Antall liker
9.692
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Var veldig fan av sesong 1 og 2, men midtveis i sesong 3 gikk det opp for meg at nå hadde jeg sett absolutt alle gagsene, situasjonene og vitsene fra før, og jeg gadd ikke fullføre sesongen. Enkeltepisoder fra senere sesonger sett på hotell osv bekrefter at her har det skjedd absolutt ingenting, du vet hva de skal si og hva som vil skje nesten før de sier det. Friends er referansen for denne typen serier, den måten de klarte å fornye vitsene på og utvikle karakterene slik at de alltid hadde interesse kan BBT bare drømme om.....
 
Topp Bunn