Beste vinyl accessory?

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
19
Torget vurderinger
3
Hei,

Er det noen som har tips til "må ha" utstyr til vinylriggen? Jeg har fra før Clearaudio digital stifttrykksvekt, VPI Platerensemaskin og RRL #9 stiftrens. Når det gjelder Clearaudio-vekten så anbefales den ikke da den har en idiotisk utforming. Bla. er det nesten umulig å få stiften til å sitte rolig under måling.

Har hørt mye bra om Feickert Alignment Protractor (se bilde). Noen som har den eller har testet den?

mvh,
OS

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.049
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
lettvektsarm med ekornhår børste for støvfri avspilling
mvh

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
19
Torget vurderinger
3
Decca-børste :)
Glemte å si at jeg har den! Har faktisk hatt den samme børsten i over 25 år!

mvh,
OS

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
312
Platespillerhylle, antimagnetisk skrujern
Antistat pistol, Børster av div størrelser.
Speil, water/e , Armlift (for å heve armen på slutten av plata) 45 adapter, platestrammer /krans.
extra jording fra arm og spiller ( må experimenteres ut)
Platematter. Støvlokk.
Det var noen jeg kom på i farta ;)

Mvh Jan I

O

om.s

Gjest
Hei,

Er det noen som har tips til "må ha" utstyr til vinylriggen? Jeg har fra før Clearaudio digital stifttrykksvekt, VPI Platerensemaskin og RRL #9 stiftrens. Når det gjelder Clearaudio-vekten så anbefales den ikke da den har en idiotisk utforming. Bla. er det nesten umulig å få stiften til å sitte rolig under måling.

Har hørt mye bra om Feickert Alignment Protractor (se bilde). Noen som har den eller har testet den?

mvh,
OS

Onzow Zerodust PU cleaner..

Legg bare nålen på gel puten og hev armen igjen, enkelt og greit...

mvh

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
19
Torget vurderinger
3
Onzow Zerodust PU cleaner..

Legg bare nålen på gel puten og hev armen igjen, enkelt og greit...

mvh
Er den bra i forhold til f.eks kritikerroste RRL #9 som jeg bruker?

O

om.s

Gjest
Er den bra i forhold til f.eks kritikerroste RRL #9 som jeg bruker?

Jeg anvender også  Clearaudio "diamond cleaner" og denne gjør samme jobben like bra, mener den koster ca 480,- Sek  på vinylbutiken.se
...
mvh

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
19
Torget vurderinger
3
Glemte også å si at jeg har Mr. Clean Magic Eraser som i følge mange skal være bedre enn det meste til prisen. Dette er egentlig et produkt til vask av vinduer osv. men flere på Vinyl Asylum og andre steder anbefaler dette som stiftrens.

Her er en kommentar fra en på Vinyl Asylum:

I was about to pop for the $70 zerodust when I read about the Magic Eraser. Save the money and buy a box of this stuff for $4.00. You'll have a lifetime supply of a wonderful stylus cleaner.
mvh,
OS

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Hei,

Er det noen som har tips til "må ha" utstyr til vinylriggen?

mvh,
OS
Det viktigste utstyret du må ha til vinylriggen må vel være så mange gode vinylskiver som mulig?!! ;D

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.436
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Hei,

mvh,
OS
Feickert Alignment Protractor er det beste justeringsmalen eg har vore bort i, med unntak av spesialreiskapet som passar utelukkande til ET2-armen. Dyr, men glimrande.

daytona

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.10.2006
Antall liker
0
Hvor får en kjøpt denne feicert justeringsmalen Arve?
Jeg har nå kjøpt meg ny pickup og trenger en slik

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
19
Torget vurderinger
3
Noen slike: ?

::)
Ja jeg har en del vinyl. Bestiller jevnlig fra USA og kjøper en del på eBay. Her er noen godbiter fra samlinga mi:

De to første er Japanseke førsteutgivelser mens siste er andreutgivelsen. Hvis noen har den Japanske førsteutgivelsen av Trespass med Obi er jeg villig til å strekke meg ganske langt for å få overta den!

mvh,
OS

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.625
Torget vurderinger
27
Bruker selv Feickert Alignment Protractor og den anbefales. Det går, i hvert fall for mange armer, langt kjappere og lettere å sette opp pu.

T

theStig

Gjest
På min spiller er en god platestrammer et must... har en Michell sak som funker glitrende.

Pesquera

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.08.2005
Antall liker
75
Torget vurderinger
11
Med mindre du har SME eller vakuum-Basis:

Denne kan med fordel erstatte det meste av filt og gummi. Ikke er den dyr heller, så terskelen for kjøp er lav. For meg er den uomgjengelig - ikke noe "accesory"

T

theStig

Gjest
Jeg har verken filt eller gummi på min spiller. Ingen matte i det hele tatt faktisk. Og tallerkenen er keramisk faktisk, og helt død...

Pesquera

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.08.2005
Antall liker
75
Torget vurderinger
11
Jeg har verken filt eller gummi på min spiller. Ingen matte i det hele tatt faktisk. Og tallerkenen er keramisk faktisk, og helt død...
Antar du stopper spilleren når du skifter side eller plate........
Jeg har lagt med til (u)vanen med å la tallerkenen snurre og da er det en fordel med et underlagt som er snilt med vinylen
Er det en P9 uten filt?

T

theStig

Gjest
Spillern er en Alphason Sonata. Ja, jeg stopper selvsagt når jeg skifter eller snur plate!

Topp Bunn