Bestemor på anbud?

karl

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Antall liker
0
Jippi! Den første i den uendelige rekken av slike undersøkelser som viser at privat eldreomsorg er best. Selv om alle andre undersøkelser av dette temaet viser nøytrale til negative resultater for de private så må det bli denne som gjelder.Vi  tror jo at privat er bra og offentlig er dårlig. Det privat finansierte, men SELVFØLGELIG NØYTRALE, oppdragsforskingsfirmaet Gallup står bak - de private er jo best på forsking også - de gir oss de resultatene vi betaler for.

Dette kaller vi vitenskap! YESS!!!

Hvem betalte for denne undersøkelsen? Fr.p og høyrebyrådet i Oslo? Hvilken overaskelse!!!

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Jippi! Den første i den uendelige rekken av slike undersøkelser som viser at privat eldreomsorg er best. Selv om alle andre undersøkelser av dette temaet viser nøytrale til negative resultater for de private så må det bli denne som gjelder.Vi  tror jo at privat er bra og offentlig er dårlig. Det privat finansierte, men SELVFØLGELIG NØYTRALE, oppdragsforskingsfirmaet Gallup står bak - de private er jo best på forsking også - de gir oss de resultatene vi betaler for.

Dette kaller vi vitenskap! YESS!!!
Dette gikk visst alvorlig innpå deg. Tell til ti, så skal du se. ;D

A

Affa

Gjest
Hvem hører du på da Karl? Fibromyalgirammede skulkesjuke hjelpepleiere i 60 % stilling med kronisk tretthetssyndrom og konfektslag?

karl

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Antall liker
0
Dette gikk visst alvorlig innpå deg. Tell til ti, så skal du se. ;D
Nei, jeg morer meg med mine debattanter som kjøper hvilken undersøkelse som helst bare den går i favør av egne meninger.

;D

Affa: jeg har jobbet i helsevesenet. Der finner du noen jobber som er ganske sløve, men de er i ledelsen. De som står på "gølvet" jobber ofte helsa av seg pga denne sløve ledelsen.

O

OldBoy

Gjest
Nei, jeg morer meg med mine debattanter som kjøper hvilken undersøkelse som helst bare den går i favør av egne meninger.

;D
"Der går en klok mann; han tenker som jeg."

Er det ikke sånn for oss alle?

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881

;D

Affa: jeg har jobbet i helsevesenet. Der finner du noen jobber som er ganske sløve, men de er i ledelsen. De som står på "gølvet" jobber ofte helsa av seg pga denne sløve ledelsen.
Nettop. I det private ville en sløv ledelse aldri overlevd lenge.

karl

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Antall liker
0
Er det slik at sløv ledelse bare finnes i off. sektor? I private firmaer som har en etablert posisjon i et marked uten fullkommen kunkurranse er det mange ledere som sløver i vei. Fullkommen konkurranse finnes ikke, det er bare en teori, og ikke virkelighet.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
0
Bestemor på anbud ?? Hva er markedsprisen på bestemødre nå om dagen ? ;D

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Det er et bra spenn mellom fullkommen konkurranse og ingen konkurranse. Målet for et marked bør være sunn konkurranse.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Bestemor på anbud ?? Hva er markedsprisen på bestemødre nå om dagen ?   ;D
Det er ikke noe vi bruker mer penger på i vårt samfunn enn på syke og eldre, så det er klart bestemødre står høyt i kurs. Bestemødre lever jo mye lenger og er mer syke enn bestefedre. Det blir stadig flere av dem og de lever stadig lengre, og de stiller stadig større krav.

karl

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Antall liker
0
Det er et bra spenn mellom fullkommen konkurranse og ingen konkurranse. Målet for et marked bør være sunn konkurranse.
Ja den som fikk til noe sånt...Så lenge konkurransen ikke er fullkommen, noe den ikke er i virkeligheten, så blir den ikke sunn. Alle former for konkurransevridning er til selgers fordel.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Klart det er sunt med konkurranse, det får folk til å skjerpe seg og yte mer og bedre, noe som kommer forbrukerne til gode i form av bedre og billigere tjenester.

T

Thomas1

Gjest
Fibromyalgirammede skulkesjuke hjelpepleiere i 60 % stilling med kronisk tretthetssyndrom og konfektslag?
Affa har lyst til å dø med skoene på! Håper ikke du ender opp på gamlehjem....Det har du kanskje ikke lyst til heller ;D

karl

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Antall liker
0
Klart det er sunt med konkurranse, det får folk til å skjerpe seg og yte mer og bedre, noe som kommer forbrukerne til gode i form av bedre og billigere tjenester.
Helt enig, forutsatt at folk må skjerpe seg, og forutsatt at konkurransen er reell. Det er som regel ikke slik. De fleste i yrkeslivet gjør så godt de kan og konkurransen mellom bedrifter fungerer dårlig.

Les litt økonomisk teori så vil du oppdage litt av hvert som ligger utenfor slagordene til Høyre og Fr.p.

Topp Bunn