Betaling på NeedleDoctor

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
278
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Har for noen dager siden bestilt meg en AT 33EV på NeedleDoctor i forbindelse med deres pågående salg. Fikk idag en mistenkelig mail fra en Vincent Frickle som kalte seg "jim@needledoctor.com" og som kunne fortelle at det var et problem å bruke MasterCard, fordi de kun aksepterte AmEx og wire transfer. Svært merkelig tenkte nå jeg da, ikke minst siden jeg har kjøpt AT via MasterCard der før.

Svindel? Lureri? Jeg svarte ham at da fikk han bare kansellere ordren dersom han ikke aksepterte MC og Visa, samtidig som jeg sendte en mail til en for meg kjent needledoctor-adresse (shipping@) og gav beskjed om denne mistenkelige meldingen. Gav samtidig uttrykk for at jeg mistenkte dette å være noe fishy, og at jeg ville legge ut et spørsmål på norsk forum for å høre om andres erfaringer om handel ved needledoctor.

Noen som har opplevd noe tilsvarende derfra?

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
27.334
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Nei, men jeg har ikke handlet der på en stund. Ingen Vincent eller Jim i mine gamle mailer, men en mail fra 2007 om at de er oppe og går med Paypal.

Lurt å holde hestene, ja.

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
Her er det nok om å gjøre å unngå enhver utbetaling, med mindre Needle Doctor kommer med en oppklaring. Vincent Frickle høres jo også ut som et typisk internettnavn i mine ører. Har Needle Doctor kryptert betalings-løsining egentlig?

Scofi

Medlem
Ble medlem
15.05.2007
Antall liker
5
Sted
Kirkenes
Torget vurderinger
6
Jeg har slettet mine mailer fra needledoctor, men det var noe kjent med navnet Vincent Frickle. Mener jeg mottok mail fra han etter at ordren var bekreftet. Betalte med MasterCard.

B

buster

Gjest
Handlet der i går. Intet uvanlig som gjorde meg undrende. Betalte med Eurocard. Business as usual...
Bjørn

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
278
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Interessant. Har ennå ikke hørt hverken fra Frickle eller fra needledoctor, men at man kunne handle senest igår med EuroCard gjør jo historien ennå mer suspekt.

leon

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2008
Antall liker
193
Sted
Trondheim
Handlet hos Needle Doctor får et par dager siden.
Vincent Frickle bekreftet handelen på mail.
Alt ser da greit ut.. så langt :)
Betalt med mastercard.

Vedlegg

HKviking

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.02.2008
Antall liker
14
jeg har hatt mail fra "Vincent Frickle [shipping@needledoctor.com]" og "Shipping Desk Jim [shipping@needledoctor.com]" signert med "Thanks,Jim"

gfredhei

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.01.2009
Antall liker
226
Sted
Oslo
Har handlet herfra et par ganger. Senest for ca 1 mnd. siden. Ingen problemer hverken med leveranser eller betaling.

Kan huske å ha fått mail fra:
"Shipping Desk Jim [shipping@needledoctor.com]"
"NeedleDoctor [info@needledoctor.com]" signert Chris

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
278
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Takker for verdifulle innspill alle sammen; dette betydde at jeg fikk nærmest verifisert identiteten til denne Frickle, som kaller seg Jim. Det ser ut til å være en av herrene bak etablissementet. Uansett; etter noe frem og tilbake, med en kansellert ordre som blir gjenopplivet, så ser det ut til at han allikevel kan akseptere mitt MasterCard. Forklaringen var at det var noe med beløpet som var for høyt i utgangspunktet, så langt jeg forsto.

Hr Frickle svarer på mail og er veldig imøtekommende i denne situasjonen. Jeg vurderte i utgangspunktet muligheten for at han ville ha mine kortdetaljer pr mail, derav min erkeskepsis; men han ba aldri om det, og reaktiverte den opprinnelige ordren uten noe mer problemer.

Så nå har jeg snart en AT33EV til $450, ikke verst pris, men det gjenstår jo å se om jeg liker den i et Naim-orientert system da. Skulle ikke forbause meg, siden de andre AT'ene jeg kjenner er så kompatible.

Lagga

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2005
Antall liker
33.240
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
3
Godt å høre!

Har selv hatt rusk i maskineriet ved et par internettkjøp (ikke Needledoctor), og det er som
Vidar er inne på;
alarmklokkene ringer kraftig når en mottar underlige spørsmål fra ukjente navn..... :-\

:)

Morten

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
jeg er selv lite imponert over Needledoctor sin forretningsførsel. Jeg har selv en bestilling som er gått tapt, selv uten at det usannsynlige navnet til herr V.F. har vært inne i bildet, men denne har så lav verdi at jeg ikke gidder å lage noe oppstyr. men jeg finner kanskje noen andre å handle med neste gang. Ville forresten rapportert dem til kortselskapet om jeg hadde hatt Vidar P sin opplevelse.

S

Steinar O

Gjest
Som du kjenner til Vidar, har jeg en nøyaktig tilsvarende opplevelse.

Jeg fikk tilsendt opplysninger for bankoverføring tilslutt, men den benytter jeg meg ikke av.
Har bedt om å få benytte et annet kort istedet.

Mitt kredittkort selskap sier det tok litt tid før summen ble "autorisert" og den ble aldri kapitalisert. kanskje det ikke er meningen at jeg skal kjøpe noen AT pu ;)

Avventer svar.

Goshin

Medlem
Ble medlem
01.05.2006
Antall liker
5
Fikk samme mail fra NeedleDoctor i går kveld. De kunne ikke verifisere Mastercardet mitt og at de ønsket AmEx eller direkte betaling. Jeg ba dem kanselere den gamle ordren og at jeg skulle legge inn en ny ordre betalt med AmEx når jeg så at ordren var kanselert på "My Account". Dette gikk unna i full fart, så ny ordre ble bekreftet og godkjent på kort tid.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
278
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Det ble litt krøll med dette ja; de forklarer det hele med veldig strenge regler for å unngå kredittkortsvindel. Men jeg fikk da min AT33EV tilslutt, og den var verdt bryet!

Topp Bunn