Better than sex

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Konklusjonen fra Michael Fremers kone etter lytting til Continuum Audio Labs Caliburn platespiller, Cobra tonearm og Castellon stand referert i Januar 2006 nummeret av Stereophile: "God, this is better than sex!" Michael selv konkluderer i testen av platespilleren: "Given the funds (USD 89.999), I'd buy the Caliburn over the Rockport (System III Sirius) without hesitation. It sings to my heart." Godsakene kan ses på:
www.continuumaudiolabs.com

royervin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.12.2005
Antall liker
2
Konklusjonen fra Michael Fremers kone etter lytting til Continuum Audio Labs Caliburn platespiller, Cobra tonearm og Castellon stand referert i Januar 2006 nummeret av Stereophile: "God, this is better than sex!" Michael selv konkluderer i testen av platespilleren: "Given the funds (USD 89.999), I'd buy the Caliburn over the Rockport (System III Sirius) without hesitation. It sings to my heart." Godsakene kan ses på:
Det var jo litt av et ekteskap ??? Mulig det er en god test av en platespiller, men vurderingen av Fremers egenskaper i køya, må jo ha vært tilnærmet slakt ;D

Roy

T

theStig

Gjest
Det var jo litt av et ekteskap ??? Mulig det er en god test av en platespiller, men vurderingen av Fremers egenskaper i køya, må jo ha vært tilnærmet slakt  ;D

Roy
Kanskje han har problemer med VTA'en?

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Selv om Fremer mente dette var den BESTE platespilleren han noen gang hadde hørt, stilte han avslutningsvis i testen det viktige spørsmålet om hvor konens utsagn egentlig satte ham selv??!!

ahe

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.05.2002
Antall liker
482
Torget vurderinger
4
Sannsynligvis klassisk pick-up problem...

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Dropper blødmene om kona og køya, kul spiller....men ikke helt rimelig da. Noen som har sett denne på bruktsidene? ;D

O.

ha_ha

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.08.2004
Antall liker
0
Dyrt utstyr for ekstrem vinyl-fetisjisme :)

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Jeg tror at når man kommer opp på dette nivået (ikke bare tanke på pris) tror jeg at en blindtest mot "standard-spillere" fra Rega, Clearaudio, Nottingham mv gjør at de fleste faktisk vill kunne høre forskjell mellom ytelsen på autralieren og de andre i testen. Nå var testen til vinyl "guru" Fremer udelt positiv, og hans frue (itenn mer ordspill rundt sex utsagnet) som han hevdet sjelden bryr seg om alt av utstyr som kommer og går i deres hjem bortsett fra grenseløs beundring for lyden fra denne platespilleren og tidligere ovasjoner rundt Wilson Maxx II

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.997
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Om denne hadde kome inn døra hjå meg
trur eg at eg skulle kunna avholde meg frå sengeleikar
med deg
min kjære

trur eg......

(fritt "omdikta")
;D

S

slowmotion

Gjest
Sikkert fin lyd, men jeg undrer på hvorfor den koster så mye.
Tar man bort juggelet som er utenpå , hva er det igjen som gir bra lyd?
Hvilke løsninger er benyttet som virkelig har invirkning på lyden?

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5
Hvis dere tar dere tid til å lese hvor mye tid og penger som er brukt på FOU, vil dere ikke kalle dette for juggel. Det betyr ikke at jeg vil kjøpe den, for prisen er over min økonomiske kapasitet, eller at jeg liker den. Mitt forhold til dens utseende er ambivalent.

S

slowmotion

Gjest
Hmmm, egentlig var jeg helt alvorlig, for en gangs skyld.
Siden både Fremer og kona hans syntes den lød ok er det sannsynligvis
noe ved denne spillern som virker. Dro innom nettsida til disse folka, men der var det bare det vanlige dillet, altså ingenting nytt under solen.
USD 89.999 er en ganske god sum....

Ja, rent personlig synes jeg den er stygg som juling,
men betyr jo ingenting...det var lyden og selve konstruksjonen jeg tenkte på.

;)

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
....: "Given the funds (USD 89.999), I'd buy the Caliburn ....
Hadde den kostet 89,99 USD så skulle jeg vurdert den :p
Eller lurer jeg på om jeg skulle si opp abonnementet mitt på Sterophile. Dette "High End" tøvet  har nådd absurde priser, nå de snakker om "affordable" og "budget" utstyr som koster 30.000+KR.... :p
Som regel finnes den 0-5 forhandlere av   de "unike" greiene.

Ellers leste jeg nettop om en fyr som hadde plukket fra hverandre en forsterker til 17000 kr. Han oppsummerte at kretsløsningen inneholt komponenter for 350 kr++.  På tide å begynne med DIY?? ;)

(fant desverre ikke tilbake til kilden for dette.... Å det var i siste Fidelity....)

Sleiven

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Antall liker
502
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Hei.

Jeg synes denne platespilleren er helt nydelig. Da jeg leste testen og forstod hvor gjennomført kvaliteten er i alle ledd av av spilleren, og bordet den står på, må jeg bare bøye meg i støvet for at det er noen som har evne og vilje til å utvikle et sånn "cutting edge" produkt.
Jeg synes faktisk ikke den er så dyr heller tatt i betraktning.
Og så er det jo sånn at om noen år drypper det på klokkeren ;D
Derfor ber jeg alle HiFi pushere der ute: Vær så snill å ta en inn så jeg kan få høre dette vidundere på en messe. Neste år i Horten kanskje ;D ;D

Asbjørn

Dryg

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.05.2005
Antall liker
3
Jeg skulle nok greid å venne meg til designet på den spilleren der! :)

leifa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.06.2005
Antall liker
0
Konklusjonen fra Michael Fremers kone etter lytting til Continuum Audio Labs Caliburn platespiller, Cobra tonearm og Castellon stand referert i Januar 2006 nummeret av Stereophile: "God, this is better than sex!"
Han har ikke vært borti den rette dama skjønner jeg...

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Han har ikke vært borti den rette dama skjønner jeg...
Problemet her var vel ikke at Mr Fremer har vært borti feil dame, derimot ser det ut til at kona til Fremer bør se etter annet en vinyl-guruen hvis sex livet skal nå nye høyder?!!!

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Sikkert fin lyd, men jeg undrer på hvorfor den koster så mye.
Tar man bort juggelet som er utenpå , hva er det igjen som gir bra lyd?
Hvilke løsninger er benyttet som virkelig har invirkning på lyden?
Anbefaler å kjøpe Januar 2006 nummeret av Stereophile hvor det i det minste står en del om tekniske løsninger inkl materialvalg og oppbygning. Headingene "From the bottom up", "Mag wheels come standard", "Like an airplane wing flap", "Motor and computer-controlled drive system", "Cobra tonearm" og "Using the Caliburn" indikerer at det ikke bare skrives om lyden av denne australske vanvittig dyre vinylavtasteren!

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
3.919
...jeg syns den er vakker!

Sex er oppskrytt! ;D

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Det skreddersydde bordet/stativet som er laget for å sette spilleren på koster jo "bare" $ 25.000, det må da bare være et røverkjøp (bokstavelig talt!!)

Topp Bunn