Bilder; Audio Research

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
273
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Fin bildetråd fra CES 2006 her, masse fint nytt fra Audio Research i disse dager ser det ut til.

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=47582&whichpage=1

Jammen lekkert dette ARC-utstyret, og så låter det da så bra! Den nye PH7 riaa'en ser jo svært så lovende ut i pressen..
Det er et mirakel at importøren i Norge har klart å gjemme det bort og solgt så lite fra denne supre produsenten.

Mvh Vidar P
 

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.801
Antall liker
355
Torget vurderinger
3
Er det noen norsk importør av ARC? Før har det bare vært svenske, først Glotta og så AudioNord. Felles for begge var en temmelig høy omregningsfaktor fra USD.

Ellers er jeg ikke så glad i det nye designet til ARC med store displayer. Liker bedre designet på min SP-11 fra '87 :)
 

Samleren

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.12.2004
Innlegg
630
Antall liker
26
Sted
Bergen
Etter å ha vært innom det meste hviler nå sykdommen trygt i havn hos ARC. Tror jeg blir her.

Samleren
 

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.801
Antall liker
355
Torget vurderinger
3
Huff,da. Håper ikke det.

OHFC solgte ARC tidligere. Vet ikke om noen som selger dem nå. Egentlig temmelig rart. Det er vel det desidert mest kjente high-end merke når det gjelder rørforsterkere....
For å skryte litt av ARC. Min første var en SP-6B, kjøpt i 1981. Den bruker min søster p.t. Har aldri vært feil på den og spiller som en drøm med NOS Mullard ECC83-rør. Min andre er en SP-11 og spiller som en enda bedre drøm. Den er også 100% original, ingen deler er skiftet, kun rør. Spiller nå med NOS Mullard E88CC-rør.

Livet er herlig  :)

Lagt til:

Den første setningen var til Vidar og ikke hintet til Samleren som kom innimellom...
 

fibreist

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
136
Antall liker
2
Hei Samleren!!
Det finnes medisin,god bedring!!
mvh
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
273
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Huff,da. Håper ikke det.
Joda, jeg mener nokså sikkert (tar et svakt forbehold om at jeg blander med et annet firma) at jeg så ARC på deres "nettbutikk" nylig; nå er jo sidene bare tøv såklart.
I så fall så er jo dette firmaet hovedansvarlig for å gjøre to supre produsenter totalt utilgjengelig for oss stakkars nordmenn; nemlig ARC OG Naim!

Mvh Vidar P
 

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.801
Antall liker
355
Torget vurderinger
3
Stemmer, de har det enda....
Er det noen forretninger i Oslo hvor en kan se og høre de nye ARC forsterkerne?
 

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.801
Antall liker
355
Torget vurderinger
3
Sjekka ljudtema.se. Null info der om ARC.
 

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.801
Antall liker
355
Torget vurderinger
3
Kjapt søk på nettet: Det er en sjappe på Kløfta som har ARC. AudioTec, ser ut som en nettbutikk uten muligheter til å se og høre produktene. Noen som har peiling på dette firmaet?
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
273
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Aldri hørt om det...
Kunne forresten godt tenkt meg et forsterkersett derfra; f.eks REF LS/PH7/210... men når importøren koker dette bort i kålen, og gjør det utterly unavailable, i likhet med super-produktene fra Naim, så er det et sorgens kapittel..

Mvh Vidar P
 

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.801
Antall liker
355
Torget vurderinger
3
Rudi hadde en SP-10 + en VT 100 til salgs for en tid tilbake. SP-10 kunne være noe for en vinyl-freak som deg, Vidar.
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
273
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Rudi hadde en SP-10 + en VT 100 til salgs for en tid tilbake. SP-10 kunne være noe for en vinyl-freak som deg, Vidar.
Jo.. de er fine, men jeg hadde liksom sett for meg en real oppgradering på hva jeg allerede har, dersom jeg skulle kjøpe et sett ARC...
Hørte mye på både SP10 oa i studietida; liker i grunnen ARC's stil mht musikalsk presentasjon; nøytralitet, rytme, dynamikk osv.. ikke slik fake-rørkos med en skarp brodd ala Kina, heller ikke søt, varm lydsuppe ala mye annet.

Mvh Vidar P
 

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.801
Antall liker
355
Torget vurderinger
3
Jo.. de er fine, men jeg hadde liksom sett for meg en real oppgradering på hva jeg allerede har, dersom jeg skulle kjøpe et sett ARC...
Hørte mye på både SP10 oa i studietida; liker i grunnen ARC's stil mht musikalsk presentasjon; nøytralitet, rytme, dynamikk osv.. ikke slik fake-rørkos med en skarp brodd ala Kina, heller ikke søt, varm lydsuppe ala mye annet.

Mvh Vidar P
Nå må du passe deg, Vidar, før du erter på deg alle kineserne her på forumet også. Det holder vel med en gjeng Dualister og Lencoholikere på nakken :)
 

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Innlegg
1.525
Antall liker
321
Sted
Southwest
Torget vurderinger
2
Kjapt søk på nettet: Det er en sjappe på Kløfta som har ARC. AudioTec, ser ut som en nettbutikk uten muligheter til å se og høre produktene. Noen som har peiling på dette firmaet?
Det er da bare å ringe til ham. Det er forresten en hyggelig fyr. :)
 
Topp Bunn