Bilder med akustikkplater fra Sumopix.com. Noen erfaringer?

Frezzaldo

Hi-Fi interessert
Ble medlem
26.02.2009
Antall liker
62
De bruker 2cm tykk akustikkplate fra Rockwool bak bildet. Er dette for lite? Noen som har kjøpt bilder med støydemping fra Sumopix og har erfaring med hvor bra disse er i forhold til andre mer "profesjonelle" akustikkplater?

EHED

Bransjeaktør
Ble medlem
15.03.2010
Antall liker
258
Sted
Nordby
Torget vurderinger
3
Frezzaldo skrev:
De bruker 2cm tykk akustikkplate fra Rockwool bak bildet. Er dette for lite? Noen som har kjøpt bilder med støydemping fra Sumopix og har erfaring med hvor bra disse er i forhold til andre mer "profesjonelle" akustikkplater?
De bruker en plate som heter Rockfon, som demper litt mer enn Rockwool akustikkplate. Allikevel kan det bli litt lite i førstereflefleksjonene bl.a.

Jeg ville gått for 8cm rammer og tilpasset egne 5cm akustikkplater og satt disse inn sammen med de eksisterende Rockfon platene. Burde bli god demping da....

Frezzaldo

Hi-Fi interessert
Ble medlem
26.02.2009
Antall liker
62
Er det ikke slik at det burde være plass til litt luft bak platene? Jeg synes å ha lest at det beste er om man får dempingen litt ut fra veggen.

EHED

Bransjeaktør
Ble medlem
15.03.2010
Antall liker
258
Sted
Nordby
Torget vurderinger
3
Frezzaldo skrev:
Er det ikke slik at det burde være plass til litt luft bak platene? Jeg synes å ha lest at det beste er om man får dempingen litt ut fra veggen.
Det stemmer forsåvidt at en 5cm plate med 5 cm luft demper mer enn bare platen uten luft, men 2cm Rockfon + 5 cm akustikkplate demper mer enn 5 cm plate + 5 cm luft.
Ble dette forståelig?

Frezzaldo

Hi-Fi interessert
Ble medlem
26.02.2009
Antall liker
62
Ja det ble det. :) En annen ting: Holder det at bildene henges på noen spikre eller må de virkelig festes godt til veggen for å få et bra resultat med tanke på lyd?

EHED

Bransjeaktør
Ble medlem
15.03.2010
Antall liker
258
Sted
Nordby
Torget vurderinger
3
De kan henges med knappenål hvis du vil (og de henger), ingen betydning for lyden :)

Topp Bunn