Bil, båt og motorsykkel bilkamera/dashbordkamera

Dr Dong

Æresmedlem
Ble medlem
23.01.2011
Antall liker
14.006
Sted
landskapet uten motstand
Torget vurderinger
1
nytt landskap for meg, og en jungel da jeg begynte å lese. gikk inn i nedsmelting.

hva anbefaler ekspertene av slikt! pris rundt 2000 merket, men gjerne så billig som mulig.

ePi

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
1.387

Var selve referansen på dashcamreviews for en stund siden (og siden dette er internett kommer det snart noen og korrigerer meg om så ikke er tilfelle lenger)

edit: avhengig av bruk ville jeg valgt et kamera med to kamera (...). Et forovervendt og et bakovervendt.

MartinSandvik

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.03.2008
Antall liker
521
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
8
Ett annet spørsmål er hvordan man kobler opp dashbord kamera/bakrute kamera?

Når man ikke ønsker å ha ledning hengende på tvers av bilen til ett sigaretttenneruttak eller annen usb utgang
De vil vel trenge strøm over tid?
Batteriene varer ikke evig

Motorhome

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.06.2018
Antall liker
1.963
Sted
Sunndalsøra
I boblen byttet jeg til et dashbord kamera innbyggd i speil. ingen hengende ledninger 🙂

ePi

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
1.387
Ett annet spørsmål er hvordan man kobler opp dashbord kamera/bakrute kamera?
Noen kamera har en liten kondensator i stedet for batteri, typisk med nok kapasitet til å slå kameraet trygt av om det mister strøm. Også lurt med tanke på at slike kameraer ofte blir varme, noe batterier ikke liker.
Strømkabel trekkes typisk langs taktrekket (dyttes inn med egnet verktøy) og ned en av a-stolpene og kobles til fast strømtilførsel et passende sted. Da kan såklart startbatteriet tappes ned, men så vidt jeg vet finnes det bokser som overvåker batterispenningen og kutter tilførselen når den går under en fastsatt verdi.

Topp Bunn