totte skrev:
Jeg sitter og teller på knappene i aften, og lurer på å bestille før det er tomt. Er det noen som har hørt boksen? Er den verdt sine $599 + ca $80 i frakt + ca $180 i moms og tollbehandling = ca NOK 5000,-?
(Innholdet har/kjenner jeg på CD, så spørsmålet gjelder kun kvaliteten på mastring/pressing/vinyl)
Denne boksen er en nytelse.
Kvaliteten på disse platene er noe av det absolutt beste jeg har vært borti. Jeg har alle boksene som AP har gitt ut, samt en masse annet fra samme, alle er meget bra både lydmessig og kvaliteten på vinylen/pressingen, og den beste av alle er BE boksen. Det er èn stor forskjell på denne boksen og det meste annet fra AP og det er at disse platene er presset hos Pallas, om det er grunnen til at disse platene er tystere og låter renere enn de andre skal være usagt men man skal ikke se bort i fra det...Det er 22 plater i denne boksen og det er ikke et eneste knepp, skrapelyd eller annet å høre.
Jeg har også noe BE fra Alto analog fra 90 tallet, Alto sine utgivelser er etter min mening noe av det aller beste som er gitt ut på vinyl, "feilen" var at de ga ut noen perler på 90 tallet da det bare var noen få av oss som fortsatt kjøpte vinyl så det gikk som det måtte gå. Sammenlignet med Alto så låter AP sine en aning varmere, noe tyngre og dypere lydbilde, Alto sine er veldig åpne og klare i lyden, forskjellen er ikke stor og er vel mer en smaksak enn at den ene er bedre enn den andre.
Den følelsen av tilstedeværelse når man spiller plater fra AP boksen er det veldig sjelden man har.
Om den er verdt 5000,-? Kvaliteten på boksen og platene i denne er av så stor kvalitet at det er ikke noe jeg tenker på ihvertfall så da er den vel det, for meg. Jeg tviler på at det finnes noen der ute som har kjøpt den og angret etterpå.
Men det blir jo en vurdering da; disse boksene har en tendens til å forsvinn etterhvert og da er det for sent om en ikke vil på brukten og betale med blod. For å sitere Chad Kassem, eier av AP; Buy now or cry later.