Komponenten
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 18.08.2005
- Antall liker
- 6
Det var en tråd her for en stund siden om billedbehandlingsprogram og det kom jo frem at det var en del folk her som har peiling på dette. Jeg er i ferd med å blir drevet bittelitt til vanvidd av disse programmene. Nå har jeg brukt paint shop pro lengst og kjenner det best, men nå tenkte jeg å lære meg photoshop skikkelig. Jeg satt i går og klurte med curves, og det er jo en veldig kjekk sak, og sikkert enda kjekkere når man lærer seg det skikkelig. Men problemet er at det samme bildet ser så ubeskrivelig forskjellig ut om man åpner det i paint shop og i photoshop. I photoshop er det mye mørkere, og har mye mer kontrast. Så i tillegg til å slite med å få stilt inn skjermen skikkelig, og man vet jo aldri helt når den er rett, så har man altså gigantforskjeller mellom to i utgangspunktet forholdsvis like program.
Nå er jeg jo forberedt på at dere kommer til å si at det er photoshop som er best/rett, og det er jo godt mulig, men bildene ser nå engang bedre ut i painshop, dessuten har paintshop en mye bedre måte å vise alle bildene på (browse) og en bedre zoom inn og ut funksjon
Er det andre som har samme problem? Hvorfor er det sånn, det er utrolig frustrerende... :-/
Nå er jeg jo forberedt på at dere kommer til å si at det er photoshop som er best/rett, og det er jo godt mulig, men bildene ser nå engang bedre ut i painshop, dessuten har paintshop en mye bedre måte å vise alle bildene på (browse) og en bedre zoom inn og ut funksjon
Er det andre som har samme problem? Hvorfor er det sånn, det er utrolig frustrerende... :-/