Billig, men bra plate vasker?

ragfur

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.06.2004
Antall liker
14
Du får den billigere her:
http://svalander.se/shoppen/tillbehor.htm
Jeg aner ikke om den selges i Norge.
Jeg har denne, men bruker den bare til å skylle med. Da jeg brukte den medfølgende rensevæsken fikk jeg ofte en lodden dott på pickupen ved etterfølgende spilling, så det kuttet jeg ut. Som skyllekar fungerer den imidlertid utmerket.
Jeg legger platene på en Nagaoka Rec Cleaning Mat og vasker de med våtbørste og vaskemiddel fra Svalander, for så å skylle de i det ovennevnte karet. Metoden er beskrevet på svalander.se. Destillert vann og to kluter som ikke loer må du også ha.
Det er litt tidkrevende, men det er jo koselig å håndvaske kostbarhetene.

argh

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.04.2006
Antall liker
0
Bestilte noen saker hos svalander, men er usikker
på hvordan jeg skal overføre penger. SEK valuta
og jeg kan ikke finne noe konto nr på fakturaen.

Står div andre ting der da, er det kansje dette IBAN cot. nr. som skal benyttes?

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.666
Torget vurderinger
27
Det finnes mengder av gode platevaskere der ute. Ville heller spart pengene og lagt dem i en med avsug.

argh

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.04.2006
Antall liker
0
Kjøpte bare en helt manuell sak (KIT 1) til noen 100 lapper. Dette var forsåvid ikke viktig men Nåletrykk vekt
og platebørste er et must, nå må jeg bare få betalt mannen.

argh

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.04.2006
Antall liker
0
Det finnes mengder av gode platevaskere der ute. Ville heller spart pengene og lagt dem i en med avsug.
Blir manuelt i starten, har bare 10 plater + at noe er
på tur fra div butikker. Blir sikkert platevasker ettervert,
men ikke før sammlinga vokser betraktelig. Må puste ut etter platespiller kjøpet også, kontoen fikk seg en knekk der ja.

ragfur

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.06.2004
Antall liker
14

Står div andre ting der da, er det kansje dette IBAN cot. nr. som skal benyttes?
Det er en stund siden jeg bestilte derfra, men jeg mener at jeg betalte med paypal. Han sendte en epost med beløp og betalingsalternativer. Etter betaling sender han kvittering (pdf-fil).

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.666
Torget vurderinger
27
Én ting av gangen, det er viktig. Du har da i hvert fall fått deg en herlig spiller....
Kommet i mål med justeringen?

argh

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.04.2006
Antall liker
0
Én ting av gangen, det er viktig. Du har da i hvert fall fått deg en herlig spiller....
Kommet i mål med justeringen?
Nei, for det første vet jeg ikke potensialet til dette oppsettet iom. at jeg ikke har noe peiling på platespillere.
For det andre er mine kunskaper alt for dårlig på justering av ting som antiskating, azamuth, vta, nåletrykk, hva som må korrigeres for og få den beste lyden (potensialet) ut av anlegget.
Han jeg kjøpte riggen av var med og sillte inn alt og han
kommer tilbake etter innspilling for og gå over alt, men jeg må jo lære meg alt dette selv hvis jeg skal ha platespiller. Ellers har jeg fulgt rådet ditt med justering av fjæringene og gått til innkjøp av en tykk skjærefjøl (3 cm) som underlag, med godt resultat.
Ellers har jeg kun venner som mener jeg er klin kokkos
som kjøpte meg noe så utdatert som en vinylrigg, så det er ikke så forbandet mye hjelp og hente der heller.

Et ordtak sier "Selvlært er vellært" jeg satser på at
det er hold i det.

Mvh
Klin kokkos

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.151
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Ellers har jeg kun venner som mener jeg er klin kokkos
som kjøpte meg noe så utdatert som en vinylrigg, så det er ikke så forbandet mye hjelp og hente der heller.

Et ordtak sier "Selvlært er vellært" jeg satser på at
det er hold i det.

Mvh
Klin kokkos
De vennene der er vel ikke mye å spare på? ;)

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/kommercielannonce.asp?iAd=3148

Kunne dette være noe for rengjøring av Lp?
Noen som vet hva slaks merke det er og
om det er mulig og få kjøpt i Norge?
Spar pengene og doble/tredoble platesamlingen for de. Ta med deg de 5-600 kronene i lomma, dra på Ringstrøm eller liknende, og kjøp posevis med LP'er.

Dårlig rens er ikke noe bedre enn ingen rens. Kjøp en skikkelig maskin (evt sammen med kompiser) når det blir et virkelig behov.

Mvh Vidar P

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.666
Torget vurderinger
27
Drar argh på Ringstrøm kan han saktens få renset platene også. Men, skal han først til Oslo og ikke besitter mer en 10-20 plater så er det bare å ta turen til St. Hanshaugen så skal jeg heller rense dem....

argh

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.04.2006
Antall liker
0
Hehe, der var Liverpool videre :D
Vel, platevasker er ikke min største bekymring. Nåltrykk vekt og platebørste er 1 pri. men slengte på en da jeg
først handlet noe utstyr til spilleren. Platene kommer etterhvert, mange på tur allerede.
Men jeg spekkulerer litt på dette med platevasking, for
etter innlegg ang. vasking av plater virker det som det er mye og hente her. Har selv tenkt hmm er dette nødvendig, men det kan sandelig virke slik når man leser tråder her på sentralen. Selv om det bare er en uke siden jeg fikk spilleren har jeg mentalt innstillt meg på at platevasker er et must her i vinyl riket. Som om det ikke er nok av andre dippe dupper man må i forbindelse med platespiller.

Jaja nå har vi en total avsporing her, skulle jo bare ha litt hjelp til dette med overføring av penger til utlandet.

Du får ha takk for tilbudet om platevask Fosse, men hvis
jeg skulle ha droppet innom så hadde det vel for og okkupere sweet spot. det som i såfall måtte ha blitt
vasket er vel gulvteppet pga. at suggelet.

mvh
Terje

erib

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Antall liker
74

IBAN er internasjonalt kontonummer, så det er det du skal bruke.

-erib

argh

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.04.2006
Antall liker
0
Ja det ser ut som jeg har fått sendt noe peng over til naboen, de kunne jo trenge noe fra deres rike naboer ;D

Det var en fleip ja

Topp Bunn