Billig streamer med digital ut.

thogew

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.02.2019
Antall liker
21
Noen tips til billig streamer? De eneste kravene er at den kan spille av Spotify eller motta signal fra telefon som spiller av Spotify og ha digital ut, så jeg kan benytte ekstern DAC.
Den trenger ikke kunne noe som helst mer, så den må gjerne være så billig som mulig. (Kina variant også ok).

Sst

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2015
Antall liker
471
Chromecast audio er vel det billigste alternativet. 349,- + en optisk kabel med mini toslink i den ene enden. Ellers er en brukt bluesound node et alternativ.

thogew

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.02.2019
Antall liker
21
Chromecast audio er vel det billigste alternativet. 349,- + en optisk kabel med mini toslink i den ene enden. Ellers er en brukt bluesound node et alternativ.
Den var slett ikke dum. Burde vel ikke ha noe tap mtp. lydkvalitet heller, siden det er wifi.

gjomle

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.01.2018
Antall liker
3.803
Sted
Kristiansand
Torget vurderinger
7
Hva er billig? Selv bruker jeg en Raspberry Pi 3 med et Hifiberry Digi+ lydkort og Hifiberrys tilpassede aluminiumsboks. Ser bra ut, høres bra ut, og med Hifiberrys eget os støtte for både Spotify, Airplay (1), Squeezlite med flere.

Kom på rundt 1k totalt.

thogew

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.02.2019
Antall liker
21
Hva er billig? Selv bruker jeg en Raspberry Pi 3 med et Hifiberry Digi+ lydkort og Hifiberrys tilpassede aluminiumsboks. Ser bra ut, høres bra ut, og med Hifiberrys eget os støtte for både Spotify, Airplay (1), Squeezlite med flere.

Kom på rundt 1k totalt.
Mtp. at det kun skal kunne spilles av Spotify tenker jeg i Chromecast audio klassen. Har en Rapberry pi 3 liggende forøvrig, så det kunne kanskje vært noe.

thogew

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.02.2019
Antall liker
21

Kom på rundt 1k totalt.
Endte opp med å bestille en slik Hifiberry med tilpasset boks. Blir artig å prøve.

gjomle

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.01.2018
Antall liker
3.803
Sted
Kristiansand
Torget vurderinger
7

Kom på rundt 1k totalt.
Endte opp med å bestille en slik Hifiberry med tilpasset boks. Blir artig å prøve.
De er overraskende greie å sette opp, og funker strålende :). Brukte Max2Play som os tidlgere, men så kom Hifiberry med eget som er betraktelig enklere.

Topp Bunn