Ønsker anbefaling Bilstereo teknisk - Inngangsspenning og utgangsspenning

bdbs

Medlem
Ble medlem
14.01.2014
Innlegg
6
Antall liker
2
Hei!

Jeg har en eldre Nakamichi CD-400 ca 15 år gammel med en AUX inngang (Rød og svart; ikke Minijack). Denne AUX-inngangen har en Inputlevel på 1V/50 kohms

Jeg vurderer å kjøpe en Mediareceiver til bil med linjeutgang og koble den til AUX-inngangen på min Nakamichi. De Mediareceiverne til bil som jeg finner på nettet, hvor spenningen er oppgitt på linjeutgangen, er det oppgitt enten 2 volt eller 2,5 volt. Er det noen som vet om disse vil fungere på min spiller eller om det blir forvrengning eller during?

Kjenner noen til Mediareceiver til bil som har linjeutgang som passer bedre til inngangsspenningen til AUX-inngangen på min spiller?

Når jeg først er igang: Er det noen av dere som vet hva Nakamichi sto for i Bilstereo, som kjenner til hvilken Mediareceiver til bil som har renest lyd idag?

Mvh
 

skinnyboy

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Innlegg
834
Antall liker
413
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Hvorfor vil du koble bilstereo til bilstereo?
En ny mediareceiver har det meste, aux, blåtann, usb og CD/DVD!
Både enkel og dobbel DIN-spillere har det meste i dag, bortsett fra kasettspiller.
 

bdbs

Medlem
Ble medlem
14.01.2014
Innlegg
6
Antall liker
2
Jeg ønsker også å bruke cd-spiller. Jeg opplever at både cd-spilleren og forforsterkerdelen i Nakamichi holder høyere kvalitet enn andre bilstereoanlegg. (Mulig anlegg fra andre highend merker fabrikkmontert i luksusbiler er like bra).
 

MrSpock

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.03.2007
Innlegg
5.241
Antall liker
5.959
Kanskje teste en dac med bra ytelse? :


Jeg har for tiden en slik i bilen:


Eier også en slik RME dac som i linken, har planer om å teste den i bilen, den går på 12V DC.

Jeg tror de 2 beste receivere til bil i dag er Pioneer DEX-P99RS


og Sony RSX-GS9 - men den er Oop tror jeg.
 
Sist redigert:

skinnyboy

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Innlegg
834
Antall liker
413
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Har du tenkt å bruke dette med ekstern forsterker?

Selv om forforsterker og CD-spiller er god, så må du ha ekstern forsterker for å utnytte kvaliteten.
Om du i tillegg investerer noen tusen på høyttalere, med mindre de medfølgende er veldig gode(Focal), så har du egentlig et topp anlegg allerede.
DAB+ gir deg forholdsvis dårlig lydkvalitet, det merker jeg fort når jeg bruker minnepenn eller CD i min spiller.

Jeg har Focal 3-veis system med Alpine forsterker i bilen, det gir veldig god lyd.
Dessverre er det nok få hovedenheter i dag med prioritert lydkvalitet, funksjoner er nok mer vektlagt.

Håper uansett at du finner en tilfredsstillende løsning på «problemet» ditt.
 

bdbs

Medlem
Ble medlem
14.01.2014
Innlegg
6
Antall liker
2
Kanskje teste en dac med bra ytelse? :


Jeg har for tiden en slik i bilen:


Eier også en slik RME dac som i linken, har planer om å teste den i bilen, den går på 12V DC.

Jeg tror de 2 beste receivere til bil i dag er Pioneer DEX-P99RS


og Sony RSX-GS9 - men den er Oop tror jeg.
Takk for tips. Sony ser fantastisk ut og tipper RME dac definitivt vil fortelle hvordan kilden låter:)
 

bdbs

Medlem
Ble medlem
14.01.2014
Innlegg
6
Antall liker
2
Har du tenkt å bruke dette med ekstern forsterker?

Selv om forforsterker og CD-spiller er god, så må du ha ekstern forsterker for å utnytte kvaliteten.
Om du i tillegg investerer noen tusen på høyttalere, med mindre de medfølgende er veldig gode(Focal), så har du egentlig et topp anlegg allerede.
DAB+ gir deg forholdsvis dårlig lydkvalitet, det merker jeg fort når jeg bruker minnepenn eller CD i min spiller.

Jeg har Focal 3-veis system med Alpine forsterker i bilen, det gir veldig god lyd.
Dessverre er det nok få hovedenheter i dag med prioritert lydkvalitet, funksjoner er nok mer vektlagt.

Håper uansett at du finner en tilfredsstillende løsning på «problemet» ditt.
Enig i at DAB+ låter dårlig, men det er greit å få med seg noen nyheter innimellom. USB løsningen er også kjekk å ha. Focal har jeg desverre ikke hørt.
Jeg skal bruke ekstern(e) forsterkere(e). Har høyttalersett fra B&W / Nakamichi og sub + forsterker fra Canadiske Ultimate.
 
Topp Bunn