BitTorrent

A

Akle

Gjest
Tenkte jeg skulle prøve disse torrent greiene, lastet ned BitTorrent og fant en del torrents på the pirates bay. Problemet er at det går sakte, usansynlig sakte... Noe tips. Vi snaker 0-5kb i sek, for det meste null.
 
A

Akle

Gjest
I bunn står det rejected by tracker, unregisterd torrent... Vet ikke om dette skal bety noe spesielt? Er amøbe med alt som heter, ligner eller i det hele tatt kan minne om teknologi...
 

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Innlegg
1.343
Antall liker
1
piratbukten er verdens største trackersite, og der stopper det jaggu meg også.
Det er veldig få som deler det de drar ned (egoister?) og dermed stopper hele idéen med bt opp.
www.mininova.org er en fin trackersite, tvtorrents.com for tv-serier og man har ellers dungevis av torrentsites.
 

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Innlegg
1.876
Antall liker
9
Tenkte jeg skulle prøve disse torrent greiene, lastet ned BitTorrent og fant en del torrents på the pirates bay. Problemet er at det går sakte, usansynlig sakte... Noe tips. Vi snaker 0-5kb i sek, for det meste null.
Prøv å laste ned noe som ikke er fullt så sært... ;)
 

eliasen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.07.2005
Innlegg
261
Antall liker
0
en ting som kan hjelpe er og åpne for portforwarding i routern.
sjekk denne linken

http://www.azureuswiki.com/index.php/PortForwarding

Ellers så er det nok best og komme seg inn på ett mer lukket torrentside, hvor det er mer regler for deling etc. Jeg bruker blant annet en slik side, ligger på maks hastighet av linja når jeg laster ned, men "ulempen" er at man også må dele for og kunne nyte disse godene.

jeg bruker en client som heter utorrent. funker knall, tar lite systemressurser.
 

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Innlegg
1.876
Antall liker
9
Ellers så er det nok best og komme seg inn på ett mer lukket torrentside, hvor det er mer regler for deling etc. Jeg bruker blant annet en slik side, ligger på maks hastighet av linja når jeg laster ned, men "ulempen" er at man også må dele for og kunne nyte disse godene.
Støttes. Bruker også en slik side. Det jeg opplever som ulempe, er at det tar for lang tid å bygge opp ratio for å kunne laste ned. Selve nedlastingen går på full pupp.
 

eliasen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.07.2005
Innlegg
261
Antall liker
0
hehe...fordelen med og gå på høyskole og la pcen stå og dele mens man gjøre lekse ;P

4-5 mb/s får fart på ratioen ;D
 
A

Akle

Gjest
Får disse feilmeldingene,
torrent got exception: twisted.internett.error.NotConnectingError
traceback (most recent call last):
File "BitTorrent\Torrent.pyo", line286 in_context_wrap
File "BitTorrent\Connectionmanager.pyo, line 242, in stopConnecting
File "BitTorrent\...

de er eviglange, noen som forstår hva det betyr. Er BitTorrent et dårlig program, prøve noe annet?

Portproblemet forstår jeg ikke helt...
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
jeg bruker en client som heter utorrent. funker knall, tar lite systemressurser.
Jepp, utorrent er god, bruker den selv ;D Bruker den hver dag ;) Gleder meg til å få fiberen rett i veggen snart, røret ligger klart og venter på 20MB linje ;D
 

interman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.04.2002
Innlegg
481
Antall liker
1
I bunn står det rejected by tracker, unregisterd torrent... Vet ikke om dette skal bety noe spesielt? Er amøbe med alt som heter, ligner eller i det hele tatt kan minne om teknologi...
Dette betyr at torrenten du laster ned ikke støttes av "programmet" (trackeren) som fordeler trafikken, og reservemetoden hvis man kan kalle det det er som regel treig. Dette skjer gjerne hvis det er en eldre fil som ikke lengre er av interesse til folk flest.

Andre torrenter er betydelig kjappere, men det kommer an på de du laster ned fra.

Av klienter anbefaler jeg www.utorrent.com da denne er liten, enkel, og grei.

Av sider vant nylig btjunkie en sammenligning, så det er stor sjangse for å finne nye "friske" torrenter ved www.btjunkie.org

I starten kan mengden ting på slike sider virke overveldende, men hvis du søker og blar deg fram i kategoriene så bruker det å være overkommelig :)
 

eliasen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.07.2005
Innlegg
261
Antall liker
0
Det er vel azureus og utorrent jeg har best erfaring med. Utorrent kroner øverst på lista. Azureus føles det som sluker det meste av energi maskina har til overs så alt blir tregt.
Dette problemet merker jeg ikke noe til med utorrent.

Angående portforwarding.

Hvordan det løses i de tusen hjem er ikke så godt og si. Er vel ikke helt likt på alle routere. Men på min router er det en innstilling som heter NAT - sua option - edit details - legg inn porter fra f.eks 6000 til 55000, samt den lokale ipen maskina di har. Lagre, vips good to go ;P

Det skal hjelpe på farten. En del lukkede sider må man nesten ha dette fikset for og få laste ned og opp.
 
A

Akle

Gjest
Prøvde å få til utorrent, men porten var ikke forwarded properly... Ruteren er den lille sorte boksen? Skal jeg gjøre noe fysisk på den???

Meg ikke forstå data...
 

eliasen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.07.2005
Innlegg
261
Antall liker
0
neida, ikke gjøre noe fysisk. Logg den inn på den, du har sikkert ett ark eller noe du fikk med abonementet ditt, med login og passord.

vanligvis så ligger den på ip 192.168.0.1 (192.168.1.1)
 
A

Akle

Gjest
Altså via tele2 da?

edit, fant ikke noe på tele2 kontoservice.

Ser for meg hvor tilbakestående jeg må virke for de mer bevandrede i dataverden...
 
A

Akle

Gjest
Ethernet ting som alltid er koblet på, ikke vanlig modem oppringing greier tror jeg, forstod ingen ting av modemoppsettet i alle fall...

Uff, og med min konsentrasjon og vilje til å sette meg inn i ting.

Ai
 
Topp Bunn