Bjørndalen et godt forbilde?

B

bamsemann

Gjest

Ole Einar Bjørndalen bare vinner og vinner, og nå vil han ikke ha mer betalt i prispenger.

Han vil heller gi pengene til de fattige......

Det er forbilde sitt det... selv om han sikler...

bamsemann.. :)

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Enig. Sympatisk fyr.

A

Akle

Gjest
Ble faktisk rørt av hvor uselvisk han viste seg, slikt er dessverre ikke daglidags i vårt samfunn.

All honør til vår nye skiknug.

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Sjeldent å se en idrettsstjerne som er klar over at det er andre menneseker enn dem selv her på planeten.
Go Bjørndalen! (skisport er alikevel gørrkjedelig...)

Odder

Bransjeaktør
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
4
Han er et elendig forbilde for min datter på 1 år som vi prøver å lære opp til ikke å sikle.... Jeg har ikke sett maken til sikling, ja nærmest fråding som denne Bjørndalen bedriver.... Men utover det... Absolutt sympatisk fyr!! ;)

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Han er et elendig forbilde for min datter på 1 år som vi prøver å lære opp til ikke å sikle.... Jeg har ikke sett maken til sikling, ja nærmest fråding som denne Bjørndalen bedriver.... Men utover det... Absolutt sympatisk fyr!! ;)
;D

Minner meg om en gammel Pondus-stripe. Først var det tegnet bare noen forvridde, slimete ansikt, og på siste rute sitter Sneipen foran TVn, mens Pondus småslumrer i godstolen, og Beate kommer stormende inn, fly forbannet og roper -DU LAR IKKE BARNET SE PÅ 5-MILA, MANN?

A

Affa

Gjest
Nei, det er han ikke. En oppblåst fyr som vet å bygge sitt eget imperium ala dusten Dæhlie (eller hvordan det nå staves).

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.540
Torget vurderinger
4
Er fyren i gang med å ta en "Koss"?

Som kjent var Johan Olav Koss sin beste investering ever da han på direktesendt TV etter sitt tredje OL-gull ga bort en halv mill (eller hva det var)....det satt noen hundre tusen bestemødre og tørket seg i øyekroken da....det kommer markedsverdien hans til å leve på til evig tid.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
878
Nei, det er han ikke. En oppblåst fyr som vet å bygge sitt eget imperium ala dusten Dæhlie (eller hvordan det nå staves).
Liker du ikke at noen tar et moralsk valg?

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Ja hvem vil ende opp som dem.. Synes folk med mye penger som vil gi dem bort til de som trenger det bør skamme seg.

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
Er du fortsatt her? Det visste jeg ikke. Nemlig.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Ille med dysse typene som prøver å skape noe....

A

Affa

Gjest
Her blir han kanonisert av intelligentsiaen ser jeg.

Snørrungen er en uelegant, kald fisk uten humor. Han er like mye Mor Theresa som Petter Stordalen er Fredrik Hauge. Han legger ut åte og idiotene hiver seg over det. Champagne til Bønna som Storeulv sier.

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Han legger ut åte og idiotene hiver seg over det. Champagne til Bønna som Storeulv sier.
jaha på hvilken måte da?

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
878

Snørrungen er en uelegant, kald fisk uten humor. Han er like mye Mor Theresa som Petter Stordalen er Fredrik Hauge. Han legger ut åte og idiotene hiver seg over det. Champagne til Bønna som Storeulv sier.
Helt ok at du ikke liker ham, men synes du at det er feil å gi bort når du har så mye?

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.053
Torget vurderinger
16

Jeg husker at Bjørndalen valgte å gå VM framfor å sitte på sin mors dødsleie. Da hun døde midt under VM valgte han å fortsette VM. Dette er et valg jeg personlig ikke hadde tatt, uansett omstendighetene rundt sykdommen.
Et slikt valg får meg også til å stille spørsmålstegn ved motivene hans som velgjører.

Når det gjelder humor så er Bjørndalen en god representant for toppidrettsutøvere, totalt umorsom.

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Han er sansynligvis dopet som alle andre skiløpere.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.212
Torget vurderinger
0
Jeg husker at Bjørndalen valgte å gå VM framfor å sitte på sin mors dødsleie. Da hun døde midt under VM valgte han å fortsette VM. Dette er et valg jeg personlig ikke hadde tatt, uansett omstendighetene rundt sykdommen.
Et slikt valg får meg også til å stille spørsmålstegn ved motivene hans som velgjører.

Når det gjelder humor så er Bjørndalen en god representant for toppidrettsutøvere, totalt umorsom.
Hva vet du om hva hans mor ønsket ? Hadde det vært meg ( Gud forby at jeg skulle drive med noe som gjorde meg svett ) er jeg helt sikker på at gamle mor ville ha insistert at jeg skulle delta og VINNE !!

Hva vi vet kan det godt være at gutten heller ville ha sittet hos sin mor, men at hun mye heller ville at han skulle vinne ! Gamle (voksne ) mennesker har som oftest et ganske nøkternt syn på døden.

Hva gjelder humoren hans kan jeg ikke uttale meg da jeg ikke kjenner kroppen.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.212
Torget vurderinger
0
Nei, han drikker ikke.
Affa taler av erfaring, han fulgte en gang en avholdsmann, og vi vet alle hvordan det gikk ! Men sølv i WWII er da ikke så helt ille det heller ? Eller er det slik at sølv virkelig er nederlag ? ;D ;D ;D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.212
Torget vurderinger
0
Tenk å ha så tiltro til Janteloven. "Er man norsk og god, det være noe galt."

Et godt og slitesterkt livsmotto for en nordmann : " Aldri så godt at det ikke er galt for noe!"

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.053
Torget vurderinger
16
Hva vet du om hva hans mor ønsket ? Hadde det vært meg ( Gud forby at jeg skulle drive med noe som gjorde meg svett ) er jeg helt sikker på at gamle mor ville ha insistert at jeg skulle delta og VINNE !!

Hva vi vet kan det godt være at gutten heller ville ha sittet hos sin mor, men at hun mye heller ville at han skulle vinne ! Gamle (voksne ) mennesker har som oftest et ganske nøkternt syn på døden.
Hvis han heller ville ha sittet ved hennes side så hadde han gjort det. Mødre har det dessuten med å si det vi sønner vil høre. Uansett så er det meg likegyldig hva hun sa eller hvor lenge hun var syk. Når moren din skal sjekke ut så stiller du ved dødsleiet så enkelt er det.

Tviler forresten ikke på at flertallet av toppidrettsutøvere ville ha gjort det samme som Bjørndalen (ref. Shumacher brødrene). Dette er mennesker som fokuserer på seg selv først og fremst.

Hva gjelder humoren hans kan jeg ikke uttale meg da jeg ikke kjenner kroppen.
I alle de intervjuer vi har fått trykket i trynet så har han enda ikke sagt noe som er i nærheten av morsomt. Jeg tviler derfor på at han er Harald Eia i privat sammenheng.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Jeg tviler for øvrig på at Harald Eia er Harald Eia i privat sammenheng.
Det er ellers ikke toppidrettsutøveres plikt å være gøyale. Dæhlie fikk ord på seg for å væe morsom, det klarte aldri jeg oppfatte. Han skilte seg ut ved å klare to setninger sammenhengende og smile etterpå! ;)

Honkey

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.053
Torget vurderinger
16
Jeg tviler for øvrig på at Harald Eia er Harald Eia i privat sammenheng.
Kanskje han er Ole Einar Bjørndalen :)

Det er ellers ikke toppidrettsutøveres plikt å være gøyale. Dæhlie fikk ord på seg for å væe morsom, det klarte aldri jeg oppfatte. Han skilte seg ut ved å klare to setninger sammenhengende og smile etterpå! ;)
Honkey
Det virker nesten som det er deres plikt å være så A4 som mulig. Greit med medie trening men jeez..
Når det gjelder Dæhlie så var/er vel han morsom på en 'folkelig' måte, dvs. ikke morsom.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.212
Torget vurderinger
0
Alle har her elegant oversett det helt innlysende !

En mann som raser fram gjennom skogen med snørr og slim utover ansiktet, og som endatil trekker med seg skytevåpen ! skal ALDRI få lov å bli noe ideal for mitt avkom !! ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

B

bamsemann

Gjest
Bjørndalen er vel nesten best på radio :D

bamsemann.. :)

Topp Bunn