Bjarnetv's hi-fi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.777
    Antall liker
    5.270
    Sted
    oslo
    ellers har dagen gått med til å demontere dørene på jaguaren og oppgradere de morkne gamle høyttalerene med noen nye fra JBL.
    IMG_5484.jpeg
    IMG_5482.jpeg
    IMG_5489.jpeg

    avstandsringer laget av gamle ikea-skjærebrett.
    IMG_5492.jpeg
    IMG_5495.jpeg
    IMG_5500.jpeg
    IMG_5499.jpeg


    en bortkommen yen i den ene døren.
    IMG_5481.jpeg


    og fant ut bilens bursdag.
    IMG_5494.jpeg
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.777
    Antall liker
    5.270
    Sted
    oslo
    Som vanlig lite nytt og spennende som skjer på hifi-fronten - er litt kjedelig å ha et habilt anlegg, siden man ikke konstant må endre på ting.
    Burde kanskje ta meg sammen og bygge Holton ampen jeg har hatt liggende til i åresvis, men det er så mange andre ting å ta seg til at jeg hele tiden glemmer det.

    Fikk dog i oppdrag å fikse NAD cd spilleren til min tante.
    den klarte ikke å snurre skivene lenger, men heldigvis var en ny motor bortimot gratis på ebay - jævlig glad for at de har implementert en MVA betalingsløsning slik at man slipper å betale hundrevis av kroner i fortollingsgebyr på småting.
    IMG_5622.JPG
    IMG_5623.JPG


    ellers så er det jo fredag, så da er det jo på sin plass med litt fredagstekno!
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.000
    Antall liker
    32.034
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    hvordan gikk det med den Studer cd-spilleren? Fikk du orden på den tilslutt?
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.777
    Antall liker
    5.270
    Sted
    oslo
    ja den surrer og går den - har ikke så mange CD'er, så er jo ikke den mest brukte kilden her i huset, men er jo kjekt å kunne raske med seg en billig cd om man kommer over en man ikke har.
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.777
    Antall liker
    5.270
    Sted
    oslo
    Ja måtte bytte så godt som alle kondensatorene, og har et ekstra drev på lur sånn i tilfelle.
    Den kan fortsatt være litt småkilen før den blir varm fra tid til annen, så kan hende jeg må bytte de to siste store kondisene også, om jeg klarer å finne noen som passer (fant ikke på Elfa når jeg bestilte sist)
    ikke at det er noe stort problem, så spørs om jeg kommer til å gjøre det med det første.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.683
    Torget vurderinger
    23
    ja den surrer og går den - har ikke så mange CD'er, så er jo ikke den mest brukte kilden her i huset, men er jo kjekt å kunne raske med seg en billig cd om man kommer over en man ikke har.
    En bedre løsning: jeg har mange CD'er - er det ikke bedre at jeg rasker med meg en billig Studer?? :LOL: :LOL:
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor
    Ja måtte bytte så godt som alle kondensatorene, og har et ekstra drev på lur sånn i tilfelle.
    Den kan fortsatt være litt småkilen før den blir varm fra tid til annen, så kan hende jeg må bytte de to siste store kondisene også, om jeg klarer å finne noen som passer (fant ikke på Elfa når jeg bestilte sist)
    ikke at det er noe stort problem, så spørs om jeg kommer til å gjøre det med det første.
    Hvilken Studer er det du har?
    Det står vel noe om det "langt tilbake" et sted ... jeg har også en Studer (A727) som brukes mye :)
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.777
    Antall liker
    5.270
    Sted
    oslo
    noe av det beste med julen er overfloden av juleøl man kan teste med god samvittighet - man er ikke alkis om enhetene nytes i forskningsøyemed!
    IMG_5701.JPG

    fant også en ny polsk sjappe nede ved sentrum scene som hadde kjøleskapene fulle av diverse spekepølser og sylteagurker - livet blir bedre med meterlange snackpølser med stødig fart nedover i magesekken.
    IMG_5702.JPG

    flesket slapper også av med dårlig musikk.

    den andre katten har til min store smerte blitt plassert i garasjen til våren, men den fikk en kjapp polering og litt 98 på tanken så den skulle tåle isolasjonen litt bedre.
    IMG_5672.JPG


    rakk så vidt å mekke litt på den før den måtte stues bort - 10% Større nedre kompressorhjul for høyere fart på kompressoren og mer kraft ved lavere turtall, samt MER KOMPRESSORLYD HELE TIDEN!!!
    IMG_5636.JPG
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Flott pus. Skogskatt? Kan ellers melde at jeg alltid, siden jeg var barn, har ment at Jaguar sine sedaner er av det vakreste som er laget. Nydelig bil!
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.777
    Antall liker
    5.270
    Sted
    oslo
    Flott pus. Skogskatt? Kan ellers melde at jeg alltid, siden jeg var barn, har ment at Jaguar sine sedaner er av det vakreste som er laget. Nydelig bil!
    Maine coon - er vel ganske likt som skogskatt, men med en genetisk trang til å trampe i og velte vannskålen før det drikkes ;)

    Sånn bortsett fra den åpenbare dragningen mot en kompressormatet rekkesekser, så var utseende hovedgrunnen til at jeg ville ha 90 talls XJ - en av de få sedanene som ikke har en eneste dårlig vinkel og får alle andre biler til å se høye og feilproposjonerte ut.

    Senere generasjoner er kanskje teknisk sett bedre biler, men utseende og følelsesmessig kan de ikke måle seg!
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.777
    Antall liker
    5.270
    Sted
    oslo
    musikalsk sett er det fortsatt en salig miks - går aldri lei Régine Crespin - French songs - en plate med KUN gode låter!

    men man må jo huske på å nyte litt ny musikk også ;)
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.417
    Antall liker
    14.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    noe av det beste med julen er overfloden av juleøl man kan teste med god samvittighet - man er ikke alkis om enhetene nytes i forskningsøyemed!
    Vis vedlegget 681777
    fant også en ny polsk sjappe nede ved sentrum scene som hadde kjøleskapene fulle av diverse spekepølser og sylteagurker - livet blir bedre med meterlange snackpølser med stødig fart nedover i magesekken.
    Vis vedlegget 681780
    flesket slapper også av med dårlig musikk.

    den andre katten har til min store smerte blitt plassert i garasjen til våren, men den fikk en kjapp polering og litt 98 på tanken så den skulle tåle isolasjonen litt bedre.
    Vis vedlegget 681778

    rakk så vidt å mekke litt på den før den måtte stues bort - 10% Større nedre kompressorhjul for høyere fart på kompressoren og mer kraft ved lavere turtall, samt MER KOMPRESSORLYD HELE TIDEN!!!
    Vis vedlegget 681779
    Ser ut til å være en fin fin kveld(y)
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.777
    Antall liker
    5.270
    Sted
    oslo
    ja det hadde vært noe det - kan nesten ikke huske sist gang jeg var sosial!
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    noe av det beste med julen er overfloden av juleøl man kan teste med god samvittighet - man er ikke alkis om enhetene nytes i forskningsøyemed!
    Vis vedlegget 681777
    fant også en ny polsk sjappe nede ved sentrum scene som hadde kjøleskapene fulle av diverse spekepølser og sylteagurker - livet blir bedre med meterlange snackpølser med stødig fart nedover i magesekken.
    Vis vedlegget 681780
    flesket slapper også av med dårlig musikk.

    den andre katten har til min store smerte blitt plassert i garasjen til våren, men den fikk en kjapp polering og litt 98 på tanken så den skulle tåle isolasjonen litt bedre.
    Vis vedlegget 681778

    rakk så vidt å mekke litt på den før den måtte stues bort - 10% Større nedre kompressorhjul for høyere fart på kompressoren og mer kraft ved lavere turtall, samt MER KOMPRESSORLYD HELE TIDEN!!!
    Vis vedlegget 681779
    Bytt det øvre og.... Mer effekt der..
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.777
    Antall liker
    5.270
    Sted
    oslo
    Bytt det øvre og.... Mer effekt der..
    Det øvre hjulet er vel omtrent så lite som man får det allerede - eller klarer man kanskje å skrelle av noen ekstra prosent der også?

    Tror uansett ikke mer fart på kompressoren enn de 10% økningen har så mye for seg - MAF'en makser ut ved omtrent 5000 omdreininger med 10% større kompressorhjul, så om man øker farten enda mer vil den nok fort gi for lite bensin på toppen av registeret, med tilhørende økt fare for overoppheting av stemplene.

    10% økning går fint, siden man sjelden ligger konstant i maks RPM, og motoren allerede går litt rikt for å kjøle ned eksosen, men om man skal ha mer så bør man begynne å tenke på custom ECU, ny høykapasitets MAF og injectorer.

    har forresten også kjøpt inn en større bosch pumpe til intercooleren, for å hindre "heat soak "med den økte farten på kompressoren.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det øvre hjulet er vel omtrent så lite som man får det allerede - eller klarer man kanskje å skrelle av noen ekstra prosent der også?

    Tror uansett ikke mer fart på kompressoren enn de 10% økningen har så mye for seg - MAF'en makser ut ved omtrent 5000 omdreininger med 10% større kompressorhjul, så om man øker farten enda mer vil den nok fort gi for lite bensin på toppen av registeret, med tilhørende økt fare for overoppheting av stemplene.

    10% økning går fint, siden man sjelden ligger konstant i maks RPM, og motoren allerede går litt rikt for å kjøle ned eksosen, men om man skal ha mer så bør man begynne å tenke på custom ECU, ny høykapasitets MAF og injectorer.

    har forresten også kjøpt inn en større bosch pumpe til intercooleren, for å hindre "heat soak "med den økte farten på kompressoren.
    Den monteringen av Bosch pumpe vil jeg høre mer om. Må visstnok ta av hele fronten.. Har pumpa, men ikke prøvd.. Polyflex rundt baut, var en drit jobb.. Har du hanskerom? :)
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.777
    Antall liker
    5.270
    Sted
    oslo
    jepp, har hanskerom - bilen ble laget i mars 1995.
    har ikke montert pumpen enda, men rent visuelt så ser det ikke så veldig komplisert ut - ser ut til at man bare kan sku løs braketten på den gamle og stappe inn den nye nedenifra (mest sannsynlig må man utvide braketten eller lage ny for å få plass til den større pumpen.)

    her er en video av noen som bytter på v8 modellen - pumpen er plassert på motsatt side, men ser ellers lik ut.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Den monteringen av Bosch pumpe vil jeg høre mer om. Må visstnok ta av hele fronten.. Har pumpa, men ikke prøvd.. Polyflex rundt baut, var en drit jobb.. Har du hanskerom? :)
    Stoddart beakett
    jepp, har hanskerom - bilen ble laget i mars 1995.
    har ikke montert pumpen enda, men rent visuelt så ser det ikke så veldig komplisert ut - ser ut til at man bare kan sku løs braketten på den gamle og stappe inn den nye nedenifra (mest sannsynlig må man utvide braketten eller lage ny for å få plass til den større pumpen.)

    her er en video av noen som bytter på v8 modellen - pumpen er plassert på motsatt side, men ser ellers lik ut.
    Det så ikke ille ut. Min er det ikke hanskerom på. Skiftet treverk inni da xjr er dystert når seter og er mørke. Satt på Stoddart brakett? Orginal eksos?

    Artig at du har en slik, ikke mange av de.
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.777
    Antall liker
    5.270
    Sted
    oslo
    Det så ikke ille ut. Min er det ikke hanskerom på. Skiftet treverk inni da xjr er dystert når seter og er mørke. Satt på Stoddart brakett? Orginal eksos?

    Artig at du har en slik, ikke mange av de.
    Timingbraketten er naturligvis installert - gjorde stor forskjell på gassresponsen!
    eksosen er original, men vurderer naturligvis på å gjøre noe med det - eneste er at det er så lite "off the shelf" å finne til denne bilen.
    quicksilver har jo et anlegg som låter bra, men er jo redd for at det kanskje droner litt mye på motorveien.

    jeg ville nok også byttet treverk om jeg hadde svarte seter - gikk du for burl-valnøtt?
    selv ville jeg ha lyst interiør, selv om det naturligvis krever litt mer vedlikehold ;)
    IMG_5366.JPG
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    20200420_121052.jpg


    Hayward&Scott grenrør, eksos fra Simply Performance. Droner litt, men ikke plagsomt til vanlig kjøring. Hvilke felger har du? Klør meg litt i hodet på hvordan jeg får justert gass-wire.

    Burl-walnut er rett. Ble veldig bra.
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.777
    Antall liker
    5.270
    Sted
    oslo
    nice - får inspisere bilen din til våren, og se hvordan det låter ;)

    og kjører selvfølgelig med standard sportsfelgene - synes de er noe av det feteste felgdesignet noensinne, og kler bilen perfekt!

    jeg justerte min kabel med hjelp av denne instruksjonen - litt kryptisk, men gikk fint - det vanskeligste var å få justert kickdown-knappen perfekt.
     

    Vedlegg

    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ja, enig, har de felgene selv. Men de må nok til Råde, Norsk Felgteknikk,for å bli mint. Tror jeg vil ha de matt gunmetal pulverlakk på de.

    Lassemann og jeg har snakket om å få til et autofilt treff med audiofile tendenser... Mange som besitter artige kjøretøy. Et lite treff på Mortens kro på Gjelleråsen til våren kan være en oppvarming :)

    Takk for pdf, all info er gull.
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.777
    Antall liker
    5.270
    Sted
    oslo
    Ja, enig, har de felgene selv. Men de må nok til Råde, Norsk Felgteknikk,for å bli mint. Tror jeg vil ha de matt gunmetal pulverlakk på de.

    Lassemann og jeg har snakket om å få til et autofilt treff med audiofile tendenser... Mange som besitter artige kjøretøy. Et lite treff på Mortens kro på Gjelleråsen til våren kan være en oppvarming :)

    Takk for pdf, all info er gull.
    Mine er stort sett fine (litt oksidering her og der), men den ene bakfelgen ser ut til å være polert opp, så den er uten klarlakk, og mer shiny enn resten.
    ser felgteknikk tar 8400,- for å maskinere tilbake alle felgene til originalfinish, så kommer nok kanskje til å koste på meg det om noen år, siden bilen ellers er ganske mint, men har det ikke så travelt.

    Treff er en god idé - har kjørt et lignende opplegg noen ganger med tidssonen, og det er alltid kjempekjekt.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Mine er stort sett fine (litt oksidering her og der), men den ene bakfelgen ser ut til å være polert opp, så den er uten klarlakk, og mer shiny enn resten.
    ser felgteknikk tar 8400,- for å maskinere tilbake alle felgene til originalfinish, så kommer nok kanskje til å koste på meg det om noen år, siden bilen ellers er ganske mint, men har det ikke så travelt.

    Treff er en god idé - har kjørt et lignende opplegg noen ganger med tidssonen, og det er alltid kjempekjekt.
    Ja, vi får ha det i bakhodet, det med treff. Og så kan vi spørres på pm om det er ting vi lurer vedr disse bilene våre :)
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.417
    Antall liker
    14.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    ...og jula varer helt til påske🐣 eller så lenge lageret av juleøl varer🍻 Kos deg!
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.777
    Antall liker
    5.270
    Sted
    oslo
    ja kanskje i år er året. fikk jo ikke benyttet meg noe særlig av Sagene tilbudene i fjor siden jeg hele tiden var syk.
    når er neste draktbestillings-vindu?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn