Bladelius Ask Integrated med streamer/DAC er på vei inn.

Endelig så er Bladelius Ask Integrated med streamer/DAC på vei inn ifra Sverige. Og skal få noen timer før Norges lanseringen på HiFi messen i Horten førstkommende helg.
Dere finnes oss på rom 201.

Les mer om Bladelius Ask Integrated her. http://norskaudioteknikk.no/project/bladelius-ask/

Norsk AudioTeknikk AS
Ullevålsveien 13
0165 Oslo
Tlf: 22200095
Mail: morten@norskaudioteknikk.no
Web: www.norskaudioteknikk.no
Facebook: https://www.facebook.com/NorskAudioTeknikk/
Facebook PMC: https://www.facebook.com/groups/384770248991790/

Ask.2.jpg

Kommentarer

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Antall liker
67.577
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
Du hadde jo suksess med PMC sist.
Vil du bruke Ask med PMC på Hortenmessa ?

• Liker
Reaksjoner: nat

nat

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
4.513
Torget vurderinger
6
Vi får også besøk av Alexander Bladelius som er sønnen til Mike. Mike sitter mitt i utviklingen av et nytt produkt, men skal også prøve å få tid til å komme en tur.

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.247
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Hjemmetest av Bladelius Ask Integrated med streamer/DAC.
Har feiret julen i år med Bladelius sin siste forsterker, og for en hellig lyd denne juvelen har servert.
Hørte Ask første gang på Horten messa i år, hvor de spilte på et par PMC høyttalere. Dette var for meg kanskje messas beste lyd, så har ønsket å teste den på hjemmebane, og var så heldig å få låne Ask i julen.
Ask (2).jpg

Oppkobling:
Jeg er ingen rakett når det kommer til å sette meg inn i teknologiske duppedingser og grensesnitt, men å kople opp Ask gikk både raskt og smertefritt. Ask bruker Volumio som styringsenhet for streaming, apper og lagret musikk.
Under hjemmelyttingen brukte jeg musikk fra minnepinnen, og Tidal via Volumio i Ask.
Trenger ikke mye kabler når alt er samlet i en boks. Jeg valgte å bruke nettkabel, men det går fint å bruke trådløs WIFI, og da er det kun en strømkabel og et par høyttalerkabler som trengs, for å få lyd.
Ask har mange analoge og digitale innganger, så det er mulig tilpasse alles behov.
Volumio som styringsenhet er genial, fleksibel og meget brukervennlig. Volumio har også DSP, men denne funksjonen brukte jeg ikke, da jeg følte lyden var helt perfekt balansert.
Ask(3).jpg

Lyden:
For å si det slik, så var det ingenting jeg ikke likte med Ask. Selv normale innspillinger låt magisk og musikalsk, og det har jeg ikke erfart tidligere på dette nivået.
Jeg lurte i starten på om Ask helte litt til det mørke, men forsto etter vert at det var den beksvarte bakgrunnen, som fikk alt til å låte så kontrollert og rent (S/N 134), for her var det alt annet enn innestengt og mangel på detaljer, som vanligvis forbindes med mørk lyd.
Ask har en voldsom kontroll, kildevann klarhet og kirurgisk stereoperspektiv, som jeg aldrig tidligere har hatt i min lyttestue, og da snakker vi en tidsperiode på 15 år, og sikkert flere hundre komponenter og høyttalere, som ikke har klart det Ask nå lar meg oppleve.
Macro og micro dynamikken i hele frekvensgangen er også Bjørn Virkola klasse, og sammen med en helt herlig detaljert, hardtslående og rytmiske bass, så fremstår Ask for meg som den perfekte forsterkeren, som er så deilig musikalsk og samtidig så god, at alle som ikke er skremt av prisen, bør sterkt vurdere denne perlen, da jeg mener den leverer langt over sin prisklasse. Tror også den koster 25% mer i Sverige og hele 33% mer i resten av verden, så da blir det knock out på konkurentene.
Jeg har brukt Ask på et par Thivan Eros-9, som er et funn av noen høyttalere. Trodde jeg hadde hørt det beste fra dem, da jeg har foret dem med forsterkere fra Coda, Modwhrigt og Sugden, men Ask dro det langt videre!
Dette er store nøytrale høyttalere med horndiskant (som låter fløyel) og 15 tommer bass/mellomtone. Blir fort rundt 90-100db på lytteøktene, når høyttalerene koser seg på dette nivået, og med Ask, ble alt bare enda råere og bedre. Ask er like bra på Kari Bremnes og tung metal. Infected Mushrooms var så brutalt og magisk på samme tid, at jeg trodde knapt det jeg
Ask(1).jpg
hørte (og følte).
Til slutt vil jeg nevne at Ask er en mester på klangfarger og å få instrumenter til å fremstå naturlig og realistisk. Det er mye luft og rom mellom instrumentene, som gir både et dypt og bredt stereoperspektiv.
her oppstår det Q effekter, selv på innspillinger jeg ikke var klar over at dette var med på innspillingene.
Til slutt vil jeg si at jeg har hatt mange kombinasjoner av dac, pre og effekt, som overgår ask sin pris, men ikke vært på samme nivå.
Til syvende og sist handler det om musikalitet, og evnen til å få deg til å nyte musikken, og der er Ask en mester.

Stor takk til Morten på NAT. Dette var en flott julepresang :)

Specifications
Amplifier

Power Output

2x220 W @ 8 Ohm
2x400 W @ 4 Ohm

Rated Distortion

Less than 0.01 %

Signal-To-Noise Ratio

More than 125 dB

Frequency Response

1 Hz to 100 kHz, +0/-3 dB

Input Terminal

1 Pair of Balanced

3 Pair of Unbalanced

1 Pair of Loop Out

1 Pair of Pre Out

2 Pair of USB

1 Pair Phono MM/MC* optional

DAC (Optional)

2 Pair of USB type A

1 USB type B

Ethernet & WiFi

1 Pair of AES/EBU

2 Pair of Optical

2 Pair of SPDIF

Thd 0.0002%

Sn 134dB

Sampling frequency up to 32 bit @768kHz

Support for DSD to 1024

Streaming Capabilities

Tidal

Qobuz

Spotify

Informasjon om bruker

nat
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
4.513
Link til alle artikler
277
nat sine annonser
Bransjenyheter
NYHET! Da er de to første PMC Prophecy modellene på plass i demorommet!

NYHET! Da er de to første PMC Prophecy modellene på plass i demorommet!

• 21
Norsk Audio Teknikk og @Gjallarhorn Audio er de første som har fått inn de to minste modellene av det nye PMC Prophecy-serien. Det er Prophecy 1 og 5 som har kommet inn. Prophecy 7, 9 og C kommer...
Fortsett
Bransjenyheter
Hos PMC så står alt på hode om dagen...

Hos PMC så står alt på hode om dagen...

• 6
Hos PMC så står alt på hode om dagen med produksjonen av den nye Prophecy-serien og snart er dem på vei til Norge. Hvor vil man kunne høre på den nye Prophecy serien? Gjallarhorn Audio i Asker...
Fortsett
Bransjenyheter
Da er prisene på PMC sin nye Prophecy klare.

Da er prisene på PMC sin nye Prophecy klare.

• 9
Priser PMC Prophecy-serie, Prophecy 1. Kr 40.995.- Pr.Par. Prophecy 5. Kr 64.995.- Pr.Par. Prophecy 7. Kr 93.490.- Pr.Par. Prophecy 9. Kr 126.995.- Pr. Par Prophecy C. Kr 32.490.- Pr. Stk.
Fortsett
Bransjenyheter
Prophecy: Splitter ny serie fra PMC

Prophecy: Splitter ny serie fra PMC

• 32
Hear the Future er slagordet når PMC nå lanserer sin splitter nye høyttalerserie Prophecy. Den består av helt nyutviklede høyttalere-serie, totalt fem modeller hvorav en senterkanal, en...
Fortsett
Bransjenyheter
London calling!

London calling!

• 0
Grunnet PMC produktlansering av en helt ny høyttalerserie i London. Så holder Norsk Audio Teknikk stengt onsdagen 4 og torsdagen 5 desember. Det er snakk om et helt nytt høyttaler konsept og...
Fortsett
Bransjenyheter
Norsk Audio Teknikk. Black Friday!

Norsk Audio Teknikk. Black Friday!

• 0
Norsk AudioTeknikk AS Sofiemyrveien 12. Inngang A1. 1412 Sofiemyr Tlf: 22200095 Mail: morten@norskaudioteknikk.no Web: www.norskaudioteknikk.no Facebook...
Fortsett
Topp Bunn