Bladelius

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.538
    Antall liker
    3.425
    Torget vurderinger
    6
    Nogle fanboys her ?????? Der er bare godt, jeg er ikke så sikker på designet, virker lidt vulgært på mig, jeg liger meget bedre min Advantage S100 med sort kabinet og børstet aluminium front, er lige som øjet bare ser fronten og ikke resten af kabinettet, virker mere stilrent for mig, og farven på volumen er mere diskret også ??????
    Smaken skal men ikke diskutere. Ja Oden ser brutal ut!
    Grunnet dette ekstreme kabinettet med så tykk aluminium er for å minske resonanse. Hele kabinettet er laget i ikke magnetisk materiale.
    Volumknotten er behandlet med en type sølv-eloksering for å eliminere at den blir fort skitten og stygg og ikke minst lett og holde ren.
    Mvh
    Morten N.A.T
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Ser Loke nå er kommet opp under effektforsterkere på weben til Bladelius, men uten noen info for øvrig. Vet du noe mer om denne vedr lanseringstidspunkt og annet nat ?
     
    • Liker
    Reaksjoner: nat

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.538
    Antall liker
    3.425
    Torget vurderinger
    6
    Ser Loke nå er kommet opp under effektforsterkere på weben til Bladelius, men uten noen info for øvrig. Vet du noe mer om denne vedr lanseringstidspunkt og annet nat ?
    Hei Larkrla. Dessverre nei. Vet ikke når den skal lanseres. Skal ha et telefonmøte med Bladelius så for har får tid. Der går det døgnet rundt med å få unna Odin ordrer.
    Oppdaterer så for jeg vet noe mer.
    Mvh
    Morten N.A.T
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    NAT: Ikke som volumet på Tyr, mao? Good!! Produktet her fører videre en mer enn stolt nordisk forsterkertradisjon..la oss håpe verden skjønner det, slik de har gjort med f.eks. Gryphon og et knippe norske amps..
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Ser Loke nå er kommet opp under effektforsterkere på weben til Bladelius, men uten noen info for øvrig. Vet du noe mer om denne vedr lanseringstidspunkt og annet nat ?
    Hei Larkrla. Dessverre nei. Vet ikke når den skal lanseres. Skal ha et telefonmøte med Bladelius så for har får tid. Der går det døgnet rundt med å få unna Odin ordrer.
    Oppdaterer så for jeg vet noe mer.
    Mvh
    Morten N.A.T
    Disse ryktene i Sverige, om at Odin kanskje blir det heftigste fra Bladelius - noen gang!
    Har du litt mer info & "slarv" om hva som evt. ligger under alu-lokket av teknologi og/eller evt. nye løsninger?
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.386
    Antall liker
    1.473
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Ser Loke nå er kommet opp under effektforsterkere på weben til Bladelius, men uten noen info for øvrig. Vet du noe mer om denne vedr lanseringstidspunkt og annet nat ?
    Hei Larkrla. Dessverre nei. Vet ikke når den skal lanseres. Skal ha et telefonmøte med Bladelius så for har får tid. Der går det døgnet rundt med å få unna Odin ordrer.
    Oppdaterer så for jeg vet noe mer.
    Mvh
    Morten N.A.T
    Disse ryktene i Sverige, om at Odin kanskje blir det heftigste fra Bladelius - noen gang!
    Har du litt mer info & "slarv" om hva som evt. ligger under alu-lokket av teknologi og/eller evt. nye løsninger?
    Vel, nå er jo Odin den mektigste av gudene og kallt Allfader, og det blir jo ikke større enn det. Når det navnet er brukt opp så må han vel ut av norrøn mytologi hvis han skal lage noe større/bedre enn den ;)
     
    • Liker
    Reaksjoner: nat
    M

    MusicBear

    Gjest
    Vel, nå er jo Odin den mektigste av gudene og kallt Allfader, og det blir jo ikke større enn det. Når det navnet er brukt opp så må han vel ut av norrøn mytologi hvis han skal lage noe større/bedre enn den ;)
    Hehe, bor du mange steinkastene fra Nidarosdomen? ;)
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.386
    Antall liker
    1.473
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Vel, nå er jo Odin den mektigste av gudene og kallt Allfader, og det blir jo ikke større enn det. Når det navnet er brukt opp så må han vel ut av norrøn mytologi hvis han skal lage noe større/bedre enn den ;)
    Hehe, bor du mange steinkastene fra Nidarosdomen? ;)
    Det er mer enn et steinkast ja, men ikke "nordnorske" steinkast heller.

    Når han nå velger navnet Odin så antyder han vel at dette blir den største/beste han har, og kommer til å lage.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.562
    Antall liker
    7.511
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Ser Loke nå er kommet opp under effektforsterkere på weben til Bladelius, men uten noen info for øvrig. Vet du noe mer om denne vedr lanseringstidspunkt og annet nat ?
    Hei Larkrla. Dessverre nei. Vet ikke når den skal lanseres. Skal ha et telefonmøte med Bladelius så for har får tid. Der går det døgnet rundt med å få unna Odin ordrer.
    Oppdaterer så for jeg vet noe mer.
    Mvh
    Morten N.A.T
    Disse ryktene i Sverige, om at Odin kanskje blir det heftigste fra Bladelius - noen gang!
    Har du litt mer info & "slarv" om hva som evt. ligger under alu-lokket av teknologi og/eller evt. nye løsninger?
    Vel, nå er jo Odin den mektigste av gudene og kallt Allfader, og det blir jo ikke større enn det. Når det navnet er brukt opp så må han vel ut av norrøn mytologi hvis han skal lage noe større/bedre enn den ;)
    Bør vel kobles opp med navnebroren på kabelsiden også da for full utnyttelse? ;)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Eirik84: Det kan jeg nesten garantere blir crash. Nordost passer ikke Bladelius- det blir ALT for skarpt, imo..Transparent, Tara Labs, VDH, derimot...det funker fjell.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.371
    Antall liker
    12.373
    Sted
    Sørlandet
    60kg og 110k så klarer dem jammen meg å plassere av/på knappen på baksiden. Og Auditor - ta en titt på innmaten til feks Accuphase, Luxman, Kinki, Denafrips osv... ryddig layout og creme de la creme komponenter så langt øya rekker å se før dem blir tårevåte.

    Fakta fremfor ukorrekt oppsnakk!

    -BB-
     

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.538
    Antall liker
    3.425
    Torget vurderinger
    6
    60kg og 110k så klarer dem jammen meg å plassere av/på knappen på baksiden. Og Auditor - ta en titt på innmaten til feks Accuphase, Luxman, Kinki, Denafrips osv... ryddig layout og creme de la creme komponenter så langt øya rekker å se før dem blir tårevåte.

    Fakta fremfor ukorrekt oppsnakk!

    -BB-
    BB. Det er hovedbryteren som sitter bak og den er veldig greit å plassere den i nærheten av nettinntaket. Av og på (standby) er i fronten.(eller ved bruk av fjernkontrollen) Så man slipper å krappe bak forsterkeren for å skru den av og på!
    Det eneste bilde av innmaten er av prototypen. Ja Accuphase er vakkert bygget og en fryd for øyet! Selv om det ikke bekreftet om et produkt spiller bra eller ikke.
    Mvh
    Morten N.A.T
     
    Sist redigert:

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.562
    Antall liker
    7.511
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Eirik84: Det kan jeg nesten garantere blir crash. Nordost passer ikke Bladelius- det blir ALT for skarpt, imo..Transparent, Tara Labs, VDH, derimot...det funker fjell.
    Jeg har ikke testet Bladelius eller Nordost, men utifra det jeg har lest tror heller ikke jeg at det er noen god match. Var ment som en dårlig spøk :)
     

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.538
    Antall liker
    3.425
    Torget vurderinger
    6
    Etter et langt og fint telefonmøte med Mike Bladelius så har jeg litt mer info på nyhetene ifra Bladelius som har kommet/kommer.

    Oden har vel de fleste fått med deg og hva den står for. Jeg kan legge til at Oden har en litt mer «Vintage» spillestil, men med moderne dynamikk. Spiller veldig lettflytende og behagelig med masse informasjon. Og for dem som har høyttalere som dipper langt den i impedansen, så kan jeg berolige dem med at Oden er stabil både i 2 og 1 Ohms last! Oden ca 115K + RIAA og DAC som blir presentert senere og kan enkelt ettermonteres.

    Litt om Loke. Loke er 90W Klasse A monotrinn med mikroprosessor styrt Bias. Dvs at den opererer i 3 trinn (da helt trinnløsbias styring ikke er lydmessig godt nok) for å ikke brenne av så mye varme, men fortsatt Klasse A.
    Trinn 1. er uten signal inn. Trinn 2 er ved lavt til medium lyttenivå som de fleste bruker til daglig og trinn 3 som er full Bias.
    Forventet pris på Loke er rundt 70K.

    Thor 4. er ferdig utviklet, men måtte legges i «fryseren» da det ble så mye press på Oden som ble en suksess ifra dag 1. Så grunnet produksjonskapasitet må den vente litt med lanseringen.
    Thor 4. får noen nye kosmetiske designe forandringer og effekten blir 2x250W + i 8 Ohm. Pris ikke fastsatt helt ennå. Selvfølgelig ekte balansert!

    Bladelius Laboratory Serie ville han ikke si så mye om. Utenom at det ligger i navnet «Laboratory Serie» som betyr at dette er produkter som er ferdig utviklet, men ikke har passet inn i sortimentet.
    Men nå kommer som en egen serie. Vist nok med produkter man ikke forventet Bladelius skulle komme med. Så det blir spennende hva det blir???

    Vi snakket også mye om innspilling av elektronikk som det har vært mye diskusjon om og betydningen av.
    Som Bladelius sier at det er alfa Omega på mine produkter også for mange andre produsenter, da det er lite som kamufleres i dårlige komponenter og kredsløsninger. Så kom spørsmålet om det også kunne måles? Ja helt klart! Blant annet Dynamisk THD hvor vi sender inn en stigende 3-kant puls (mulig terminologien blir litt upresis) hvor resultatet kan tydelig kan måles etter 100 timer + i forhold til f.eks 5 timers spilletid.

    Dette var alt for nå og kom gjerne med oppfølgende spørsmål?

    Mvh
    Morten N.A.T
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.386
    Antall liker
    1.473
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Er det mulig å melde seg som "testkunde" på permanent basis? Både Odin og Thor v4 er interessant ;)
    Tror nesten det blir tur til Oslo når du får inn det der...
     

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.538
    Antall liker
    3.425
    Torget vurderinger
    6
    Er det mulig å melde seg som "testkunde" på permanent basis? Både Odin og Thor v4 er interessant ;)
    Tror nesten det blir tur til Oslo når du får inn det der...
    Klart du kan bli test (betalende) kunde;) Du får sende meg PM.
    Mvh
    Morten N.A.T
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.386
    Antall liker
    1.473
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    hahaha @nat, da måtte jeg selge huset eller bli lottomilionær. Begge deler er nok usannsynlig siden jeg trives der jeg bor og jeg ikke tipper.
    Det er vel lov å drømme? Men skulle du få en til overs så har du adressen min.
     
    • Haha
    Reaksjoner: nat

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.538
    Antall liker
    3.425
    Torget vurderinger
    6
    Første testen av Bladeilus Oden. Riktignok en tidlig produksjonsmodell.


    Oden front.jpg
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Nat: Sett noe så pent, da gitt....
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.753
    Antall liker
    487
    Sted
    Stockholm
    Er Thor 2 et okei kjøp selvom den begynner å dra på årene nå? En 2010 modell. Skal pares med Elac med Jet V diskanter. Noen som vet om Brokk fjernkontroll funker på den?
     

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.538
    Antall liker
    3.425
    Torget vurderinger
    6
    Er Thor 2 et okei kjøp selvom den begynner å dra på årene nå? En 2010 modell. Skal pares med Elac med Jet V diskanter. Noen som vet om Brokk fjernkontroll funker på den?
    Hei. Thor Mk II er fortsatt en god forsterker selv om den er 10År. Lang levetid.
    Hvordan klangen blir kombinert med Nordost kan jeg ikke uttale meg bastant over, da jeg ikke har hørt kombinasjonen. Thor og ELAC 247.2 fungerer utmerket.
    Ja Brokk skal fungerer på Thor II.
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.753
    Antall liker
    487
    Sted
    Stockholm
    Takk for svar! Nordost er kanskje litt for heftig på denne, men jeg har liggende noen gamle Transparent Ultra XL som kanskje passe bedre.
     

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.538
    Antall liker
    3.425
    Torget vurderinger
    6
    Takk for svar! Nordost er kanskje litt for heftig på denne, men jeg har liggende noen gamle Transparent Ultra XL som kanskje passe bedre.
    Bare hyggelig. Gamle TA Ultra XL er langt unna Nordost. Så det er jo bare å prøve.
    Mvh
    Morten N.A.T
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.386
    Antall liker
    1.473
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Takk for svar! Nordost er kanskje litt for heftig på denne, men jeg har liggende noen gamle Transparent Ultra XL som kanskje passe bedre.
    Jeg har Thor mk3 koblet med Sonus faber Olympica 2, som riktig nok er en ganske annen høyttaler.
    Da jeg kjøpte Thor så testet jeg Nordost Frey 2, og jeg synes det ble for lyst og lite punch i bunnen, men det var en åpen kabel for all del. Etter å ha hatt Nordost i alle ledd tidligere så har jeg nå gått bort fra det nå som jeg har Bladelius (Thor mk3 og 2x Balder).
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.753
    Antall liker
    487
    Sted
    Stockholm
    Jeg har Thor mk3 koblet med Sonus faber Olympica 2, som riktig nok er en ganske annen høyttaler.
    Da jeg kjøpte Thor så testet jeg Nordost Frey 2, og jeg synes det ble for lyst og lite punch i bunnen, men det var en åpen kabel for all del. Etter å ha hatt Nordost i alle ledd tidligere så har jeg nå gått bort fra det nå som jeg har Bladelius (Thor mk3 og 2x Balder).
    Det virker som om Transparent er en bedre match kanskje. Hadde denne på en Tyr 2 for en stund siden og det funka veldig bra.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Cundis: Transparent er en kjempematch. Som Tony sier, er Nordost mer nøytral enn godt er på en forsterker med din Thor-versjons karakter. According to my ears. En Transparent-pakke der, så hører du det du skal:) Den forsterkeren holder i ti år til- minst. Jeg har en svært god XLR fra Transparent liggende selv., bruker Tara Labs og van den Hul + Ecosse i daglig signaloverføring...
     
    Sist redigert:

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.753
    Antall liker
    487
    Sted
    Stockholm
    Cundis: Transparent er en kjempematch. Som Tony sier, er Nordost mer nøytral enn godt er på en forsterker med din Thor-versjons karakter. According to my ears. En Transparent-pakke der, så hører du det du skal:) Den forsterkeren holder i ti år til- minst. Jeg har en svært god XLR fra Transparent liggende selv., bruker Tara Labs og van den Hul + Ecosse i daglig signaloverføring...
    Takk for tips! Kommer til å teste både Nordost Frey og Transparent. Frey funker klokkerent på Hegel og liker klarheten de gir der. Men nå er ikke Thor 2 en Hegel så det kan godt være Transparent får jobbe litt igjen.

    Gleder meg til dette, har savna Bladelius i tre år siden jeg hadde Tyr 2. Kommer nok til å beholde Hegel også, liker den godt. Men om man skal snakke om lyd med skikkelig - kremt - baller, da må nok Bladelius på banen vil jeg tro.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Cundis: Bladelius og Hegel har presisjonen og sine urnordiske føringer til felles, ja. Men så er det det med Mikes ting at de OGSÅ er svært like de beste britiske komponenter i det DE gjør bedre enn alle andre: MUSIKALITETEN. Den som kan få en voksen mann til å felle tårer om han låner øre til en liten, velmatcha Exposure, Audiolab, Naim eller Rega.. Fordi det gjøres så UTROLIG MYE riktig ift. pris derover på øya. Når man da i tillegg får drifts- og byggegenskaper HELT i egen klasse hos Mike..da mangler svært lite for at eieren skal ha den perfekte forsterker i en Bladelius, spør du meg.. En Thor II skal bare behandles en ANELSE forskjellig fra sin nyere tvilling for å ta ut de samme egenskapene, ettersom sisteversjonen sett i Norge er ENDA mer raffinert, og har en noe mer slepen karakter. Derfor er VDH, Tara Labs og Transparent/KImber såpass gode: De sliper av de verste kantene, drar ut musikaliteten og lar forsterkerens krefter gjøre strammejobben. Uten å rosemale resultatet :devilish: :coffee: Du hører det som er!
     
    Sist redigert:

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.753
    Antall liker
    487
    Sted
    Stockholm
    Langt på vei enig i dine skildringer mellom Bladelius og Hegel, Auditor. Men jeg syns Hegel har kommet seg v e l d i g når det gjelder å få fram musikaliteten med sin siste serie + Röst. Den kan virkelig få fram både ståpels, tårer og det som verre er. Jeg syns igrunn Hegel og Bladelius har nærma seg hverandre de siste årene. Begge vil ha forvrengning på et minimum, med det resultat at man kommer nærmere sjela i musikken. Hadde tidligere en H300, og Hegel var ikke helt der med den. Men det er herlig å høre på tidlig Black Sabbath med Röst, på lik linje med hva jeg opplevde på Tyr 2 som jeg hadde før. Tyr klina til med ennå mer baller i bånn, og det er rått. Er litt det jeg savner hos Hegel i forhold.

    Begge merkene er nok følsomme på matching mot annet utstyr. Bladelius (iaf de eldre) for å ikke stikke av i toppen, Hegel for å klare å få fram musikaliteten. Hegel er utrolig følsomt her, spesielt mot hvilken kilde man har. Trå litt feil her, og man dreper musikken. Treffer man rett, åhh bliss!

    Vi får se, det virker som han jeg skal kjøpe Thor 2 av har noen så smått eksentriske sider. Man kanskje får kikke seg om etter en Thor 3 isteden.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Cundis: Thor II er like god...bare du vet hva du gjør med den. Jeg for min del vrenger dine karakteristikker med innsida ut ang. Hegel og Bladelius. De norske forsterkerne ER svært gode, ingen som helst tvil derom. Og du KAN bruke en høyttaler som passer på Hegel på Bladelius også. Det er bare det at mine ører klassifiserer nyere Hegel som noe røffere i kantene enn selv de noe eldre, svenske modellene. Som JEG synes spiller noe mer kraftfullt, modent og med større analog tilstedeværelse. Og det er et smaksvalg. La oss si det sånn: Lærer du en, kan du den andre...Men hva du selv velger er et personlig anliggendde. Det du kan være sikker på er at begge merker har en tydelig merka, brei vei til musikkens sjel og hjerte. Spørs bare hvilken av dem som er flinkest til å spille på hjertestrengene dine. For min del er det svensken, men jeg er svært glad i Bents forsterkere også...

    NAT: Her hjemme er de små Gold fruas medisin MOT PMS- sånn i tillegg til meg, da. :cool: Og godt er det...for min del--- Tyr funker som alltid gull med dem--Viruset har ført noe godt med seg, da vi begge har fått mer tid til musikk...
     
    Sist redigert:

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.753
    Antall liker
    487
    Sted
    Stockholm
    Cundis: Thor II er like god...bare du vet hva du gjør med den. Jeg for min del vrenger dine karakteristikker med innsida ut ang. Hegel og Bladelius. De norske forsterkerne ER svært gode, ingen som helst tvil derom. Og du KAN bruke en høyttaler som passer på Hegel på Bladelius også. Det er bare det at mine ører klassifiserer nyere Hegel som noe røffere i kantene enn selv de noe eldre, svenske modellene.
    På torsdag får vi se, klarte å lage en avtale til slutt om å treffes da. Så da blir det duell hjemme! Återkommer! 😁
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Cundis: Forbered banken, du...den blir..tror jeg..Tyr har solid forsyning, men Thor er noe ganske annet..Den er integrert, men oppfører seg som et SVÆRT, delt sett. Opp mot urkreftene i en Thor II er Røst -dessverre- ei pingle. Om jeg får være så fri, da...Men god, det er den..
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Cundis: Det burde da ikke by på noe probem, så pen som Thor II er i skapelsen?? Og når hu hører hva den gjør med settet i stua..forbered deg på at hu blir ekstra kosete :) Og da mener jeg absolutt ikke bare kaffe og croissanter..:coffee: Den forsterkeren kan vekke gåsehud både her og der..hehe..
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Cundis: Er´a ekstra heldig, kan Thor II få DEG til å droppe subene, rydde veggen, forenkle anlegget kraftig og- ikke minst- HEVE KVALITETEN på totalsystemet...:) Ved å kunne forkorte signalveier, fjerne bokser , selge unna og legge penga i en bedre pakke, drevet av denne rå lille fyren..
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Cundis: For eksempel med et par PMC Twenty5-24 eller pent brukt Fact 8;).. En helt annen verden enn Elac´ene..og bassen holder i massevis , på tross av Facts mer finkornede natur..Ligger et par Fact 8 til rett over 21 000 i Stavangerområdet- det er brutalt billig. Og for meg e det ei gåte at det paret ikke er revet bort allerede..
     
    Sist redigert:

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.753
    Antall liker
    487
    Sted
    Stockholm
    Droppe subene vet jeg ikke helt gitt. De er jeg glad i, en musikalsk sub om en sub kan kalles det. Elac er jeg svært fornøyd med, til gammal heavyrock funker de helt kanon, men som Blodstrupmoen sa så godt, time vill shåvv 😁
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Cundis: Prepare for a shock!!! Thor II kommer nok til å gjøre dem HELT overflødige, ser du...Urkrefter gjør sånt med subwoofere..
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn