Blasfemi, spotting, toleranse og humor

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Antall liker
2
en offensiv overskreft med tanke på hva dette egentlig omhandler.
Spørsmålet jeg stiller er om hvilket forhold forumets mennesker har til humor rundt religioner. Er det som nå følger humor? Jeg mener det, samtidig er jeg litt redd for at noen skal føle seg krenket, selv om jeg mener det ikke er noen grunn til det!

?
Hvorfor spiser ikke Jesus Peanøtter?
-Fordi han har hull i hendene sine... (humre)

Oppfordring:
Jesus er veien, Bruk piggdekk!!

Se!! Jesus lever! Hent hammer og spiker!!

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.873
Vi tolererer ikke slik humor. Så siden du skrev det der må vi boikotte alle norske varer og brenne norske ambassader i alle land. Jeg vil straks gå hjem og kaste alle 17. mai-flaggene i peisen.

Så nå har du konkursene til EC, DP og hegel m.fl. på samvittigheten...

Unplugged

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2002
Antall liker
0
Vi tolererer ikke slik humor. Så siden du skrev det der må vi boikotte alle norske varer og brenne norske ambassader i alle land. Jeg vil straks gå hjem og kaste alle 17. mai-flaggene i peisen.

Så nå har du konkursene til EC, DP og hegel m.fl. på samvittigheten...
Å brenne flaggene på peisen har ingen effekt. Nei, jeg oppfordrer alle gode kristne nordmenn til å ta med flaggene sine og reise til Oslo, hvor vi kan lage et stort flaggbål utenfor Stortinget! Gjerne et utenfor slottet også.... og når vi har blitt skikkelig varme setter vi fyr på hele Karl Johan!

K

knutinh

Gjest
Jeg vil heller se slem humor rundt norske toppidrettsutøveres eventuelle doping-bruk.

Påstå at Marit Bjørgen går på testosteron og se den finske ambassaden til norge gå opp i røyk =)

Eller flere påstander i tysk presse om ville sex-orgier mellom Mette-Marit, Ari og svigers.

-k

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.151
Torget vurderinger
7
Dette er en krigserklæring. Vi må ut å knuse vinduer og velte biler.

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Flaggbrenning er et flott uttrykk for misnøye med noe. Synes egentlig vi burde skaffe et eget regjeringsflagg, slik at vi gjennom flaggbrenning kan vise misnøye med sittende regjering.

O

OldBoy

Gjest
Flaggbrenning er et flott uttrykk for misnøye med noe.  Synes egentlig vi burde skaffe et eget regjeringsflagg, slik at vi gjennom flaggbrenning kan vise misnøye med sittende regjering.
Helt enig!

Ikke bare det, flaggbrenning er HELT UFARLIG! Gjør faktisk ikke den minste skade, hvis du ikke er uforsiktig, da, eller uheldig.

I motsetning til bombing, ruteknusing, knivstikking og denslags, som virkelig er FARLIG.

Farlig å skrive dette, naturligvis. "Noen" kunne lese det og komme til å forandre strategi.

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Antall liker
2
Påstå at Marit Bjørgen går på testosteron og se den finske ambassaden til norge gå opp i røyk =)
Jeg tror at Marit Bjørgen bruker, eller har brukt, doping. Det samme tror jeg om Dæhlie, Ulvang, Alsgård etc. Russerne og finnene ble tatt på ren amatørmessighet, de hadde rett og slett ikke kompetansen til å skjule det. Det tror jeg det norske skimiljøet har.

Da Ben Johnson ble tatt for doping disket de ham og gav gullmedaljen til Carl Lewis. Lewis har i ettertid innrømmet at han var like dopet som Johnson var, men medaljen beholdt han. Det er bare å innse det; en fyr/kvinne som er så manisk at vedkommende vier livet sitt til å komme først over en målstrek, trener seg til blods hver dag for en ussel medalje; han/hun er også sterkt disponert for juks. For å bli toppidrettsutøver må du være så fokusert og målbevisst at du ikke lar noe stoppe deg, slike folk kalles i samfunnet forøvrig for psykopater.

Værsågod, skyt meg.

O

OldBoy

Gjest
Værsågod, skyt meg.
Du har ikke heller din egne private ambassade som vi kunne tenne på? Da varer jo moroa litt lenger. Den behøver ikke å være så stor, bare den er brennbar.

PS!!!!

Oooops!!....

Glemte smiley her... ;D ;D ;D...No offense!

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.384
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Helt enig!

Ikke bare det, flaggbrenning er HELT UFARLIG! Gjør faktisk ikke den minste skade, hvis du ikke er uforsiktig, da, eller uheldig.

I motsetning til bombing, ruteknusing, knivstikking og denslags, som virkelig er FARLIG.

Farlig å skrive dette, naturligvis. "Noen" kunne lese det og komme til å forandre strategi.
Dette forstod den britiske marine ganske tidleg....har du sett kampflagget deira?

O

OldBoy

Gjest
Dette forstod den britiske marine ganske tidleg....har du sett kampflagget deira?
Nei, det er ganske sjelden jeg slåss med den engelske marinen. ;D ;D

Dessuten er jeg nærsynt.

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Antall liker
4
Spørsmålet jeg stiller er om hvilket forhold forumets mennesker har til humor rundt religioner. Er det som nå følger humor? Jeg mener det, samtidig er jeg litt redd for at noen skal føle seg krenket, selv om jeg mener det ikke er noen grunn til det!

?

Oppfordring:

har du flere ;D ;D jeg kan værre vitser enn dette og jeg er kristen.

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Antall liker
2
har du flere ;D ;D jeg kan værre vitser enn dette og jeg er kristen.
Ha'kje fleire for øyeblikket, men vil gjerne høyre dine!

J

jekri

Gjest

?

Oppfordring:

Tja, ikke så veldig morsomme :-/ Jeg har ikke helt sansen for vitser hvor man bruker de guddommelige figurene.

Da er denne morsommere, imho:

Julen er avlyst i år.
???
Josef har tilstått ;D

Eller de hvor man vitser med kirken:

Gjør porten høy.
Gjør døren vid,
Her kommer en som har dårlig tid

Eller:

Kirken er et gammelt hus
ia-ia-oh
(Mel; Old McDonald had a farm) ;D

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Antall liker
4
f.eks hva svarte jesus da johannes spurte hva han skulle i påsken ahh i'll just be hanging around.

hva fiskerne sa da jesus gikk på vannet . kom deg opp i båten du skremmer fisken.

Bare ett par eksempler hehe

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Jesus lever, påsken er avlyst.

Nei til Rikstoto, hest er pølse.

W

wurst

Gjest
Dere har vel fått med dere at flagg-produsentene opplever et eventyrlig salg om dagen (faktisk sant!), så aldri så galt at det ikke er godt for noe!
Dessuten har det nå kommet fram at et bilde fra en fransk grisefestival var ett av de som utløste krisen ....

nescafe

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
6
Torget vurderinger
2
Jeg tror at Marit Bjørgen bruker, eller har brukt, doping. Det samme tror jeg om Dæhlie, Ulvang, Alsgård etc. Russerne og finnene ble tatt på ren amatørmessighet, de hadde rett og slett ikke kompetansen til å skjule det. Det tror jeg det norske skimiljøet har.

Da Ben Johnson ble tatt for doping disket de ham og gav gullmedaljen til Carl Lewis. Lewis har i ettertid innrømmet at han var like dopet som Johnson var, men medaljen beholdt han. Det er bare å innse det; en fyr/kvinne som er så manisk at vedkommende vier livet sitt til å komme først over en målstrek, trener seg til blods hver dag for en ussel medalje; han/hun er også sterkt disponert for juks. For å bli toppidrettsutøver må du være så fokusert og målbevisst at du ikke lar noe stoppe deg, slike folk kalles i samfunnet forøvrig for psykopater.

Værsågod, skyt meg.

Jeg tror at alle som har high-end anlegg driver med økonomisk svindel! Folk som har viet livet sitt til kun å komponere det ultimate stereoanlegget, er så målbevisste og fokuserte at de ikke lar seg stoppe av dårlig økonomi. Grunnen til at de ikke blir avslørt er rett og slett at de innehar kompetansen til å gjennomføre og skjule økonomisk svindel, imotsetning til folk som ikke har high-end anlegg; disse faller for egen amatørmessighet.

O

OldBoy

Gjest
Britane fann ut at dersom dei brukte eit kjempestort flagg, ville fienden skyte på dette. Det vart såleis hol i flagget - og ei kule mindre i britane og dei britiske fartøya...
;D ;D ;D

Takk for forklaringen!

Hvis alle norske ambassader gjorde det samme, ville det kanskje avlede oppmerksomheten og dermed redusere antall ambassadebranner.

-HP-

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
128
Jesus var blitt hengt på korset, og disippelen Peter sto endel meter unna, og så i fortvilelse sin herre sakte men sikkert nærme seg døden. Så roper Jesus plutselig:
- Peter! Kom hit, det er noe jeg må si deg!
Peter forsøker å komme seg helt bort til korset, men vaktene stopper ham ved å hugge av ham den ene armen. Men Jesus gir seg ikke: - Peter, du MÅ komme hit! Dette MÅ jeg fortelle deg!
Peter prøver igjen, og mister nå den andre armen. Men Jesus maser like iherdig. Så Peter prøver igjen. Vaktene hugger av ham den ene leggen, men denne gangen klarer han å komme seg helt bort til korset.
- Ja, herre, hva var det? spør han.
Jesus svarer: - Jeg skulle bare fortelle deg at jeg kan se huset ditt herfra!!!

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
En katolsk vits er vel på sin plass nå, sånn for den interreligiøse balansens skyld. Den er på engelsk:

Sister Mary went to confession for the first time in at least a year.
Father forgive me for I have sinned, she said.
Yes sister, the priest said, go on.

Father I have been thinking dirty thoughts about the gardner.
Oh, the priest said, that’s not bad, I will give you 10 Ave Marias for that.

And father, I have kissed him to.
Oh well, the priest said, I think 20 Ave Marias will do.

But father, she said, I have also given him a blow job.

The priest wondered about what would be a suitable punishment, but came up with nothing, so he called for his boss in the back office:

Father what do you give for a blow job these days?
Well my son, the Father said:

I’ll give you 50 bucks if it’s well done. 8)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.099
Torget vurderinger
0
Nei til Rikstoto, hest er pølse.
Jentungen min på 8 har lagt deg for hat !  :mad: Du vil ved kveldens aftenbønn bli fordømt i de siste fjorten slektsledd og de femten kommende ! ;D Når hun blir stor nok kommer hun til å velte bilen din og sette fyr på den!  :p Hester er "sjønne"  :eek:

Er det noen som vet hva det er med pikebarn og hester ?  ???  Har hørt en teori som går på at pikebarn har et udefinert behov for et "stort dyr mellom bena"!  ;D   Noen som vet ?  ;)

.

Lilleulv

Medlem
Ble medlem
03.05.2004
Antall liker
0
I disse ol tider så kunne vi jo slukke ol ilden i morgedal og brenne skisportens vugge ,for virkelig og kline til og fyre opp maihaugen og frognersetra*smiler*plass til flotte moskeer der *hehe*

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Jentungen min på 8 har lagt deg for hat !  :mad: Du vil ved kveldens aftenbønn bli fordømt i de siste fjorten slektsledd og de femten kommende ! ;D Når hun blir stor nok kommer hun til å velte bilen din og sette fyr på den!  :p Hester er "sjønne"  :eek:

Er det noen som vet hva det er med pikebarn og hester ?  ???  Har hørt en teori som går på at pikebarn har et udefinert behov for et "stort dyr mellom bena"!  ;D   Noen som vet ?  ;)

.
Jeg får gjøre som visse redaktører, å be ydmykt om unnskyldning til den unge damen. Kunne du også fortelle henne at Oddgeir ikke hadde skrevet det han skrev, om han hadde vært klar over konsekvensene.

Er det noe man ikke skal gjøre, så er det å legge seg ut med unge damer.;D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.099
Torget vurderinger
0
Jeg får gjøre som visse redaktører, å be ydmykt om unnskyldning til den unge damen. Kunne du også fortelle henne at Oddgeir ikke hadde skrevet det han skrev, om han hadde vært klar over konsekvensene.

Er det noe man ikke skal gjøre, så er det å legge seg ut med unge damer.;D
Det går nok bra, hun er raskt til å tilgi. ;)

Det som i allefall er helt sikkert, er at det ikke er noe bedre å legge seg ut med unge damers mødre ! ;D ;D ;D

J

jekri

Gjest
Det som i allefall er helt sikkert, er at det ikke er noe bedre å legge seg ut med unge damers mødre !  ;D ;D ;D
Da er det noe annet å ligge med unge damers mødre ;D

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Antall liker
442
Sted
Bergen
Antonsen og Co fikk virkelig oppleve telefonstorm og dødstrusler da de hadde spalten "Hest er kjedelig" i radioprogrammet sitt. Rasende ungjenter gikk amok :) :):)

J

jekri

Gjest
Da min datter var liten var hennes favorittpålegg fårepølse og favorittdyr....hest. En dag satt hun å leste innholdsdeklarasjonen på pølsepakken mens hun spiste og oppdaget at den inneholdt hestekjøtt. Etter en liten betekningstid fant hun frem en tusj og strøk over "hest" og spiste videre med god appetitt :) :)
Øysten Sunde har vel en sang som inneholder tekstlinjen
"Hest er best som pølse"

-HP-

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
128
En jødisk rabbiner og en katolsk pater delte sovekupe på toget. De kom i prat, der de lå i hver sin køye, og det gikk ikke lenge før de kom inn på sine respektive religioner.
Pateren: - Dere jøder spiser jo ikke svinekjøtt, dere?
Rabbineren: - Nei, det gjør vi ikke.
Pateren: - Men har du aldri så mye som smakt svinekjøtt?
Rabbineren: Jo, én gang har jeg smakt bacon.
Pateren: - Ja, hva syntes du om det, da?
Rabbineren: - Jo, det var veldig godt, det! Jeg må innrømme det.

Så ble det stille, og rabbineren lå og irriterte seg over at denne pateren fikk tatt innersvingen på ham. Så han spurte:
- Men dere patere skal jo leve i sølibat, stemmer ikke det?
Pateren: - Jo, det er en viktig del av prestegjerningen, ja.
Rabbineren: - Ja, har du altså ALDRI hatt sex?
Pateren: - Nei! Det har jeg ikke. (tydelig stolt av sin standhaftighet)
Rabbineren: - Nei vel...... Du skal bare vite at sex, det er MYE bedre enn bacon!

Topp Bunn