Vet ikke om denne er publisert tidligere. Noen år tilbake la Michael Fremer ut en blintest av pickup’s i prisklassen Nok 400 - 10.000.
Lyden er digitalisert til 24bit og 96kHz.
Har selv brukt 15 minutter på denne i dag. Avspilt via integrert høyttaler i en Iphone X. Lyttet ca 40sek til hvert klipp. Etter å ha gjort meg opp en menig og deretter lest fasiten, konkluderte jeg som de fleste andre: dyrest er best. Men selv den aller billigste spiller ikke mye dårligere, relativt sett.
Testen:
Fasiten:
Lyden er digitalisert til 24bit og 96kHz.
Har selv brukt 15 minutter på denne i dag. Avspilt via integrert høyttaler i en Iphone X. Lyttet ca 40sek til hvert klipp. Etter å ha gjort meg opp en menig og deretter lest fasiten, konkluderte jeg som de fleste andre: dyrest er best. Men selv den aller billigste spiller ikke mye dårligere, relativt sett.
Testen:
Nine Cartridge Survey Produces Audible Results?
www.analogplanet.com
Fasiten:
Nine Cartridges Reviewed, Compared and File Identities Revealed!
First of all thanks to everyone who participated. More did than we initially expected. This is a learning experience for sure. Future such surveys will feature “normalized” files so levels will be equal. I’ll be far more careful about clipped files too.
www.analogplanet.com