Blu-Ray spiller som støtter avspilling av AVHCD-filer via DLNA og nettverk strea

liliya

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
484
Torget vurderinger
14
Jeg har en Full HD-cam (AVHCD) og en DLNA-server hjemme. Jeg er nå på utkikk etter en Blu-Ray-spiller som støtter avspilling av mine AVHCD-filer via DLNA og nettverk streaming. Så langt har jeg ikke kunnet finne noe. Ofte har spillerne lokal støtte for MTS-avspilling (dvs. via USB / SD-kort), men via nettet har jeg ennå til å oppdage dette.

Det er vanskelig å finne en spiller som kan gjøre hva jeg vil. DLNA spesifikasjoner for ulike aktører er svært vanskelig å finne på Internett. Har du noen kjennskap til spillere som kan dekke mine behov?

Mvh.

Eivind Stillingen

marsboer

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2010
Antall liker
1.764
Sted
Phobos
Min Panasonic DMP-BDT310 gjør dette. Problemet er den støtter litt forskjellige formater via henholdsvis DLNA, SMB/CIFS (delte mapper på nettverket) og lokal USB.
Jeg har i hvertfall avspilt mine AVCHD-filer fra eget kamera så vidt jeg kan huske.

Selve løsningen er helt tragisk i bruk, og det meste er ustabilt og mange filmer dukker bare opp når de har lyst. I tillegg virker det å være en slags begrensning på 15 filmer som kan vises fra en mappe noe som ikke akkurat hjelper på.

Denne spilleren er en svært god blu-ray spiller, og selv om den nok kan gjøre det du etterspør så fungerer det så dårlig at han som godtok å sende filavspillingsdriten med produktet burde fått et velplassert nakkeskudd.

G

Gjestemedlem

Gjest
popcorn hour c-300 burde vel kunne funke bra til dette?

marsboer

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2010
Antall liker
1.764
Sted
Phobos
Boxee Box er kanskje det ypperste du får tak i til avspilling av digitale filmer i en velfungerende boks i dag. Jeg tror det er en mye bedre løsning enn å finne en dårlig blu-ray-spiller variant.

G

Gjestemedlem

Gjest
Ja den er suveren og anbefales sterkt, men som du sier er det ikke BD-spiller i den. Den tar jo liten plass og kan gjemmes bak fjernsynsapparatet eller ikke i et skap et siden fjernkontrollen bruker radiosignaler og ikke IR. Så hvis man kan leve med en slik ekstra boks er dette en bedre løsning.

liliya

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
484
Torget vurderinger
14
Ønsker meg først og fremst en enhet som også oppgrader mine muliheter til å se blu-ray filmer.(bruker i dag Pioneer DV 656 for å avspille filmer). Popcorn og Boxee Box blir derfor en løsning som får 2. prioritet. Oppo ser ut ti lå være en spiller med de fleste muligheter, men blir for dyr.

Er det noen som sitter med praktisk erfaring i forhold til mitt opprinnelige spørsmål med dise to Philipsmaskinene:

BDP 9600 (Lyd & Bildes tidligere referanse) God blu-ray spiller, ok pris.

BDP 7600 (Prisgunstig, men.... ???)

Mvh.

E. Stillingen

G

Gjestemedlem

Gjest
Problemet med de fleste bokser med innebygget diskettstasjon er at selv om de virker, så har de ofte et grensesnitt og en utførelse på nettverksdelen som er så elendig at det blir et sant ork å bruke.

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Antall liker
2.466
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
liliya skrev:
Ønsker meg først og fremst en enhet som også oppgrader mine muliheter til å se blu-ray filmer.(bruker i dag Pioneer DV 656 for å avspille filmer). Popcorn og Boxee Box blir derfor en løsning som får 2. prioritet. Oppo ser ut ti lå være en spiller med de fleste muligheter, men blir for dyr.

Er det noen som sitter med praktisk erfaring i forhold til mitt opprinnelige spørsmål med dise to Philipsmaskinene:

BDP 9600 (Lyd & Bildes tidligere referanse) God blu-ray spiller, ok pris.

BDP 7600 (Prisgunstig, men.... ???)

Mvh.

E. Stillingen
Sjekk ut lillebroren til OPPO 95, tror den heter OPPO 93. Samme funksjoner stort sett, men ulik audiodel.

Topp Bunn