Blue Note Classic Reissue Seriers

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Innlegg
4.681
Antall liker
5.115
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
Ny serie fra Blue Note (igjen). Litt usikker på hva forskjellen på denne og Tone Poet er, men for meg ser det ut til at det er noe enklere cover, ikke gatefold, samt at den er presset i Tyskland og ikke i USA.

Prismessig er de endel billigere enn hva Tone Poet er nå, og også billigere en hva tone poet kostet når de ble lansert, såvidt jeg kan huske.

Jeg har bestilt meg Lee Morgan - the Sidewinder og Horace Silver - Song for my father. Blir spennende å prøve.

Skal være all-analoge og masteret av Kevin Gray fra de originale mastertapene.


The first 16 titles of the Classic Series will focus on the enduring classics of the Blue Note catalog, kicking off on December 4 with the release of two masterpieces—pianist McCoy Tyner’s The Real McCoy and trumpeter Lee Morgan’s The Sidewinder—both of which are available for pre-order now. The Classic Series will be on-going, running alongside the Tone Poet Audiophile Vinyl Reissue Series which is produced by Joe Harley.

Classic Vinyl Reissue Series – Release Schedule:

December 4, 2020


January 15, 2021

February 12, 2021

March 12, 2021

  • Art Blakey & The Jazz Messengers – Moanin’
  • Hank Mobley – Soul Station
April 9, 2021

  • Sonny Clark – Cool Struttin’
  • Jimmy Smith – Back At The Chicken Shack
May 14, 2021

  • Dexter Gordon – GO!
  • Eric Dolphy – Out To Lunch
June 11, 2021

  • Grant Green – Idle Moments
  • Kenny Burrell – Midnight Blue
July 9, 2021

  • Freddie Hubbard – Ready for Freddie
  • Herbie Hancock – Maiden Voyage
 

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Innlegg
8.299
Antall liker
3.090
Torget vurderinger
4
Disse er tilsvarende 80 serien som er ferdig, presset hos Optimal i Tyskland.
 

Jazzklang

Medlem
Ble medlem
14.01.2021
Innlegg
38
Antall liker
12
Sted
Slemmestad
Da har jeg bestilt Lee Morgan plata "The Sidewinder" på Big Dipper. Jeg ser at de også selger "Song for my father" I Tone poem serien ganske billig. Noen som vet hvordan lyden er på Tone Poem platene? Jeg har den plata på CD. Fantastisk plate. Lurer på hvordan lyde på LP nevn over vil måle seg mot CDen. Noen som mener noe om dette??
 

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Innlegg
4.681
Antall liker
5.115
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
Tone poet serien låter generelt veldig bra, forseggjorte utgivelser.

Har ikke CD a sammenligne med.
 

Jon

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2014
Innlegg
1.523
Antall liker
6.648
Sted
Kolbotn
Torget vurderinger
2
Har ingen av denne serien, men en del fra andre Bluenote serier. Følger også en Bluenote gruppe på Facebook og de får generelt god omtale der
Fikk denne oppdaterte listen fra Bluenote helt i slutten av mars.


December 4, 2020

January 15, 2021

February 12, 2021

April 9, 2021

June 25, 2021

  • Sonny Clark – Cool Struttin’
  • Jimmy Smith – Back At The Chicken Shack
July 21, 2021

  • Dexter Gordon – GO!
August 20, 2021

  • Grant Green – Idle Moments
  • Kenny Burrell – Midnight Blue
September 24, 2021

  • Eric Dolphy – Out To Lunch
  • Herbie Hancock – Maiden Voyage
October 22, 2021

  • Freddie Hubbard – Ready for Freddie
 

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Innlegg
4.681
Antall liker
5.115
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
Har Lee Morgan LPen og Horace Silver sålangt, veldig fornøyd. Mange gode titler her men har endel av de allerede i gode versjoner.
 

E. Largo

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2007
Innlegg
8.784
Antall liker
15.783
Sted
Disco Volante
Torget vurderinger
2
Jeg har Somethin’ Else som jeg synes låter glimrende. Soul Station og Moanin’ er bestilt.
 

Todd

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.06.2009
Innlegg
1.220
Antall liker
46
Veldig fornøyd med Horace Silver og Cannonball. Sidewinder glapp, tror den er utsolgt. Ser frem til Freddie Hubbard. Hel analoge, Kevin Gray master til 250,- er rett og slett et bra tilbud
 

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Innlegg
4.681
Antall liker
5.115
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
Jeg bestilte Sidewinder i januar, den dumpa ned i postkassa i forrige - så er nok kanskje fortsatt tilgjengelig selv om den ikke er på lager noe sted.

Tone Poet serien skal visstnok trykkes opp kontinuerlig, for å unngå de latterlige prisene på utgåtte audiophile-pressinger, usikker om det samme gjelder denne serien også.
 

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Innlegg
8.299
Antall liker
3.090
Torget vurderinger
4
Jeg bestilte Sidewinder i januar, den dumpa ned i postkassa i forrige - så er nok kanskje fortsatt tilgjengelig selv om den ikke er på lager noe sted.

Tone Poet serien skal visstnok trykkes opp kontinuerlig, for å unngå de latterlige prisene på utgåtte audiophile-pressinger, usikker om det samme gjelder denne serien også.
Har også lest at TP skal ikke skal gå OOP så har ikke stresset med å kjøpe noen i år, men venter fortsatt på 3 fra bestillingen min fra november, så TTT.
 

Jazzklang

Medlem
Ble medlem
14.01.2021
Innlegg
38
Antall liker
12
Sted
Slemmestad
Endelig kom "Sidewinder". Den låter bra, men jeg er ikke ekspert og er usikker på om den låter like godt som platene fra Tone poem. Det er kanskje andre her som kan bedømme dette? Musikken er det i alle fall ingenting å si på. Svært bra plate..
 

stingsilda

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.12.2008
Innlegg
2.189
Antall liker
3.064
Sted
Lillehammer
Torget vurderinger
3
Ga opp å vente på Sidewinder her, kanskje dumt ser jeg... :rolleyes:
Var vel litt for utålmodig gitt.
 

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Innlegg
4.681
Antall liker
5.115
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
Ser jeg har skrevet at jeg fikk sidewinder tidligere i tråden også, dette stemmer ikke- da var det en annen utgivelse av Lee Morgan i Tone Poet appen.

Uansett, syns sidewinder låter veldig bra- og til 269 kroner må det være ett kupp.
 

E. Largo

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2007
Innlegg
8.784
Antall liker
15.783
Sted
Disco Volante
Torget vurderinger
2
Det kan se ut til at Sidewinder har fått ett nytt opplag. Det er ihvertfall ett eksemplar på vei til meg. Tanken er vel også at Classic og Tone Poet serien skal være «in print» så det vil bli presset nye opplag etterhvert som de blir utsolgt.
 

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Innlegg
4.681
Antall liker
5.115
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
Ja, det er noe av de flotte med denne serien- er man litt sent ute slipper man å betale blodpris på discogs
 

stingsilda

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.12.2008
Innlegg
2.189
Antall liker
3.064
Sted
Lillehammer
Torget vurderinger
3
Da fikk man tak i Sidewinder her.

Sjekka BigDipper og jaggu hadde de den inne.

Kom i dag og snurrer på spilleren akkurat nå :)
 
Topp Bunn