BLUESBREAKERSBLOODSUGARSEXMAGIK

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.436
    Antall liker
    2.069
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Einstein er meget bra saker. Har en kamerat som har «the tube» preampen, og den er vel noe av det beste jeg har hørt av pre’er. Regner med at samme lyd filosofien går igjen i resten av Einstein prodiktene.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Einstein er meget bra saker. Har en kamerat som har «the tube» preampen, og den er vel noe av det beste jeg har hørt av pre’er. Regner med at samme lyd filosofien går igjen i resten av Einstein prodiktene.
    Og det sier du, -som har en Octave HP300 se...😆

    Selvsagt gode begge to, men det er lettere å sammenligne systemer/anlegg enn enkeltkomponenter, slik jeg ser det.🙂
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det er dårlig lyd påVan Halen over her, men det er kanskje meningen? 🙊 :LOL:

    september hildringstimen.jpg


    Jammen er det snart helga igjen. Da kan man vel kose seg litt?

    sept cantillon.jpeg

    Kongen av surøl/Lambic; Cantillon. Kriek. Smaker kirsebær og hesteteppe i følge beskrivelsen. Det passer godt her i Blåskogen.
    🍾:rolleyes:🐴

    Anbefaler siste plata til Solveig Slettahjell på LP. Her synger hun ikke like sakte hele tida heller...🙊
    Vinylen er tyst. Det hele er innspilt live i studio over tre dager. Rett inn på analog tape.
    Blinda igjen aua, og da var det som Slettahjell stod i stua. Ikke den verste man kan ha besøk av, kommenterte RBN.:LOL:
    september slettahjell.jpg

    Maja er blitt stor jente i løpet av sommeren.
    september maja hodebilde.jpg

    Ellers ønsker jeg alle som ser innom her god helg, mens vi alle sliter med vårt.;):giggle:




    1599207771144.png
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    1599466243173.png

    Jonathan Wilson- Dixie Blur. Fabelaktig god utgivelse, med god lyd.
    Musikken vil jeg beskrive som velprodusert køntri-amerikana med litt 70 talls hippie-feeling.
    Mange rygger når det nevnes køntri,- dem om det, for her går de i tilfelle glipp av flott musikk.
    Wilson lager det ene gode albumet etter det andre. I mellomtida gjør han konserter med Roger Waters.
    På mystisk vis ser det ut til at albumet forsvant fra Tidal.
    Det ligger likevel tre spor der.
    Må vel uansett inn på Longplaying-vinyl denne her.
    1599466398362.png



    :)
     
    Sist redigert:

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.167
    Antall liker
    8.930
    Ang. Slettahjell så ser jeg at den også er mikset analogt, alt gjort hos Propeller. Jeg synes mye av det som kommer derfra låter veldig bra så jeg må nok ut og handle litt. Veldig fin gjeng hun har med seg.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    september closeness.jpg

    Her er ennå en VARM anbefaling.
    Ellen Andrea Wangs hyllest til Charlie Haden,-det nye albumet CLOSENESS.
    Det skal forundre meg mye, om jeg kommer over ei bedre jazzplate i år.
    Wang er teknisk dyktig, men også meget følsom i sitt bass-spill og hun synger like bra som hun spiller.
    Har med seg to karer som er på vei opp i jazzen. Rob Luft og Jon Fält. Altså bass, gitar og trommer. Og lyden er ypperlig!
    Ligger to spor på Tidal,- Nobody Knows, og Erasmus.
    En av de rolige låtene:

    Albumet slippes først 18 september, men det selges allerede nå på konserter og Big Dipper har noen signerte utgaver.
    Se Andreas på Big Dipper omtaler plata på denne ukas nyhetsvideo på Facebook. (Plate nr. 2 i bunken Ca 2.10 )

    Wang bor i nabokommunen, og velvillig og positiv som hun er, ga hun meg mulighet til å plukke opp et par eks. hjemme hos seg.
    Glimrende service!:giggle:
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Vis vedlegget 660600
    Her er ennå en VARM anbefaling.
    Ellen Andrea Wangs hyllest til Charlie Haden,-det nye albumet CLOSENESS.
    Det skal forundre meg mye, om jeg kommer over ei bedre jazzplate i år.
    Wang er teknisk dyktig, men også meget følsom i sitt bass-spill og hun synger like bra som hun spiller.
    Har med seg to karer som er på vei opp i jazzen. Rob Luft og Jon Fält. Altså bass, gitar og trommer. Og lyden er ypperlig!
    Ligger to spor på Tidal,- Nobody Knows, og Erasmus.
    En av de rolige låtene:

    Albumet slippes først 18 september, men det selges allerede nå på konserter og Big Dipper har noen signerte utgaver.
    Se Andreas på Big Dipper omtaler plata på denne ukas nyhetsvideo på Facebook. (Plate nr. 2 i bunken Ca 2.10 )

    Wang bor i nabokommunen, og velvillig og positiv som hun er, ga hun meg mulighet til å plukke opp et par eks. hjemme hos seg.
    Glimrende service!:giggle:
    Wang skiva gleder jeg meg til :)
    Virker lovende ut ifra det du sier Bluesbreaker(y)

    Mvh: Espen L
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Får prøve å holde tråden i gang med litt visvass.
    sept smilla i skogen.jpg

    For spesielt interesserte; Smilla på tyttebærtur :LOL:,
    og ganske ny Tip o The Hat video med favorittsøstrene.

    Det er jo litt fuzz rundt nyutgivelsen av Stones Goats Head Soup.
    Den blir ikke ofte spilt her, og betraktes mer som en filler, enn en killer.
    Den nyfriserte utgaven kommer jeg ikke til å kjøpe.
    Noe bra er det jo på albumet, f.eks nachspiel-klassikeren Angie.
    Noen som husker hvor irriterende det var da "Gitarkameraten" dro denne på nylonstrengene,
    og fikk alle pikehjertene i rommet til å skifte mening?


     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.822
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Ang nylonstrengene:
    Det minnes så vidt....men har prøvd å fortrenge det😎 Var noe herk at noen behersket de lydkassene der😉😂🤪
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Hjertelig takk for siste Tip of the Hat med søstrene sisters Bluesbreaker :cool:
    Rachel har et utrolig trøkk i stemmen.

    Ad Rolling Stones og låten Angie, så har jeg muligens nevnt at til den låten har jeg et av mine fineste ungdomsminner.
    På en hjemme hos sammenkost havnet jeg i kjellerstua med en av klassens roligste jenter den gang vi gikk på ungdomsskolen, religiøs var hun også og ikke minst søt med langt mørkt hår. Dette var hjemme hos frøkna.
    Av alle ting endte man opp med å kline med kveldens vertinne, mens Mick Jagger sang om sin Angie i bakgrunnen i den halvdunkle stua.
    Hun var så myk og varm at man ble jo helt ør i toppen, men holdt meg på matta gjorde jeg. Ikke noe grådig tafsing.
    I voksen alder har jeg lurt fælt hvor mor Åse ble av, hva hun gjorde og hvor hun er nå i livet.
    Et av livets uskyldsrene og vakre øyeblikk.

    Så den Geitehode Suppe skiva til Stones må jeg nesten ha et eksemplar av.

    Senere i livet ble det jo bare en masse gjess, gribber og ildsprutende drager man rotet seg bort i ;)
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Hjertelig takk for siste Tip of the Hat med søstrene sisters Bluesbreaker :cool:
    Rachel har et utrolig trøkk i stemmen.

    Ad Rolling Stones og låten Angie, så har jeg muligens nevnt at til den låten har jeg et av mine fineste ungdomsminner.
    På en hjemme hos sammenkost havnet jeg i kjellerstua med en av klassens roligste jenter den gang vi gikk på ungdomsskolen, religiøs var hun også og ikke minst søt med langt mørkt hår. Dette var hjemme hos frøkna.
    Av alle ting endte man opp med å kline med kveldens vertinne, mens Mick Jagger sang om sin Angie i bakgrunnen i den halvdunkle stua.
    Hun var så myk og varm at man ble jo helt ør i toppen, men holdt meg på matta gjorde jeg. Ikke noe grådig tafsing.
    I voksen alder har jeg lurt fælt hvor mor Åse ble av, hva hun gjorde og hvor hun er nå i livet.
    Et av livets uskyldsrene og vakre øyeblikk.

    Så den Geitehode Suppe skiva til Stones må jeg nesten ha et eksemplar av.

    Senere i livet ble det jo bare en masse gjess, gribber og ildsprutende drager man rotet seg bort i ;)
    Hmmmm....

    Når jeg tenker meg om, har jeg nok klinedanset til Angie med Madammen i 1973/74. Madammen manglet noen dager på å bli 18, og jeg var såvidt blitt 20...😳

    Mvh
     

    lurvis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2015
    Innlegg
    2.704
    Antall liker
    4.870
    Sted
    Totenvika
    Torget vurderinger
    0
    Ikke akkurat Tip Toe Thru' The Tulips 😎. But i like it very much!
    Får prøve å holde tråden i gang med litt visvass.
    Vis vedlegget 662389
    For spesielt interesserte; Smilla på tyttebærtur :LOL:,
    og ganske ny Tip o The Hat video med favorittsøstrene.

    Det er jo litt fuzz rundt nyutgivelsen av Stones Goats Head Soup.
    Den blir ikke ofte spilt her, og betraktes mer som en filler, enn en killer.
    Den nyfriserte utgaven kommer jeg ikke til å kjøpe.
    Noe bra er det jo på albumet, f.eks nachspiel-klassikeren Angie.
    Noen som husker hvor irriterende det var da "Gitarkameraten" dro denne på nylonstrengene,
    og fikk alle pikehjertene i rommet til å skifte mening?


     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.783
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Jeg synes faktisk at Goats er ganske ålreit. Ikke deres beste men den har sine sider. God lyd er dog ikke en av dem.
     

    E.P

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.12.2004
    Innlegg
    127
    Antall liker
    55
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    10
    Vis vedlegget 660471
    Jonathan Wilson- Dixie Blur. Fabelaktig god utgivelse, med god lyd.
    Musikken vil jeg beskrive som velprodusert køntri-amerikana med litt 70 talls hippie-feeling.
    Mange rygger når det nevnes køntri,- dem om det, for her går de i tilfelle glipp av flott musikk.
    Wilson lager det ene gode albumet etter det andre. I mellomtida gjør han konserter med Roger Waters.
    På mystisk vis ser det ut til at albumet forsvant fra Tidal.
    Det ligger likevel tre spor der.
    Må vel uansett inn på Longplaying-vinyl denne her.
    Vis vedlegget 660472


    :)
    Albumet er på Tidal
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    srtorp var innom meg en tur i går kveld, og mellom anna:cool: , ble det til at vi hørte på litt Black Sabbath.
    Noe som særtegner BS er Tommy Iommi`s fengende gitarriff.
    Rebecca Lovell (Larkin Poe), er Sabbath-fan, og hun viser hvordan "Electric Funeral" spilles.
    Jeg har dessverre ikke sjansj, men synes det er fornøyelig å se på andre som kan.
    A Work of Art som hun sier, -Less, being More:

     

    srtorp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Innlegg
    555
    Antall liker
    1.101
    Torget vurderinger
    11
    Takk for en hyggelig kveld, koser meg hos deg :), alltid inputt på "ny" musikk og så drar vi på med noen gode gamle slagere. Vi snakkes......
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    1601040662371.png

    Denne derimot kom inn her om dagen. Langt fra så dyr da.:)
    Jubileumsversjon utgitt 18 september i år. 2LP, halvfartsgravert og medfølgende bok/hefte.
    Siste Fleetwood Mac med Peter Green og første med Danny Kirwan.
    Flere klassikere her , som f.eks The Green Manalishi (with the two prong crown), Oh Well og Rattlesnake Shake.
    Ikke så bluespreget som de første albumene, men noe helt annet enn med Buckingham og jentene.

    "If music be the food of love, play on".
    Shakespeare
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Her var det mange gode musikk-tips ;) (y) Fin snurre har du også, hva er det? :)
    Tusen takk!
    Ja, hvis du går gjennom tråden vil du finne mye musikk. Alle genre, men høy kvalitet!;)
    Anleggets bestanddeler finner du listet opp i signaturen min, men platespilleren er en TW Acustic Raven One, med Raven 10,5 arm og Ortofon Cadenza Black pick up.
    Du bor på Brøttum ser je. Itte langt dit/hit:)
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Tusen takk!
    Ja, hvis du går gjennom tråden vil du finne mye musikk. Alle genre, men høy kvalitet!;)
    Anleggets bestanddeler finner du listet opp i signaturen min, men platespilleren er en TW Acustic Raven One, med Raven 10,5 arm og Ortofon Cadenza Black pick up.
    Du bor på Brøttum ser je. Itte langt dit/hit:)
    Fleetwood Mac er jo en kjenning, der jeg mangler Rumours plata på vinyl, Ellen Andrea Wang var fint innafor med den Closeness-plata. Jeg hører på det aller meste og har som mål å bli mer bevandret i de fleste sjangre, utvalg er viktig. :) Jada, er vel ikke så langt unna, er jo flere lyd-interesserte i Ringsaker også, så å stifte bekjentskap er viktig. :)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Rumours er jo verdens beste pop-plate, og den skal man helst ha på dobbel 45rpm.:cool:
    Kjenner flere i nabokommunen Ringsaker med stor interesse for musikk og lyd, og dertil besitter gode anlegg.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.231
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg har også kjøpt en Fleetwood Mac skive i dag. Tror ikke du har den, og jeg tviler veldig sterkt på at du gjetter hvilken 😊
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Favorittsøstrene tar alle genre på strak arm. Her Rebecca solo, - Hendrix; Little Wing.



    sept bowie kippersund.jpg

    Fredag, og allerede ei uke siden jeg så STARMAN. Bowieoppsetningen til søsknene Kippersund Nesdal &co.
    Jeg har sett dette en gang før, og kommer garantert til å gå igjen hvis jeg får mulighet.
    De gjorde hele Ziggy-albumet og i tillegg over en time med "Bowiegodtepose" som de kalte det.
    Alt fra Space Oddity, via Young Americans, Lets Dance, Lazarus og mange flere. Så godt utført at det er bare å applaudere.

    Ellers har vi plukka tyttebær:
    sept nuffetytte.jpg


    Og spilt mye god musikk:
    sept 4 musicians.jpg


    Ønsker alle som er innom , riktig god høst-helg.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har også kjøpt en Fleetwood Mac skive i dag. Tror ikke du har den, og jeg tviler veldig sterkt på at du gjetter hvilken 😊
    Det er jo en stor katalog, og jeg har ikke alle nei. Hvis jeg ikke har den er det antagelig noe 90-tallsgreier?
    Men denne har jeg!:ROFLMAO:
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Din snik! GRATULERER!:love:
    Den skal ikke være å få kjøpt før i morgen!
    Den står på lista til potensielle RSD kjøp.

    Legg merke til kulene som henger ned fra skrittet til Mick Fleetwood.
    Han spiller aldri trommer uten, sa han i et intervju. Det er slike du tar tak i når du drar ned dassen der sisterna er oppå veggen.
    British 60s :ROFLMAO:
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn