BLUESBREAKERSBLOODSUGARSEXMAGIK

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

    "-love the production on this album, so full of energy. she said that she put absolutely everything into this album in case she didn't get to make another one and it shows. the drumming in this album is also some of my favorite in 90's rock music."
    Jeg er helt enig.

    Debut-albumet til PJHarvey -DRY, kom i 1992. Da var ikke vinyl folkets verktøy, så Rough Trade slapp kun 5000 LPer.
    Det gjenspeiler prisen i dag. Brukt LP-plate fra utgivelsesår har kostet en tusing eller der omkring.
    I år gir imidlertid selskapet TOO PURE hele katalogen ut på nytt. I tillegg kommer egne demoalbums som kan interessere flere enn de mest ivrige. Foreløpig har jeg kun årets reissue av DRY, men den låter bra.
    Ikke helt premium pressing, litt småpirk, -men det tenker en ikke over når gitarøset skyller over en. Det holder i massevis. Anbefales.

    Tøff Live-versjon av samme; DRESS:

    Med Gibson Firebird,-gitar med attitude.:cool:
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

    Larkin Poe; Fly Away, -Lenny Krawitz-cover.
    Andre låt, (etter Moody Blues Nights in White Satin)
    som er sluppet fra albumet Kindered Spirits, som er en samling med nedstrippa covre.
    Det er mye bra låter her:

    Tracklist:
    01. Hellhound On My Trail (Robert Johnson)
    02. Fly Away (Lenny Kravitz)
    03. Rockin’ In The Free World (Neil Young
    04. (You’re The) Devil In Disguise (Elvis Presley)
    05. In The Air Tonight (Phil Collins)
    06. Nights In White Satin (The Moody Blues)
    07. Who Do You Love (Bo Diddley)
    08. Take What You Want (Post Malone)
    09. Ramblin’ Man (The Allman Brothers)
    10. Bell Bottom Blues (Derek & The Dominoes)
    11. Crocodile Rock (Elton John)

    Hele albumet kommer 20 november, men vinyl er bare i salg direkte fra Larkin Poe, foreløpig.
    Big Dipper klarte ikke skaffe, og det er mer unntak enn regel på nye utgivelser,-etter min erfaring.

    Blues Rock Revue;
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Carlsson er solgt til Bergen, og begge Consonance til Lillehammer.
    Har enda litt til som jeg bør kvitte meg med etter hvert.
    Så er det om å gjøre å ikke dra inn noe mer gamle greier i huset.
    1602675377955.png

    Det må i tilfelle gjøres litt diskret...
    Som Sandbeck sa; En får stelle pent med kjerringa.
    1602675451086.png
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hehe.
    Vi får ta en ting om gangen...:cool:

    Det viktigste først,-musikk!
    Jeg hadde trivelig selskap av RBN på Festiviteten i kveld.
    Dette er en av Hamars glimrende musikkscener, en smakfullt ombygd kino, og vi var der i anledning slippkonsert med det relativt ferske lokale bandet; Paper Crown.
    Utøverne er imidlertid ikke ferske, og litt forenklet kan man si at Ørnulf Snortheim og Johanne Kippersund har satt sammen et band med godt skolerte (jazzmusikere) som spiller en slags form for avansert popmusikk med jazzelementer og nydelige melodier.
    Snortheim er låtskriver og gitarist og Kippersund er godt kjent i området som meget habil og kraftfull vokalist selv om hun i denne settingen tar det mye ned, og holder igjen. Hun har også skrevet siste singelen "Circles".
    Det fenomenale bandet består ellers av Børre Flyen; trommer (bl.a Kari Bremnes), Andreas Ulvo; tangenter (Bl.a Seglem, Slettahjel og Ingrid Olava) og den lokale favorittbassisten ; Ellen Andrea Wang, som er i vinden med sitt ferske og kritikerroste album Closeness.
    Jeg har trua på at disse kan lykkes kommersielt, hvis de har lykken med seg. De er hvert fall dyktige nok som musikere.
    Markedskrefter og musikkpoliti bestemmer resten.

    okt pc 1.jpg


    Kippersund og Wang:
    okt pc kippersund og wang.jpg


     
    Sist redigert:

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.692
    Antall liker
    37.925
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    God morgen Blusern :) ser ut som du har hatt en vellykket kveld med mye god musikk.
    Ha en fortsatt fin helg

    mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Fin liten reportasje, takk :). Artig og å se at Søndre Land er blitt lokalt område for deg ref dattera til Øystein, som jeg kjenner godt av naturlige årsaker :)
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Må ha vært en hyggelig kveld. Paper Crown virker jo å definitivt ha sine kvaliteter
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Fin liten reportasje, takk :). Artig og å se at Søndre Land er blitt lokalt område for deg ref dattera til Øystein, som jeg kjenner godt av naturlige årsaker :)
    Merkelig ting å si HC. Jeg vet godt at Wang er dattera til pastoren på Søndre Land (jfr Pastor Wang Quintet), og oppvokst som Opplending, men nå bor hun faktisk i Ottestad,og jobber på Toneheim, så da blir hun ikke særlig mer lokal i mitt område.
    Jeg fikk t.o.m. kjøpt LP plater med siste albumet Closeness på døra hennes, så det må da kunne kalles både kortreist og lokalt?;)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Merkelig ting å si HC. Jeg vet godt at Wang er dattera til pastoren på Søndre Land (jfr Pastor Wang Quintet), og oppvokst som Opplending, men nå bor hun faktisk i Ottestad,og jobber på Toneheim, så da blir hun ikke særlig mer lokal i mitt område.
    Jeg fikk t.o.m. kjøpt LP plater med siste albumet Closeness på døra hennes, så det må da kunne kalles både kortreist og lokalt?;)
    Tja, født på GJØK-vik som du kaller det, forøvrig litt musikk der og https://www.gjovik.kommune.no/aktuelt/musikkbyen-gjovik-for-hele-innlandet.11269.aspx, oppvokst i Søndre Land og kaller seg selv Lænding.. Men for all del, hu bor lokalt for deg, så fint. :LOL:
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Fint at det er så godt musikkmiljø på Gjøvik HC. Visste for så vidt det.
    Vi er heldige som har så mange dyktige musikere i Innlandet.
    Det er sjelden jeg har vært på konsert på Gjøvik-sida, men jeg prøver å benytte meg av noe av tilbudet på Hamar.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det var litt snakk om hifi-relaterte småting en kunne lure med seg inn i huset, -innunder jakka.
    Nytt er således platebørste fra Levin. Solingen-Deutschland.

    okt levin.jpg

    srtorp syntes nok at vi skulle ha standsmessig verktøy, så han hadde bestilt to, hvorpå jeg fikk det fristende tilbudet om å kjøpe igjen den ene. Min Levin-børste er i senvokst bjørk fra Karelen med aluminium topp. Hårene er geitehår i stripete hvit/svart.
    Så gjenstår det å se om den er like god i bruk som Audioquest i siste versjon...
    Jeg har nå NOK platebørster i huset. Nok som nok, til resten av livet. Levin blir den siste!:LOL:
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Hvis den faller i smak kan jeg overta platespilleren din for en symbolsk sum. Platesamlingen din finner vi sikkert også ut av. Gratulerer til oss begge 🤪😊
    Kortere for Ravnen å reise ned hit Karmana ;)
    Men jeg må si jeg ble rasket over av å se at du nå går for strømming Bluesbreaker etter å ha pakket ned djevelens håndverk CD!?
    Hva blir det neste? "Reel to reel?"
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Takk kara.(y)
    Når det gjelder tingenes tilstand, så kan jeg først si at det er ikke slik at strømming tar over for vinyl her i huset.
    Når det er det beste som skal fram, er det fortsatt platespilleren som skal i bruk.
    CD er et gammelt sidespor som nå er nedlagt. Ikke fordi det låter dårlig, men når det først skal være digitalt har jeg mye større nytte og glede av å strømme fra f.eks Tidal HiFi. Det er helt enormt hvor mye musikk en har tilgjengelig ved et par tastetrykk. Og det til småpenger i denne sammenhengen. Det er jo både morsomt å nytte å lete opp ny og gammel musikk, uten at en må kjøpe og lagre absolutt alt. Nå begynner det å låte skikkelig bra fra strømming også, så da er det ikke mye som sier i mot..
    Har hørt f.eks DCS Rossini med klokke, MSB og Aurender A30, og da har jeg virkelig hørt hva som er mulig å få til digitalt.
    Det er fabelaktig bra, men koster penger.
    Fysiske format tar plass og en må holde orden når det blir litt volum på det.
    CDer må dessuten kjøpes på lik linje med LP-plater, og da er det poengløst for meg å bruke penger på flere medier.
    Jeg synes det er fint å kjøpe og eie musikk, men synes ikke CD er noe framtidsrettet medie. Det er kanskje ikke vinyl heller, men det er i hvert fall morsomt å drive med.:)

    Når det gjelder mekking RoDa, så har jeg hatt SBooster på min Bluesound Vault tidligere, og hørt hvor stor forskjell det gjør.
    srtorp har åpnet opp Lumin D1 og T2 og koblet opp ekstern psu med god erfaring, så dette er prøvd før.
    SBooster stod her fra før, så det var bare å få tak i et SBooster Connection Kit til D2. Ettersom srtorp har gjort dette før, så spurte jeg han om hjelp, slik at jeg slapp å gjøre feil. Han har også flere års erfaring og er godt oppdatert på Lumin, så det var fint å få et lite kurs når det skulle opp og gå her, Må få takke srtorp for godhjelp og utveksling av erfaringer.:)

    Legger ut noen bilder av prosessen, mht til å plukke ut strømforsyning fra Lumin D2, klippe av tilførsel til bryter, og sette inn kitet med kontakt til SBooster. Såpass rimelig som dette er, så forstår jeg nesten ikke at ikke flere gjør det. Inngrepet er dessuten reversibelt, hvis du har hode med deg og klipper ledningen på beste måte.
    okt d2innmat org.jpg

    okt d2 strømf bar.jpg
     
    Sist redigert:

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.392
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Skal du kun streame musikk med Lumin som preamp så har jeg trua på det med å bytte strømforsyningen. Skal du bruke den med en Dac så er det bortkasta penger,kjøp heller mere vinyl😁

    O
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    okt d2cut.jpg


    okt d2 uten m kit.jpg
    okt d2 sb kontakt.jpg
    okt d2 swift i hylla.jpg
    okt nytt i racket.jpg

    Fikk plass til SL10 en min også.:love: Den er fullstendig i orden, ikke dårligere, og nesten like pen nå som da jeg kjøpte den i 1982.
    Den står utstilt på MOMA (Museum Of Modern Art) i New York, så da tåler den vel å stå framme i Blåskogen også.:cool:

    For de som er interesserte:
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Skal du kun streame musikk med Lumin som preamp så har jeg trua på det med å bytte strømforsyningen. Skal du bruke den med en Dac så er det bortkasta penger,kjøp heller mere vinyl😁

    O
    Bruker LuminD2 m balansert xlr ut til Octave forsterkeren,-uten ekstern DAC, men jeg tror det har noe for seg uansett.
    Bluesound m SBooster ble brukt med ekstern DAC NADM51. Stor forskjell da også.
    Dette er prøvd, så man trenger ikke tro...:LOL:
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.392
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Bare lurer altså😁
    Er det nødvendig å klippe av kablene i Luminen? Ser ut som det er plass til og ha de liggende der?.

    O
     

    srtorp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Innlegg
    555
    Antall liker
    1.101
    Torget vurderinger
    11
    Hei Ove, bare den ene kabelen fra strømtilførsel til påknappen. Resten av kablene kan skrus av. Strømstikket må tas av utover, derfor kan den ikke ligge igjen inni. Samme med påknappen, men den trengs ikke fjernes med Sbooster kittet.
    Er du super flink på og lodde så kan man fjerne kablen på den måten, men det er så mye fint og få kjøpt i kabelskjøteutstyr :)-) at jeg mener det blir like bra, (hvis man er så dum at man vil sette inn igjen den lille strømforsyningen).
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.822
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Gratulerer så mye med både Lumin D2 og etterfølgende modifisering👍🏼😉
    Blir helt klart et digitalt løft hos deg, det VET jeg med stor sikkerhet😉🎼
    Gleder meg til en lyttetur😊☺

    pst: skulle vel helst vært sort, men lyden viktigst👍🏼🤗
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer (y)
    Spennende når du kommer med litt lytte inntrykk 😌

    Mvh: Espen L
    Takk Espen.
    Det kan jeg gjøre. Selv om det må gå litt tid før jeg kan gi pålitelig tilbakemelding, kan jeg allerede si at det skjedde ganske mye
    som vi allerede hørte fra første låt.
    Det er mer nærvær, -lyden nærmest folder seg ut, og det er adskillig mer futt og fart.
    Helt annen timing, virker det som. Det strekker lengre i frekvensfløyene enn tidligere. Det spiller smooth uten kanter.
    Baksida er at dette kanskje er mer avslørende på dårlige innspillinger.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer så mye med både Lumin D2 og etterfølgende modifisering👍🏼😉
    Blir helt klart et digitalt løft hos deg, det VET jeg med stor sikkerhet😉🎼
    Gleder meg til en lyttetur😊☺

    pst: skulle vel helst vært sort, men lyden viktigst👍🏼🤗
    Takk gismo. Du er velkommen når det skulle være.
    Tviler på at du liker lyden her nå, med Lumin som kilde...:ROFLMAO:
    Hadde ikke råd til svart, men den er ok denne også.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.807
    Antall liker
    13.465
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Takk Espen.
    Det kan jeg gjøre. Selv om det må gå litt tid før jeg kan gi pålitelig tilbakemelding, kan jeg allerede si at det skjedde ganske mye
    som vi allerede hørte fra første låt.
    Det er mer nærvær, -lyden nærmest folder seg ut, og det er adskillig mer futt og fart.
    Helt annen timing, virker det som. Det strekker lengre i frekvensfløyene enn tidligere. Det spiller smooth uten kanter.
    Baksida er at dette kanskje er mer avslørende på dårlige innspillinger.
    Hjemme, uavgjort, borte, passe helgardering det der 🤣👍
    Smooth uten kanter og kanskje mer avslørende 😎
    Tillater meg som vanlig å være uhyre skeptisk til store forskjeller på streamere, men synes samtidig det er både gøy og interessant. 😊
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hjemme, uavgjort, borte, passe helgardering det der 🤣👍
    Smooth uten kanter og kanskje mer avslørende 😎
    Tillater meg som vanlig å være uhyre skeptisk til store forskjeller på streamere, men synes samtidig det er både gøy og interessant. 😊
    Du får ta deg en tur da vet du.;)
    Det er ikke så lett å forklare, men den er mer avslørende fordi sløret ikke er der. Skjønner?

    Her er det snakk om utskifting av BÅDE DAC og streamer må du huske på.
    Men. Klart det er forskjell på streamere RoDa. Det får da være måte på å være bakstreversk!:ROFLMAO:
    Det er bare å låne deg en, så hører du det lett i det gode anlegget du har nå.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn