BLUESBREAKERSBLOODSUGARSEXMAGIK

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.903
    Antall liker
    19.798
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Bortset fra "Just One Night" albummet, så synes jeg (personligt) Clapton bli´r bedre og bedre, og han er s´gu
    også begyndt at synge bedre. Efter "Reptile" er det gået gedigent fremover. Concertoptagelsen "One More Car, One More Rider" på 3 x vinyl er
    simpelthen toppen af Clapton ligenu, med bandmedlemmer der oser af spilleglede. Dertil en fantastisk produktion med vellyd i lange baner :)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    1606326146822.png


    Jeg har nå hatt Lumin D2 streamer/dac en drøy måned, og er klar for litt mer tilbakemelding for de som etterlyste dette.
    Jeg kunne levd godt med Bluesound og NAD m51, men jeg må si at det er adskillig artigere å høre på streama musikk etter at Lumin D2 kom i hus. Det låter ikke skarpt eller hardt, men større, mer 3d, mer detaljert, mindre slør. Jeg opplever det som å være mer til stede i musikken enn jeg gjorde med Bluesound. Likevel er det ikke det samme som vinylavspilling, når det er bra ;)
    Innspillinger som er litt vanskelige er ikke verre å høre på med D2. Den pakker ut MQA fullstendig,-med vekslende hell...
    Det som er sikkert, er at jeg hører mye større forskjell på Tidal Masters og flac nå enn før. Men det er altså begge deler hvorvidt det er vellykket synes jeg.
    Jeg har samme Vertere kabel både i XLR og RCA, og ut til forsterker låter XLR klart best her hos meg.

    Det finnes adskillig bedre streamere/dac`er enn Lumin D2, både blant Lumins modeller og andre merker.
    D2 representerer vel en slags lett mellomklasse, men en ting som tiltaler meg er at det benyttes Wolfsson dac-chip som antagelig er noe mer "analogtlydende" enn somme andre løsninger selv om chipen ikke kan betegnes som "cutting edge".
    EssSabre pro dac-chip som blir brukt i dyrere Lumin får nok fram et klarere og mer skarpskårent lydbilde. Enda mer detaljer og "i rommet følelse". Helt sikkert en bedre dac rent teknisk, men jeg er usikker om den passer inn i anlegget mitt som er såpass transparent fra før.
    Jeg er uansett fornøyd med mitt bytte.
    "Favorittfargen" svart var ikke tilgjengelig på bruktmarkedet, og tatt i betraktning hvor mye en sparer på å kjøpe noe som bare har vært ute av esken noen få mnd., kan jeg ikke forsvare å bruke såpass mye mer penger på ny svart.(Jeg tror lydgjengivelsen er likeens...:cool:) Sølv er fin den også, og det er ikke bare fronten som er sølvbørstet, men hele kabinettet.

    Lumin har en av de beste appene/brukerløsningene, og ting bare FUNGERER. Det er viktig for ei digital kløne som meg.

    Fra testen i HiFi News Aug.2020:
    This isn't the most overtly detailed or upfront network player you can buy, but it has a fine sound, with warmth and generosity combined with sweetness in the treble and an entirely natural-sounding midband, making it easy to enjoy and extremely involving, whatever one chooses to play.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.461
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Ikke skarpt eller hardt, ikke verre å høre på.
    Betyr det at den er mykere og snillere enn NADn og Bluesound?
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ikke skarpt eller hardt, ikke verre å høre på.
    Betyr det at den er mykere og snillere enn NADn og Bluesound?
    Nei.

    Skulle ønske det bare kunne stått nei.
    Skal forsøke å forklare med fare for å bli misforstått. det beste er nok å prøve sjøl, slik HC har gjort.
    Det er ikke så enkelt, fordi det låter såpass mye annerledes med D2 enn Bluesound/NAD.
    Det er ikke slik at det bare er mer energi, men det låter mer artikulert og tydeligere.
    Det er mindre slør, men det låter ikke kantete eller hardt. Mer riktig vil jeg si.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.461
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Lettere å balansere på eggen når den er skarp. 👍
    Blir det for lite slør og for mye artikulasjon og tydelighet så er det bare å putte inn et rør eller tre 😁😅
    I den rimelige enden mener jeg det er bedre med sløv og snill enn skarp og tydelig, men når ting koster penger så er det mulig med pose&sekk. Høres ut som du er fornøyd, veldig bra 😊👍
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.465
    Antall liker
    31.810
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Bra innlegg over her blues, du nevner mange sider/punkter med Lumin på en god og forklarende måte.....da ord er det eneste tilgjengelige😎
    Som du nevner til RoDa og som HC motvillig måtte innrømme🤪....høre/lytte er mye bedre enn ord i denne sammenhengen☺👍🏼🎼

    gismo
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Bra innlegg over her blues, du nevner mange sider/punkter med Lumin på en god og forklarende måte.....da ord er det eneste tilgjengelige😎
    Som du nevner til RoDa og som HC motvillig måtte innrømme🤪....høre/lytte er mye bedre enn ord i denne sammenhengen☺👍🏼🎼

    gismo
    Lite motvillig her gismo 🙂... Jeg gjorde den testen, for egen del, mens lovprisningene gikk høyt av Bluesound på Hedmark.. Mest av nysgjerrighet, for meg var det en forskjell. At det kom Lumin ibet par hjem var jo bra, så motvillig tror jeg neppe du skal snakke om :). Streaming er ikke min greie, men å være nysgjerrig og undersøke hva hobbyen kan bringe er det... Ikke alle som har beholdt lysten til nysgjerrighet.. 😀
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.272
    Antall liker
    905
    Lettere å balansere på eggen når den er skarp. 👍
    Blir det for lite slør og for mye artikulasjon og tydelighet så er det bare å putte inn et rør eller tre 😁😅
    I den rimelige enden mener jeg det er bedre med sløv og snill enn skarp og tydelig, men når ting koster penger så er det mulig med pose&sekk. Høres ut som du er fornøyd, veldig bra 😊👍
    Skjønner dette er humor🙄 men den har jo alltid en undertone.

    Trist for noen at slike misforståelser får fotfeste for hva rør kan tilføre et musikkanlegg. Dårlige produksjoner, /utslitt (er en slitedel) osv. burde jo ikke danne grunnlag for virkelighetsoppfatningen OG dermed står i fare for avise en teknologi og ikke aner hva de går glipp av.

    Men dette er jo ikke et spesielt problem i denna trå'n😊

    By the way Blues, kan vel oppgradere denne Luminvarianten med ekstern Linear strømforsyning fra f. eks. Sbooster også? De leverer i tilfelle "kit" med bruksanvisning,
    Jeg satte inn et slik for en kompis forleden (en stand alone streamer, heter'n U1-mini mon tro...). Iflg. eier så var det absolutt verd de høvdingen det kostet, noe som absolutt ikke overrasker meg mht. erfaring med gode lineare psu vs. simplere varianter eller switchmode (du hørte anlegget hans i sommer, kjører med Luxman-06 DAC). Han har jo i tillegg kjøpt seg Anzus Switch og satt dedikert "bedre" Router (m/linear psu) til streamingen-men NÅ har jeg kommet laaangt inn i det som jeg har lært ikke har NOEN effekt, sorry🤐 (psst. ikke si det til noen- men VI hører forbedringer av både det ene og det andre lell da🥴🥴🥴)

    Det sagt- hjelper IKKE målt mot vinyl💣💥
     

    srtorp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Innlegg
    555
    Antall liker
    1.101
    Torget vurderinger
    11
    Skjønner dette er humor🙄 men den har jo alltid en undertone.

    Trist for noen at slike misforståelser får fotfeste for hva rør kan tilføre et musikkanlegg. Dårlige produksjoner, /utslitt (er en slitedel) osv. burde jo ikke danne grunnlag for virkelighetsoppfatningen OG dermed står i fare for avise en teknologi og ikke aner hva de går glipp av.

    Men dette er jo ikke et spesielt problem i denna trå'n😊

    By the way Blues, kan vel oppgradere denne Luminvarianten med ekstern Linear strømforsyning fra f. eks. Sbooster også? De leverer i tilfelle "kit" med bruksanvisning,
    Jeg satte inn et slik for en kompis forleden (en stand alone streamer, heter'n U1-mini mon tro...). Iflg. eier så var det absolutt verd de høvdingen det kostet, noe som absolutt ikke overrasker meg mht. erfaring med gode lineare psu vs. simplere varianter eller switchmode (du hørte anlegget hans i sommer, kjører med Luxman-06 DAC). Han har jo i tillegg kjøpt seg Anzus Switch og satt dedikert "bedre" Router (m/linear psu) til streamingen-men NÅ har jeg kommet laaangt inn i det som jeg har lært ikke har NOEN effekt, sorry🤐 (psst. ikke si det til noen- men VI hører forbedringer av både det ene og det andre lell da🥴🥴🥴)

    Det sagt- hjelper IKKE målt mot vinyl💣💥


    Det er gjort Kwil, sjekk tråden her tidligere. #6.787 Blues prøvde aldri uten Sbooster :) , jeg har og bygd om min T2, etter opplevelsen med og sette Sbooster på min gamle D1 men bruker en Kennet Lau Psu på T2
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Skjønner dette er humor🙄 men den har jo alltid en undertone.

    Trist for noen at slike misforståelser får fotfeste for hva rør kan tilføre et musikkanlegg. Dårlige produksjoner, /utslitt (er en slitedel) osv. burde jo ikke danne grunnlag for virkelighetsoppfatningen OG dermed står i fare for avise en teknologi og ikke aner hva de går glipp av.

    Men dette er jo ikke et spesielt problem i denna trå'n😊

    By the way Blues, kan vel oppgradere denne Luminvarianten med ekstern Linear strømforsyning fra f. eks. Sbooster også? De leverer i tilfelle "kit" med bruksanvisning,
    Jeg satte inn et slik for en kompis forleden (en stand alone streamer, heter'n U1-mini mon tro...). Iflg. eier så var det absolutt verd de høvdingen det kostet, noe som absolutt ikke overrasker meg mht. erfaring med gode lineare psu vs. simplere varianter eller switchmode (du hørte anlegget hans i sommer, kjører med Luxman-06 DAC). Han har jo i tillegg kjøpt seg Anzus Switch og satt dedikert "bedre" Router (m/linear psu) til streamingen-men NÅ har jeg kommet laaangt inn i det som jeg har lært ikke har NOEN effekt, sorry🤐 (psst. ikke si det til noen- men VI hører forbedringer av både det ene og det andre lell da🥴🥴🥴)

    Det sagt- hjelper IKKE målt mot vinyl💣💥
    Som du ser kwil,- srtorp har svart. :)
    Å sette inn kit og koble på SBooster var det første som ble gjort.
    Du ser SBooster står sida av D2 på bildet i mitt innlegg over, og dessuten er prosessen med utskifting av strømforsyning dokumentert bilde for bilde tidligere i tråden her.
    Det er mange positive tilbakemeldinger på forbedring også av U-Mini med ekstern psu (SBooster og andre), så det tror jeg har noe for seg.
    Bedre strømforsyning i apparater er vel ingenting de lærde strides om, og er således ikke kontroversielt slik som kabler, switcher m.m. En SBooster er for mange den lydmessig beste oppgraderinga en kan gjøre for en såpass beskjeden sum.

    Ellers er jeg enig med deg. Folk har lett for å tro at en vil ha rør i anlegget for å "koke fløtegrøt".
    Det er jo nærmest det motsatte som er hensikten. Rør bidrar til liv og nerve i lydgjengivelsen.

    Tviler ikke på at Ringsakergutta hører.;)
    Dessuten at de koser seg og har det artig.:)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.461
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Skjønner dette er humor🙄 men den har jo alltid en undertone.

    Trist for noen at slike misforståelser får fotfeste for hva rør kan tilføre et musikkanlegg. Dårlige produksjoner, /utslitt (er en slitedel) osv. burde jo ikke danne grunnlag for virkelighetsoppfatningen OG dermed står i fare for avise en teknologi og ikke aner hva de går glipp av.

    Men dette er jo ikke et spesielt problem i denna trå'n😊
    Undertonen handler om at jakten på å ta det videre og gjøre det bedre kan endre opp over kanten og at anlegget kun passer til hiend musikk som Benedicte Torget og Steinar Raknes. Så mener jeg at å få pose&sekk betyr masse kroner i utlegg, og et personlig valg. Hvor mange hundre tusen du ønsker å legge i anlegget.

    Jeg tror ikke noen velger bort rør fordi noen på et forum skriver at det låter sånn og sånn. Men jeg har til gode å høre noen fortelle om at de byttet fra en transistorforsterker til en rørforsterker og fikk skarpere og mr blodfattig lyd. ;)

    mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Undertonen handler om at jakten på å ta det videre og gjøre det bedre kan endre opp over kanten og at anlegget kun passer til hiend musikk som Benedicte Torget og Steinar Raknes. Så mener jeg at å få pose&sekk betyr masse kroner i utlegg, og et personlig valg. Hvor mange hundre tusen du ønsker å legge i anlegget.

    Jeg tror ikke noen velger bort rør fordi noen på et forum skriver at det låter sånn og sånn. Men jeg har til gode å høre noen fortelle om at de byttet fra en transistorforsterker til en rørforsterker og fikk skarpere og mr blodfattig lyd. ;)

    mvh
    Det finnes mange gode grunner til å velge bort rør, men lyden er ikke en av dem.

    mvh
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det komplette akustiske coveralbumet til søstrene Lovell er ute på Tidal.
    Larkin Poe- Kindered Spirits.


    Grammy- nominerte er de også, men da for Self Made Man.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

    En av de beste sangene.
    Jeg anbefaler dette albumet fra 1976.
    Zevon var en dyktig poet. Han skrev sanger ingen annen kunne gjort. Han var klassisk skolert musiker, noe han dro stor nytte av, og som kan høres i både rock og ballader. Fortegnelsen over medvirkende musikere er imponerende.
    Lyden er bra. Dette albumet er kvalitet fra ende til annen.
    1606468541546.png







    Det er jo den dagen:
    1606469492980.png

    ^Så gæernt gikk det ikke, men fikk litt Black Friday-rabatt, så jeg har en Supra Cat8 på vei i posten.
    1606471467907.png

    Den er litt dyrere enn Biltema-kabel, men mye billigere enn f,eks Audioquest Diamond ethernet.
    Tror Supra vil fungere i mange år. Litt "plastikk", mht utseendet, men kvaliteten skal være bra.
    Jeg har ikke tenkt å ha den på utstilling uansett. God helg.:)
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.309
    Antall liker
    16.927
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Det har ikke noe med streaming å gjøre. Det er betingelsene du aksepterer når du laster ned Tidal. Tidal gir da andre rett til å "overta" streameren din om du på et eller annet tidspunkt har latt andre koble sin enhet (mobil el.likn) til din streamer. De kan da når som helst starte din streamer. Denne tilgangen er det ikke mulig å slette.
    Det var Isak (importøren) som "advarte" meg mot dette da jeg kjøpte Naim´n. Det har visstnok vært prøvd i rettssystemet - og Tidal vant saken.

    Jeg anser jo "risikoen" for at noen skulle starte opp anlegget mitt som liten - og det er jo bare å ikke la andre koble til sin e het. Men det er prinsippet ved at en 3-part gjør en "installasjon" på annen manns eiendom man ikke har mulighet til å fjerne.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.212
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    ^ Det har ikke noe med streaming å gjøre. Det er betingelsene du aksepterer når du laster ned Tidal. Tidal gir da andre rett til å "overta" streameren din om du på et eller annet tidspunkt har latt andre koble sin enhet (mobil el.likn) til din streamer. De kan da når som helst starte din streamer. Denne tilgangen er det ikke mulig å slette.
    Det var Isak (importøren) som "advarte" meg mot dette da jeg kjøpte Naim´n. Det har visstnok vært prøvd i rettssystemet - og Tidal vant saken.

    Jeg anser jo "risikoen" for at noen skulle starte opp anlegget mitt som liten - og det er jo bare å ikke la andre koble til sin e het. Men det er prinsippet ved at en 3-part gjør en "installasjon" på annen manns eiendom man ikke har mulighet til å fjerne.
    Jeg opplevde at en skalle i Langtbortistan hadde hacket seg inn på Tidal kontoen min. Tidal kunne ingenting gjøre. Irriterende, men det er jo bare å bytte passord.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.461
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Det finnes da verre ting å høre på enn Raknes og Torget, RoDa?:unsure::unsure: ;):LOL:
    Joda, men vet ikke om det finnes noe verre enn at anlegget er så avslørende og "godt" at det kun passer til de nevnte.
    Smak og bak styrer, og for meg har det blitt sånn at musikk type:
    Pling, hold an litt så pling får klinge ut......... plong, og vent litt.......dum dum DUMMM. bassen....yndig kvinnestemme alene ..... litt svosj .... osv
    Ikke er så interessant lengre. Dire Straits - Dire Straits er ikke demoperle for hifimessene, men det ER en perle likevel.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    @ptb Jeg har ikke hatt noen slike erfaringer når det gjelder Tidal, men det står kanskje ting i "terms of agreement" som jeg ikke riktig aner konsekvensene av. Gjelder vel ikke bare Tidal det, tenker jeg."
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.461
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    @ptb Jeg har ikke hatt noen slike erfaringer når det gjelder Tidal, men det står kanskje ting i "terms of agreement" som jeg ikke riktig aner konsekvensene av. Gjelder vel ikke bare Tidal det, tenker jeg."
    Tror det er sånn med flere greier. Om du kommer hit og får internettpassordet mitt, så tipper jeg du kan finne og koble til Chromecast fra din egen Tidalapp på tlf.
    Så kan du spille musikken din på anlegget. Tror ikke det handler om Tidal? Regner med det er samme greia med Spotify.

    mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Tror det er sånn med flere greier. Om du kommer hit og får internettpassordet mitt, så tipper jeg du kan finne og koble til Chromecast fra din egen Tidalapp på tlf.
    Så kan du spille musikken din på anlegget. Tror ikke det handler om Tidal? Regner med det er samme greia med Spotify.

    mvh
    Og med alt som snakker om tilknytning for digitale tjenester tenker jeg...I studiet som jeg driver med, Teknologiledelse og digitalisering , så blir det fort klart at mange har krysset og svart på mer enn de er klar over... :oops:
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.461
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Og med alt som snakker om tilknytning for digitale tjenester tenker jeg...I studiet som jeg driver med, Teknologiledelse og digitalisering , så blir det fort klart at mange har krysset og svart på mer enn de er klar over... :oops:
    Jepp.
    Skal skiten funke smooth så må det godtas litt (for mye).
    Synes det er litt kult også at Siri er så oppegående at ho tipser meg om å starte en økt på Strava, idet jeg går inn i garderoben på Spenst. 😅
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Joda, men vet ikke om det finnes noe verre enn at anlegget er så avslørende og "godt" at det kun passer til de nevnte.
    Smak og bak styrer, og for meg har det blitt sånn at musikk type:
    Pling, hold an litt så pling får klinge ut......... plong, og vent litt.......dum dum DUMMM. bassen....yndig kvinnestemme alene ..... litt svosj .... osv
    Ikke er så interessant lengre. Dire Straits - Dire Straits er ikke demoperle for hifimessene, men det ER en perle likevel.
    Jeg forstår hva du mener, men jeg er heller ikke så mye på den pling-plong-svosj-greia.
    Et komplett anlegg bør kunne gjengi mer enn kun "audiofil-gjengangere". Der er vi enige.
    Jeg mener sjøl at jeg har et anlegg som ikke bare er brukbart for innspillinger og musikk av "demokvalitet".

    Innholdet i tråden her, er nokså representativt for hva jeg lytter til på anlegget mitt. Det er som du ser ganske mangfoldig mht genre, musikkhistorie og innspillingskvalitet. Det er musikken som har bragt meg inn i hifi, og ikke omvendt.

    God musikk trumfer ekstreme hifi- detaljer, men skulle jeg ikke brydd meg om lydkvalitet, så hadde jeg ikke vært her på hfs.
    Et godt anlegg synes jeg må må ha evne til å formidle nerven og stemningen i musikken. Hva som oppleves som godt er svært individuelt, så da er det på en måte i gang.

    Jeg mener at hifi-folk burde generelt gå mer på konsert. Jeg tror det ville bidratt til en annen hifi-forståelse enn det mange diskusjoner på audiofora vitner om nå for tida.

    1606946509734.png
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.461
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Vi er enige, blues, og jeg syntes også anlegget ditt er altetende.
    Litt av min greie rundt dette er at jeg tror anleggets evne til å gi mernormale innspillinger flater ut etter et visst nivå, og at forbedringene derover er unødvendige for most enjoyable sound fra den normale musikken.
    Da må du hente frem plinplongsvosj - også kalt music for five cowbells i Horten for noen år siden - for å nyte anleggets fortreffelighet.
    Kunsten er å stoppe jakten når man opplever at bedre lyd ikke gir større musikkglede. :rolleyes: :unsure:
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Skulle vel ha stoppet i 1977, tenker jeg.
    Da hadde jeg Tandberg Tr200, DIY Seas i vinylplastkledd sponplate og Dual 601 og Shure-plog.
    ALT låt bra!:LOL:

    Jeg mener du tar feil mht "teorien" om utflating.
    Sist vi var i Warzawa hørte vi et MBL anlegg til flere mill spille godt kjente gamle Beatles og Rolling Stones opptak fra rundt 1970, og det var altså ikke til å tru hvor bra det var...:) Her låter de sånn passelig...:cool:
     
    Sist redigert:

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.309
    Antall liker
    16.927
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Tror det er sånn med flere greier. Om du kommer hit og får internettpassordet mitt, så tipper jeg du kan finne og koble til Chromecast fra din egen Tidalapp på tlf.
    Så kan du spille musikken din på anlegget. Tror ikke det handler om Tidal? Regner med det er samme greia med Spotify.

    mvh
    Det som visstnok gjelder (gjaldt) spesielt for Tidal er at brukere ikke kan fjernes. Dette er/var visstnok fullt mulig med de andre. Utover det jeg har blitt fortalt har jeg null peiling på slikt selv. Det er jo tross alt en grunn for at man i hovedanlegget har analogt utstyr og forsterker uten fjernkontroll :cool:
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.465
    Antall liker
    31.810
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Det som visstnok gjelder (gjaldt) spesielt for Tidal er at brukere ikke kan fjernes. Dette er/var visstnok fullt mulig med de andre. Utover det jeg har blitt fortalt har jeg null peiling på slikt selv. Det er jo tross alt en grunn for at man i hovedanlegget har analogt utstyr og forsterker uten fjernkontroll :cool:
    Med tanke på hovedanlegget ptb så er det fint at vi hver og en får ut av det «den lyden» vi ønsker, verdsetter og som passer musikksmak, rom etc etc.
    Da kan vi jo bare drite i teknikken og prinsipper 😎.....ikke sant?😊🎼

    gismo
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn