BLUESBREAKERSBLOODSUGARSEXMAGIK

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.515
    Antall liker
    57.401
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Og som med Trump er det noen idioter som er enig med han :)


    O
    Så, så.
    Ikke riktig så skummelt om Gandy har noen tilhengere synes jeg. 😊

    Var fornøyd med Rega, jeg.
    Helt til jeg begynte å vaske platene mine.
    Det var vel egentlig da galskapen begynte. 🥴🤔😆
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.311
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Om ikke annet - Gandy har vært tro mot konseptet han startet med, det skal han ihvertfall ha. Og, jeg kunne sikkert levd lykkelig med en 10’r med noe annet enn en Rega PU på:)

    Loussier plays Bach smaker👌. Ha kun CD’r av det der.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.209
    Antall liker
    62.285
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Om ikke annet - Gandy har vært tro mot konseptet han startet med, det skal han ihvertfall ha. Og, jeg kunne sikkert levd lykkelig med en 10’r med noe annet enn en Rega PU på:)

    Loussier plays Bach smaker👌. Ha kun CD’r av det der.
    Har du hørt Apheta 3?
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.808
    Antall liker
    13.471
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Rega er vel en pålitelig kilde? 🤔🤣

    For sikkert ikke siste gang : (🙊)
    Har aldri sagt at vask av plater og platevasker er unødvendig.
    Det jeg har sagt er at jeg heller bruker penger på hund og hest enn å erstatte Spin Clean med noe dyrt.
    Det er klart jeg kunne tenkt meg en Degritter, men den koster like mye som mange måneders dyrehold .
    Dessuten går det med noen kroner til NYE plater også vettu 🥴
    Pyttsann. Du må da ikke blande dyrehold med hifi.
    Da kunne du jo kjøpt hunder, katter, hester og undulater i fleng i stedet for høyttalere, rack og streamer.
    Neida, du skal bare være motstrøms og stå i denne motviljen til å bruke mer enn en tusenlapp på vasker.
    Jeg begynner å mistenke at du er redd fruen skal få ideer dersom du begynner å vaske vinylen.
    Skal se du blir satt til både støvsuging og huskvask om du får deg en Okki Nokki 🤣😂😂
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.311
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Har du hørt Apheta 3?
    Nei, og det med Rega PU henger nok igjen etter en Mono- demo av RP10 hos Stereofil for noen år tilbake. Det låt så tamt og kjedelig ar vi antok det var noe feil med hele oppsettet. Men, så fant vi samme plata på pad’ n Simen (mono) hadde med - od da låt det meget bra :rolleyes:
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.515
    Antall liker
    57.401
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Pyttsann. Du må da ikke blande dyrehold med hifi.
    Da kunne du jo kjøpt hunder, katter, hester og undulater i fleng i stedet for høyttalere, rack og streamer.
    Neida, du skal bare være motstrøms og stå i denne motviljen til å bruke mer enn en tusenlapp på vasker.
    Jeg begynner å mistenke at du er redd fruen skal få ideer dersom du begynner å vaske vinylen.
    Skal se du blir satt til både støvsuging og huskvask om du får deg en Okki Nokki 🤣😂😂
    Motvilje? 🤔🤣
    Du som har vært hundeeier vet vel at innkjøpsprisen på dyret ikke er største kostnaden? 🙃

    Det er vel jeg som gjør mest husarbeid og matlaging her i huset så særlig mye værre blir det vel ikke.🙈😊

    Skal jeg oppgradere skal jeg ikke ha noen Okki. Skal resultatet bli vesentlig bedre er det UL som gjelder.
    Degritter til nærmere tredve tusen. Nydelig sak. 😍
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.515
    Antall liker
    57.401
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jøje meg. Den Bach platen har jeg også. Fra 1959. Tror ikke jeg har spilt den, men den passer kanskje en søndag morgen 😃
    Den passer både søndag morgen og kveld.
    Dette går an å høre på👍
    Her får man på en måte en innføring i både jazz og klassisk musikk samtidig. 😊
    Du får for all del ikke sende denne til byttebutikken å få tilbake enda mer 70-talls heavy. 🙈😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.209
    Antall liker
    62.285
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nei, og det med Rega PU henger nok igjen etter en Mono- demo av RP10 hos Stereofil for noen år tilbake. Det låt så tamt og kjedelig ar vi antok det var noe feil med hele oppsettet. Men, så fant vi samme plata på pad’ n Simen (mono) hadde med - od da låt det meget bra :rolleyes:
    Skal ikke gjøre meg til talsmann for Rega sammenlignet med annet på markedet. Men, jeg synes det blir litt tullete den generaliseringen mange står for når det gjelder merket. En Rega er liksom en Rega uavhengig av modell eller PU for den saks skyld 😃
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.209
    Antall liker
    62.285
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Den passer både søndag morgen og kveld.
    Dette går an å høre på👍
    Her får man på en måte en innføring i både jazz og klassisk musikk samtidig. 😊
    Du får for all del ikke sende denne til byttebutikken å få tilbake enda mer 70-talls heavy. 🙈😊
    Den passet også på en fredags morgen 😃 Greit å få spilt. Min utgave var ikke fra 1959, som jeg trodde etter registreringen i Discogs, men en mer moderne haifai utgave fra Speakers Corner. Ser ut til å være en fransk pressing. Fant den ikke på Discogs 🙁 men platesamlingen min tåler nok at den blir registrert som tysk 😊

    Litt morsomt er at jeg har mer fransk jazz med Bach. Den blå platen på bildet var min mors favorittalbum, og til og med jeg liker den godt. Loussier er faktisk involvert i utgivelsen. Liten verden 😃
    26F8AD90-17AE-4532-B61B-DD1D2D4E706B.jpeg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.515
    Antall liker
    57.401
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Skal ikke gjøre meg til talsmann for Rega sammenlignet med annet på markedet. Men, jeg synes det blir litt tullete den generaliseringen mange står for når det gjelder merket. En Rega er liksom en Rega uavhengig av modell eller PU for den saks skyld 😃
    Dette er jeg helt enig i.
    Dessuten står alle Regas modeller seg godt i sine respektive prisklasser.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.311
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ og ^^. Absolutt enig. Liker på ingen grunnlag generalisering. Min "reservasjon" mot PU´r fra Rega baserer seg på et par (subjektive) opplevelser der PU´r av andre fabrikat i de respektive prisklasser har stått seg bedre.
    Så er jo vi mennesker (de fleste) skrudd sammen slik at det skal x antall positive opplevelser til for å kompensere for én negativ :) .
    Og - igjen, en RP10 (fortrinnsvis fremfor Planar 10) kunne jeg egentlig godt ha tenkt meg - ihvertfall for å teste ut. Liker det nedstrippede enkle designet.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.766
    Antall liker
    50.398
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Den Cadenzan din må da ha rundet en mill KM nå?😁.
    Det er jo en fordel for oss som har C,B at de varer lenge🥰.

    O
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.515
    Antall liker
    57.401
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Den Cadenzan din må da ha rundet en mill KM nå?😁.
    Det er jo en fordel for oss som har C,B at de varer lenge🥰.

    O
    Diamant er hardere enn vinyl vet du.
    Spiller stort sett strøkne plater som er rene.
    Hører ingen ulyder eller sporingsfeil.
    Den har uansett ikke gått 1000 timer.
    Mulig at en god arm har påvirkning på varighet. Dessuten og ikke minst er spilleren satt opp av Kwil, som er over gjennomsnittlig dyktig, med Feickert protraktor og Fozgometer. 😊

    Streamer jo også en del når jeg hører musikk. Tro det eller ei. 😆
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.515
    Antall liker
    57.401
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    FB_IMG_1611045800780.jpg

    Ingen jazz i dag. Daniel Lanois mesterlig produserte Wrecking Ball med Emmylou Harris.
    Dette er RSD utgaven fra 2016.
    3X LP 180 g som ganske raskt har steget i verdi. Glad for at jeg fikk tak i en av de 5000 da den kom ut.
    Denne høres bedre ut enn CD fra utgivelsesåret 1995 (som jeg også har)
    RSD LP-versjonen låter adskillig varmere og fetere.
    Albumet kom i en annen LP utgave i fjor (1XLP), men jeg har ikke hørt den, og vet ikke hvordan den er i sammenligning.
    Uansett, fabelaktig musikk i en retning som kom veldig uventet fra en etablert countryartist som Harris. Dette er ikke Country & Western, det er knapt nok Americana. Et mesterverk.
     
    Sist redigert:

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.812
    Antall liker
    26.419
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    2016 og 2020 utgivelse av Wrecking Ball tyder på att det er samme press(Nonesuch) vad jeg kan se? RSD har ekstra matrial noe ikke 2020 har. Jeg lånte orginal press 1995 (Grapevine Label) fra Bartesam tidligere men har ikke sammenlignet dem.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.515
    Antall liker
    57.401
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    2016 og 2020 utgivelse av Wrecking Ball tyder på att det er samme press(Nonesuch) vad jeg kan se? RSD har ekstra matrial noe ikke 2020 har. Jeg lånte orginal press 1995 (Grapevine Label) fra Bartesam tidligere men har ikke sammenlignet dem.
    Antagelig har du rett.
    RSD låter i hvert fall bra, og ekstramaterialet er interessant, men antagelig synes de fleste at det ikke er verdt prisene som er blitt på trippel lp'n etterhvert.
    2020 utgaven er å få til 249 kr så hvis det er like god lyd på denne bør folk handle. 🙂
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.420
    Antall liker
    14.442
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Vis vedlegget 692218
    Ingen jazz i dag. Daniel Lanois mesterlig produserte Wrecking Ball med Emmylou Harris.
    Dette er RSD utgaven fra 2016.
    3X LP 180 g som ganske raskt har steget i verdi. Glad for at jeg fikk tak i en av de 5000 da den kom ut.
    Denne høres bedre ut enn CD fra utgivelsesåret 1995 (som jeg også har)
    RSD LP-versjonen låter adskillig varmere og fetere.
    Albumet kom i en annen LP utgave i fjor (1XLP), men jeg har ikke hørt den, og vet ikke hvordan den er i sammenligning.
    Uansett, fabelaktig musikk i en retning som kom veldig uventet fra en etablert countryartist som Harris. Dette er ikke Country & Western, det er knapt nok Americana. Et mesterverk.
    Fikk også slått kloa i RSD utgaven i 2016 og det er en skive jeg setter høyt når det gjelder musikk, produksjon og innpakning🤩👌 Har stor sansen for oppfølgeren”Stumble Into Grace" også. Tror det var noen på forumet som mente at den skulle komme på vinyl i år!
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.812
    Antall liker
    26.419
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Fikk også slått kloa i RSD utgaven i 2016 og det er en skive jeg setter høyt når det gjelder musikk, produksjon og innpakning🤩👌 Har stor sansen for oppfølgeren”Stumble Into Grace" også. Tror det var noen på forumet som mente at den skulle komme på vinyl i år!
    Bartesam mente det, så da er no det riktig!:) Jeg misset den RSD når den kom:mad: og som du sier er denne en plate jeg også har veldig høyt opp, cd 'n har jeg lyttet mye til før jeg nå fikk 2020 pressen syns den veldig god også.
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.420
    Antall liker
    14.442
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.515
    Antall liker
    57.401
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Godt å komme inn i varmen etterpå.😊
    IMG_20210126_103245.jpg

    Legger på britisk bluesrock fra 1969.
    Debutalbumet til FREE. Tons of Sobs.
    Originalen er ikke så lett å finne, men dette er en reissue til vettug pris. Det låter tidsmessig riktig og bra. 😊
    Goin Down Slow, - Howlin Wolf - cover:
    FREE hadde ikke stor suksess, men de landa en big hit med "It's all right now" fra andre-albumet. Personlig synes jeg denne er bedre, sjøl om det er litt løst og skranglete her og der. FREE blir beskrevet som et av mange band som blomstret opp med The British Blues Boom, og et viktig band i utviklingen av Hard Rock.
    To av medlemmene gikk videre til ikke ukjente Bad Company. Bad Company var fast festmusikk på Hedmarken på slutten av 70-tallet. 😊
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn