BLUESBREAKERSBLOODSUGARSEXMAGIK

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.248
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jepp, mye ræl i billigsalgbunken også 😄

    Vis vedlegget 701874
    Du vet hvor smertepunktet ligger! 🤣
    Håper dette er det eksemplaret katta satte sine klør i, etter at du klinte det inn med øl og potetgull?
    Du har vel flere eks? Slik som oss andre med vettet sånn nogenlunde på plass?
    I dette tilfellet er det faktisk vits i å dra inn Mofi utgaven også. 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.317
    Antall liker
    63.026
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du vet hvor smertepunktet ligger! 🤣
    Håper dette er det eksemplaret katta satte sine klør i, etter at du klinte det inn med øl og potetgull?
    Du har vel flere eks? Slik som oss andre med vettet sånn nogenlunde på plass?
    I dette tilfellet er det faktisk vits i å dra inn Mofi utgaven også. 😊
    Tror den er ganske så strøken, men som du vet, jeg skal ikke ha flere plater enn jeg har plass til i de hyllene jeg allerede har. Dermed røk både Columbus og et par til med Little Feat. Til og med soloalbumet til Lowell George får reisepass. Til mitt forsvar skal det sies at jeg beholder Sailin’ Shoes 😃
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.248
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Tror den er ganske så strøken, men som du vet, jeg skal ikke ha flere plater enn jeg har plass til i de hyllene jeg allerede har. Dermed røk både Columbus og et par til med Little Feat. Til og med soloalbumet til Lowell George får reisepass. Til mitt forsvar skal det sies at jeg beholder Sailin’ Shoes 😃
    Jeg vet at du har ditt personlige prosjekt gående, og vi har alle våre favoritter.
    Det er heldigvis opp til hver enkelt å bestemme hva som skal være i hylla.
    Noe annet skulle tatt seg ut! 😊

    Jeg vet ikke hvilket LF-album jeg ville beholdt hvis jeg bare kunne ha ett, men Sailin Shoes inneholder verdens beste trailersjåførsang, og det styrker kandidaturet.😊👍

     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.317
    Antall liker
    63.026
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Willin’ liker til og med min sønn, så det var nok den låten som tippet kamelen gjennom nåløyet 😊
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.827
    Antall liker
    16.007
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Tror den er ganske så strøken, men som du vet, jeg skal ikke ha flere plater enn jeg har plass til i de hyllene jeg allerede har. Dermed røk både Columbus og et par til med Little Feat. Til og med soloalbumet til Lowell George får reisepass. Til mitt forsvar skal det sies at jeg beholder Sailin’ Shoes 😃
    Hvor i #@&*§ er musikkpolitiet når du trenger dem 😜
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.317
    Antall liker
    63.026
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hvor i #@&*§ er musikkpolitiet når du trenger dem 😜
    Du vet, Largo, når så gode plater får reisepass, sier det også noe om kvaliteten på det som er igjen 😊

    Til og med musikk Made in Haugesund er på utgående. The Colours Turned Red fra 2013. Utfordringen er at ikke Discogs har peiling på prisen 🤔
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.248
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    I motsetning til somme andre som selger, er jeg av de som kjøper og holder hjula i gang. 🥴
    IMG_20210303_222045.jpg

    T. Rex - Electric Warrior er essensiell, og sjøl om den står i hylla her fra før har det plaget meg litt at jeg ikke fikk bestemt meg da Mofi utgaven på 2x45rpm var å finne i butikkhylla.
    Etter litt om og men, ble jeg enig med meg sjøl om at dette er ei av de platene jeg må ha med best mulig lyd.(Vi blir oftest enige 🤪)
    Det er ei stund sia den ble bestilt, og jeg hadde nesten gitt opp. Den kom i går.
    Den jeg har fra før låter bra den også, men håpet at det var enda mer å hente.
    Oh, Yess. Lyden er varm og fet slik noen forventer all vinyl skal låte. (?)
    I tillegg er det her mer trøkk og bedre kanalseparasjon, som jeg også forventet.
    Riktig bra anvendte kroner, for dette låter helt riktig.
    At jeg må snu og bytte plate oftere pga 45 rpm, det gjør jeg gjerne når det låter så bra. Hvis jeg vil ha det lettvint, så kan jeg streame. En riktig god reissue fra Mobile Fidelity dette.
    For de som ikke kjenner plata fra før, må jeg advare om at dette ikke er ei tungrock-plate, sjøl om tittelen og det lekre Hipgnosis-coveret fort kan føre til en slik misoppfatning.
    Ellers - varm anbefaling!
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.530
    Antall liker
    6.704
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Kjente igjen et par ting der. Har gitt bort et par plater, men det blir lite salg her også.
    Og jeg føler jeg er med på den med lett å overtale til å bli enig med meg selv når plater jeg liker dukker opp på MoFi. ikke alltid det blir mye bedre, men når det klaffer er de så bra. Siste Dylan var sånn her. Strålende lyd.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.248
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Kjente igjen et par ting der. Har gitt bort et par plater, men det blir lite salg her også.
    Og jeg føler jeg er med på den med lett å overtale til å bli enig med meg selv når plater jeg liker dukker opp på MoFi. ikke alltid det blir mye bedre, men når det klaffer er de så bra. Siste Dylan var sånn her. Strålende lyd.
    Er nok helt på linje vi, Jon.
    Det er ikke alltid at MoFi er bedre, og noen ganger faktisk dårligere enn original.
    Jeg har ikke mange Dylan plater, men Oh Mercy er både god og vellydende, så jeg vil vurdere anbefalingen og prøve å ta en avgjørelse før det er tomt.
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.530
    Antall liker
    6.704
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Ja helt enig. Ikke alltid det treffer som et supert kjøp med MoFi. Har alltid likt Nightfly. Ble selvfølgelig nysgjerrig da MoFi kom med en superpress. Den er god, men japanpressen fikk jeg for ca en hundrelapp og den er tilnærmet like god. Den tredje er fra Fagen boksen og den har jeg fått til jul fra fruen så den blir her selv om den fikk en tredjeplass i akkurat den lydkonkurransen. Googlet litt etter Oh Mercy da jeg lette og fant en svensk butikk med ok pris om du har et sted å mellomlagre til grensen åpnes. 650 mener jeg prisen var, men husker ikke hva butikken het.
    CBBDC21A-F44A-4195-8208-BF39418BE7DC.jpeg
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Ja helt enig. Ikke alltid det treffer som et supert kjøp med MoFi. Har alltid likt Nightfly. Ble selvfølgelig nysgjerrig da MoFi kom med en superpress. Den er god, men japanpressen fikk jeg for ca en hundrelapp og den er tilnærmet like god. Den tredje er fra Fagen boksen og den har jeg fått til jul fra fruen så den blir her selv om den fikk en tredjeplass i akkurat den lydkonkurransen. Googlet litt etter Oh Mercy da jeg lette og fant en svensk butikk med ok pris om du har et sted å mellomlagre til grensen åpnes. 650 mener jeg prisen var, men husker ikke hva butikken het.
    Vis vedlegget 702038
    Er de andre i Donald Fagen-boksen like dårlige?
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.862
    Antall liker
    17.394
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    [/QUOTE]
    Im Nebel er morro. Men 2013, kanskje 100,- Jeg solgte en 88 modell for 35,- ser jeg her :) :)
    Du vet, Largo, når så gode plater får reisepass, sier det også noe om kvaliteten på det som er igjen 😊

    Til og med musikk Made in Haugesund er på utgående. The Colours Turned Red fra 2013. Utfordringen er at ikke Discogs har peiling på prisen 🤔
    Så tipper en hundrelapp rekker fint til sånn skarremusikk :)
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.530
    Antall liker
    6.704
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Er de andre i Donald Fagen-boksen like dårlige?
    Har ikke noe å sammenligne med dessverre. Og de er ikke nødvendigvis dårlige, men synes både MoFi og japanpressen var bedre. Og japanpressen falt ikke gjennom mot MoFi sin her syns jeg. Har du noen av de andre på andre format så kan vi jo gjerne teste
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.990
    Antall liker
    20.054
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Er nok helt på linje vi, Jon.
    Det er ikke alltid at MoFi er bedre, og noen ganger faktisk dårligere enn original.
    +1
    Den verste MoFi utgivelse jeg har er Bowie "Let´s Dance".
    Den er simpelthen så dritt-dårlig i.f.t. den originale "tynne" skiven.
    Den har aaaaaaalt for hevet topp og bassen er nermest ikke eksisterende. Simpelthen elendig :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.317
    Antall liker
    63.026
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Im Nebel er morro. Men 2013, kanskje 100,- Jeg solgte en 88 modell for 35,- ser jeg her :) :)

    Så tipper en hundrelapp rekker fint til sånn skarremusikk :)
    [/QUOTE]
    Jamen, jamen den er jo heilt rød og greier, men du har nok rett. Det er måte på hvor mange haugesundere man ønsker i huset 😃
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Har ikke noe å sammenligne med dessverre. Og de er ikke nødvendigvis dårlige, men synes både MoFi og japanpressen var bedre. Og japanpressen falt ikke gjennom mot MoFi sin her syns jeg. Har du noen av de andre på andre format så kan vi jo gjerne teste
    Jeg har originalen av Nightfly på LP, resten på CD. De andre finnes vel knapt på LP utenom denne boksen? Gjør gjerne en sammenligning!
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.248
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    IMG_20210303_230603.jpg

    Etter inspirasjon fra Gismo tok jeg fram denne igjen. Det er denne som forne tiders demolåt "Gold" er på. Riktig lekker produksjon. Dette eks er i uvanlig god stand til å være kjøpt på loppis. Tror jeg ga 10kr for den for noen år sida.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.958
    I motsetning til somme andre som selger, er jeg av de som kjøper og holder hjula i gang. 🥴
    T. Rex - Electric Warrior er essensiell, og sjøl om den står i hylla her fra før har det plaget meg litt at jeg ikke fikk bestemt meg da Mofi utgaven på 2x45rpm var å finne i butikkhylla.
    Etter litt om og men, ble jeg enig med meg sjøl om at dette er ei av de platene jeg må ha med best mulig lyd.(Vi blir oftest enige 🤪)
    Det er ei stund sia den ble bestilt, og jeg hadde nesten gitt opp. Den kom i går.
    Den jeg har fra før låter bra den også, men håpet at det var enda mer å hente.
    Oh, Yess. Lyden er varm og fet slik noen forventer all vinyl skal låte. (?)
    I tillegg er det her mer trøkk og bedre kanalseparasjon, som jeg også forventet.
    Riktig bra anvendte kroner, for dette låter helt riktig.
    At jeg må snu og bytte plate oftere pga 45 rpm, det gjør jeg gjerne når det låter så bra. Hvis jeg vil ha det lettvint, så kan jeg streame. En riktig god reissue fra Mobile Fidelity dette.
    For de som ikke kjenner plata fra før, må jeg advare om at dette ikke er ei tungrock-plate, sjøl om tittelen og det lekre Hipgnosis-coveret fort kan føre til en slik misoppfatning.
    Ellers - varm anbefaling!
    Da er vi 2 Bluesbreaker, og jeg handler hovedsakelig nye skiver, skinnhellig som jeg er.

    Hva T.REX angår er vi hjertens enig i lydkvaliteten på MoFi 45 rpm versjonen :cool:
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.248
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er litt usikker.
    Det er mye som bare blir stående i hyllene.
    Kommer jo selvfølgelig an på hvor mange plater man har. Har et rom som fungerer som "platearkiv" og lager for platevasker, avlagte kabler og diverse.

    IMG_20210304_122943.jpg


    I tillegg er det ei lita Kallax-hylle på stua der anlegget står.

    IMG_20210304_122645.jpg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.248
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Du har litt vinyl på lager Blusern :) bare å ta av seg hatten, litt av en samling

    mvh
    Takk for det. 😊
    Det er mye bra, og det meste er kjøpt nytt av meg. Noe brukt, men jeg vil påstå at jeg er ganske nøye på tilstand.
    Når det er sagt, så skal det også sies at det ikke bare er "gull" i hyllene.
    Jeg tenkte en gang at tusen titler er sånn passe for å ha et godt utvalg av kvalitetsplater, men det er blitt med tanken.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.421
    Antall liker
    17.115
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Når jeg re-startet med vinyl hadde jeg en klar formening om at drøyt 100 plater ville være tilstrekkelig :rolleyes:. Det var ikke lenge det holdt stikk. På det meste hadde jeg drøyt 1300 plater.
    Jeg har klart å sortere meg ned til rett over 700 nå. Det begynner å tynnes ut litt i den siste tilsalgs-bunken også, med snaut 50 igjen der. Tipper det blir ytterligere en ut-tynningsrunde til.
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.530
    Antall liker
    6.704
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Når jeg re-startet med vinyl hadde jeg en klar formening om at drøyt 100 plater ville være tilstrekkelig :rolleyes:. Det var ikke lenge det holdt stikk. På det meste hadde jeg drøyt 1300 plater.
    Jeg har klart å sortere meg ned til rett over 700 nå. Det begynner å tynnes ut litt i den siste tilsalgs-bunken også, med snaut 50 igjen der. Tipper det blir ytterligere en ut-tynningsrunde til.
    Høres kjent ut. Tenkte 100 var passe jeg også. Lurer på om jeg er under 100 norske i hvert fall
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.816
    Antall liker
    38.471
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Jeg begynner også å få litt vinyl i hyllene men samler ikke, så litt må nok ut igjen når en bare tar seg tid til litt opprydning i hyllene :)
    God fornøyd med ca 500 titler på vinyl,ca iallefall da jeg ikke har sjekket antallet
    En skal jo prøve å la alt havne på snurra fra til til annen :)

    mvh
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.248
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    En del skiver bør man ha.😊
    Når en ser hvilke summer som blir brukt på spillere, armer, ploger, riaa-trinn, kabler, platevaskere, og diverse assesorier, så er det etter mitt syn meningsløst å ikke ha et godt antall plater man kan spille på utstyret.

    En annen ting er at folk kvier seg for å kjøpe de beste utgavene av et album fordi de ofte koster litt.
    Når alt er av god kvalitet ellers, så hjelper det ikke hvis platene ikke holder følge.
    Jeg vil i hvert fall ha den beste lydmessig utgaven av plater jeg er glad i og hører mye.
    Hvis de er tilgjengelig og prisen ikke er helt hinsides.

    Med hånden på hjertet kan jeg si at forskjellen på ulike utgaver av ei plate kan gjøre større forskjeller enn f.eks. en ny kabel, en pick up eller andre større investeringer i anlegget. Det er lite fokus på dette.
    I det hele tatt er det lite snakk om hva slags musikk og kvalitet på mediet som blir avspilt.
    Jeg har sikkert sagt dette tidligere, men åra her på sentralen flyr av gårde... 🙊🙈😊
     
    Sist redigert:

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.816
    Antall liker
    38.471
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    En del skiver bør man ha.😊
    Når en ser hvilke summer som blir brukt på spillere, armer, ploger, riaa-trinn, kabler, platevaskere, og diverse assesorier, så er det etter mitt syn meningsløst å ikke ha et godt antall plater man kan spille på utstyret.

    En annen ting er at folk kvier seg for å kjøpe de beste utgavene av en album fordi de ofte koster litt.
    Når alt er av god kvalitet ellers, så hjelper det ikke hvis platene ikke holder følge.
    Jeg vil i hvert fall ha den beste lydmessig utgaven av plater jeg er glad i og hører mye.
    Hvis de er tilgjengelig og prisen ikke er helt hinsides.

    Med hånden på hjertet kan jeg si at forskjellen på ulike utgaver av ei plate kan gjøre større forskjeller enn f.eks. en ny kabel, en pick up eller andre større investeringer i anlegget. Det er lite fokus på dette.
    I det hele tatt er det lite snakk om hva slags musikk og kvalitet på mediet som blir avspilt.
    Jeg har sikkert sagt

    Det er jeg helt enig i Blusern, jeg kvitter meg med plater med dårlig lyd og kjøper mest etter anbefalinger her inne :) God lyd på kilde matrialet er et must som du sier.
    Men det dukker opp ting en bare må ha uansett lyd kvalitet, slik som mye av Blues utgivelsene

    mvh


    mvh
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.990
    Antall liker
    20.054
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Når jeg re-startet med vinyl hadde jeg en klar formening om at drøyt 100 plater ville være tilstrekkelig :rolleyes:. Det var ikke lenge det holdt stikk. På det meste hadde jeg drøyt 1300 plater.
    Jeg har klart å sortere meg ned til rett over 700 nå. Det begynner å tynnes ut litt i den siste tilsalgs-bunken også, med snaut 50 igjen der. Tipper det blir ytterligere en ut-tynningsrunde til.
    Forferdelig idé :LOL: .... Har prøvet.
    Satt på et tidspunkt (hjernenedsmeltning) og konstaterte, at det var ytterst sjeldent jeg gad høre på Lee Ritenour & gjengen... Var vel mest kjøpt som
    demomusik dengangen.... Så da jeg så en "ønskes kjøpt" annonce røg hele dritten av JVC & GRP 😱.
    Så var det etterhvert, at jeg begyndte at savne noen låter till Dave Grusin.... Serengeti Walk til eksempel, og så et par til.... og så et par til osv...
    Er så stille begyndt å kjøpe igjen de, jeg savner...... Selvfølgelig til høyere pris end jeg fikk :cry:
    Så nei.... selger aldrig LP´er igjen med mindre jeg har dubletter 😁
     

    inpain1968

    Nesten som alle andre…
    Ble medlem
    22.08.2009
    Innlegg
    1.600
    Antall liker
    6.837
    Når jeg re-startet med vinyl hadde jeg en klar formening om at drøyt 100 plater ville være tilstrekkelig :rolleyes:. Det var ikke lenge det holdt stikk. På det meste hadde jeg drøyt 1300 plater.
    Jeg har klart å sortere meg ned til rett over 700 nå. Det begynner å tynnes ut litt i den siste tilsalgs-bunken også, med snaut 50 igjen der. Tipper det blir ytterligere en ut-tynningsrunde til.
    700!? Så du har altså sortert deg ned til en samling kun bestående av Deep Purple, Rainbow og Richie Blackmore plater...? 😉 😆
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.421
    Antall liker
    17.115
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Det finnes sikkert en diagnose for å være over snittet "opptatt/engasjert" av noe. Får mentalt bearbeide det til å holde det til å defineres som en "lidenskap" og ikke en "lidelse" :cool: .
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn