BLUESBREAKERSBLOODSUGARSEXMAGIK

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Lidelse eller lidenskap.
    Jeg tenker vi her inne kan definere det som lidenskap, så kan andre folk si hva de vil.
    Som Graham Parker sa ;
    Passion is No Ordinary Word.

    Tester humlebrygg fra Sleeping Village.
    IMG_20210305_173856.jpg

    Særlig den Astral Insight kan anbefales.
    Synes musikken passet godt til ølet, eller omvendt. 🤪
    Dominique Fils-Aimé ;Three Little Words.
    IMG_20210305_171247.jpg


    Jeg ønsker alle som bidrar her,
    riktig god helg. 🙂
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.932
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    For en drømme utsikt du har der Blusern :) Har også kikket på det albumet, er det gode greier?
    Nyt kvelden .)

    mvh
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hei.
    Hvor mye måtte du ut med for Shelby Lynne skiva. Stereophile anbefalt denne. Låter vasst kan jeg tenke 😀
    Hei.
    Jeg er litt usikker på om det er ptb eller meg du spør, men jeg betalte 7-800 kr for noen år sida. Da er det snakk om Analogue Productions som er den bestlydende versjonen. Den låter meget godt. Nå koster den dessverre litt mer. Big Dipper selger den for kr1099. (Hvis den er å få tak i)
    Du må ikke finne på å kjøpe den som står på Platekompaniet sine sider for 399.
    Tror meg, jeg har begge.
    IMG_20210201_163129.jpg

    Det er noe helt annet, og egentlig er det bortkastede penger.
    Det er altså denne som gjelder:
    Jeg synes prisen var oppsiktsvekkende lav hos Acoustic Sounds , men det er samme plate så vidt jeg forstår. Det blir jo også litt mer hvis man tar den inn fra USA.
    Det kan se ut som det er den enkle utgaven, og det er også den jeg har.
     
    Sist redigert:

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Ja, det er samme plate. Det er der jeg bestilte mitt (nye) ex fra. Virker å være et av få steder som kan levere den. Men - obs! Høy fraktkostnad. Å bestille kun én plate derfra blir dyrt.
     

    Hifisnurr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    476
    Antall liker
    487
    Sted
    Oslo
    Hei.
    Jeg er litt usikker på om det er ptb eller meg du spør, men jeg betalte 7-800 kr for noen år sida. Da er det snakk om Analogue Productions som er den bestlydende versjonen. Den låter meget godt.
    Nå koster den dessverre litt mer.
    Big Dipper selger den for kr1099.
    (Hvis den er å få tak i)
    Du må ikke finne på å kjøpe den som står på Platekompaniet sine sider for 399.
    Tror meg, jeg har begge.
    Vis vedlegget 702663
    Det er noe helt annet, og egentlig er det bortkastede penger.
    Det er altså denne som gjelder:
    Jeg synes prisen var oppsiktsvekkende lav hos Acoustic Sounds , men det er samme plate så vidt jeg forstår. Det blir jo også litt mer hvis man tar den inn fra USA.
    Det kan se ut som det er den enkle utgaven, og det er også den jeg har.
    Jeg tror deg. Sikkert fin. Har forstått at slike album er å oppdrive brukt i statene for helt greie penger 🤙
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ja, den er veldig bra både mht lyd og musikk /framførelse. Absolutt ei "Godplate".
    Hvis du har CD-spiller låter den også bra på CD. Tidal er jeg usikker på.
    Det er vel egentlig bare tull å kjøpe brukt i USA når du får den ny for 35 dollar.
    Frakten er jo det samme.
    Mvh.
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det ble ikke 5 mil på oss i går, men vi fikk oss en god tur langs Mjøsa. Skikkelig friskt med mye vind til å være i Innlandet.

    IMG_20210308_084947.jpg

    På slutten av 80-tallet bodd jeg i Lofoten et par år, og der forstod jeg at vi Hedmarkinger ikke visste mye om vær og vind. Jeg hadde Newfoundland da også. En hannhund på ca 70 kg som var ganske robust. Han tok gjerne ett havbad på vinterstid. Det hendte noen ganger at han ikke ville gå ut på moloen i Kabelvåg fordi han kjente at vinden tok tak og kunne ta han ut på havet. DET var noe annet!
    Både Maja og jeg er trygge her, slikt sett.

    IMG_20210308_090951.jpg

    Brodern og jeg dro inn til storbyen og så SRV på Sardines i Munkedamsveien sommeren 1988. En Oslotur vi ikke angrer på.
    Vaughan var nok ikke helt i form. Jeg husker han hadde en noe særpreget ansiktsfarge, og jeg tror ikke det kom av scenelyset. Antagelig fordi han manglet selvmedikasjon. Likevel spilte han et forrykende sett. Det er morsomt å ha sett en slik legende Live. To år etterpå var det jo slutt pga ei helikopterulykke.
    Maja er forresten oppkalt etter denne skiva i stamboka si. Man har jo sine favoritter. 🥰
    Hun er altså registrert som "Couldn't Stand The Weather" i Norsk Kennelklubb. 🐾😊
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.523
    Antall liker
    6.655
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Maja er forresten oppkalt etter denne skiva i stamboka si. Man har jo sine favoritter. 🥰
    Hun er altså registrert som "Couldn't Stand The Weather" i Norsk Kennelklubb. 🐾😊
    Kan vanskelig se noen som helst bedre grunn enn det til å vurdere den på Analogue Productions.
    Lyden er helt strålende for oss som liker å gå en tur litt oftere for å snu plater
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Kan vanskelig se noen som helst bedre grunn enn det til å vurdere den på Analogue Productions.
    Lyden er helt strålende for oss som liker å gå en tur litt oftere for å snu plater
    Ja, har nok vurdert det, men sitter litt inne da jeg allerede har to andre fra før.
    Men, det er klart at jeg kunne hatt godt av den ekstra trimmen, så vi får se. 😊
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Musikk som passer foregående post?🤔🐿

    Rock'n Roll Animal :

    21 desember 1973,Howard Steins Academy of Music, New York City.
    Bedre intro på en konsertplate finnes ikke.
    Lou Reed slo seg vrang (ikke uvanlig) og nektet å gå på scena. Steve Hunter og Dick Wagner, - begge eminente gitarister, og John Prakash, på en god bassgang, holder det gående med en fantastisk jam i 4 minutter før manageren dytter Reed ut på scenegulvet og får det hele i gang med Sweet Jane. Kickass rockn roll.
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.904
    Antall liker
    19.799
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Ja, har nok vurdert det, men sitter litt inne da jeg allerede har to andre fra før.
    Men, det er klart at jeg kunne hatt godt av den ekstra trimmen, så vi får se. 😊
    Har aldrig lydt bedre end på Analog Productions.... så det er bare å kjøpe, og selge de gamle 😁

    101.jpg


    Nei da.... se hva´ som lå øverst 😁

    102.jpg
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Bedre intro på en konsertplate finnes ikke.
    Jeg husker ikke hvilke Lou Reed konsert det var, men på 70-tallet dro Magnus Uggla og noen av hans "polare" til England for bl.a å gå på Lou Reed konsert.
    Deler/hele av denne konserten ble tatt opp og er et live album.
    Helt i begynnelsen (jeg har ikke hørt opptaket selv) roper Uggla høyt - og det skal visstnok høres godt på platen - I love you Lou, og Reed svarer I love you too.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Artig.😊 Jeg kjenner ikke til dette.
    Det kan være en uoffisiell utgivelse. Det er veldig mye rart i omløp mht Reed og Velvet. Jeg er ingen fan av Uggla, og har lite greie på hans liv og virke. 🙈🥴😊

    Når det gjelder Live-album med Lou Reed er jeg litt mer på banen. 😊
    Av 70 talls offisielle live-album, har jeg alle 3 + en RSD spesial. Det er "Rock'n Roll Animal" og "Lou Reed Live" som begge er fra samme konsert, men utgitt separat. Så er det "Live - Take No Prisoners", som også er spilt inn i New York C. RSD 2020 er fra Alice Tully Hall NYC 1973.

    Den eneste jeg vet om som er fra London er "A Perfect Night in London" fra 1997 utgitt 98. Kom på vinyl RSD 2017.
    Den er forøvrig god, og lyden er meget bra. Kan høres på Tidal eller CD også. 😊
    418458130057_360.jpg
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Neida HasseBasse. Det som var nevnt, var at det skulle være et konsertopptak fra London på 70 tallet.
    Jeg nevnte bare offisielle live albums spilt inn på 70 tallet. Tilsammen er det 15 konsertplater i Reeds offisielle katalog.
    Den du viser er fra St. Anns Warehouse, Brooklyn NYC. 2006 (som det også står skrevet på coveret) . Innholdet er stort sett liveversjoner av albumet "Berlin". Det er vel også gitt ut som film,, men den har jeg ikke sett.
    🙂
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.914
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Artig.😊 Jeg kjenner ikke til dette.
    Det kan være en uoffisiell utgivelse.
    Det er veldig mye rart i omløp mht Reed og Velvet. Jeg er ingen fan av Uggla, og har lite greie på hans liv og virke. 🙈🥴😊

    Når det gjelder Live-album med Lou Reed er jeg litt mer på banen. 😊
    Av 70 talls offisielle live-album, har jeg alle 3 + en RSD spesial. Det er "Rock'n Roll Animal" og "Lou Reed Live" som begge er fra samme konsert, men utgitt separat.
    Så er det "Live - Take No Prisoners", som også er spilt inn i New York C.
    RSD 2020 er fra Alice Tully Hall NYC 1973.

    Den eneste jeg vet om som er fra London er
    "A Perfect Night in London" fra 1997 utgitt 98. Kom på vinyl RSD 2017.
    Den er forøvrig god, og lyden er meget bra.
    Kan høres på Tidal eller CD også. 😊
    Vis vedlegget 703672
    Fine ting!
    Tilfeldigvis så jeg for ikke lenge siden på Discogs, en japanske bootleg av Reed, tatt opp i Brixton Academy i London desember 1984.
    Jeg gikk glipp av den, og den gikk for en ganske bra sum."Live in UK (Brixton Academy 84)"
    Grunnen til at jeg søkte på den? Jeg var der, og glemmer det aldri.
    Ganske sterk opplevelse for en ung sjel. Ekstra med Brixton og stemningen der innimellom opptøyene på den tiden. Aldri sett maken til politioppbud før eller siden.
    Husker vi var to kompiser som kranglet litt om vi skulle se Arsenal på Highbury, Boy George på Wembley eller Lou Reed i Brixton Academy den kvelden. Jeg vant :)
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Artig.😊 Jeg kjenner ikke til dette.
    Det kan være en uoffisiell utgivelse.
    Ikke ta stedet for helt god fisk. Han fortalte historien på et sceneshow der konseptet var fortelling om hans liv. Liveopptaket ble avspilt i den sammenheng
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    IMG_20210312_200733.jpg

    Her står det svart på hvitt. 😊
    Anbefaler en tur innom Håkon på Vinyl&Kaffe på Hamar.
    Det er ca 10. 000 titler på vinyl i butikken og ca 25.000 på lager. I tillegg kassevis med CD og også en del DVD og kassetter. Hvis man ikke finner noe av interesse her, da vil jeg påstå at smaken er sneversynt og sær.

    Det meste er brukt, noe nytt finnes også.
    Butikken støtter utgivelser av enkelte nye norske produksjoner ved å kjøpe inn et antall. En finner nye plater m f.eks. lokale artister som Paper Crown, Meer og Ellen Andrea Wang
    IMG_20210312_200618.jpg

    Prisene er ok. Du betaler for det får, og det er ikke verre enn at det gies litt rabatt hvis man handler litt.
    Vinyl & Kaffe har hatt omsetningsøkning på 20 prosent siste året. Åpent tirsdag, torsdag og lørdag. Håkon driver som telemontør og svakstrømelektriker de andre dagene i uka.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    IMG_20210314_225237.jpg

    The Daily Growl.
    Lambchop, Is a Woman 2001.
    Her i vinylversjonen som kom i 2017.
    Jeg hadde ikke hørt denne låta før RBN spilte den for meg for mange år sida. Evig takknemlig.
    Dette er en slags syretest på hvorvidt
    stereoanlegget kan formidle følelser.
    (-hvis man ellers er mottagelig for slikt... )

    Er anlegget godt, så får du gåsehud i større eller mindre grad.
    Hvis ikke, så må du finne ut hvor anlegget svikter, - alternativt bytte jobb, bytte partner, eller ta en whisky til.
    Hvis gåsehuden uteblir, så er det nemlig helt innlysende at noe er galt.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    ^ Dette var et nytt bekjentskap for meg. Det høres veldig fint ut, og noe som jeg definitivt kan like. Men ser ut som at den er vanskelig å få tak i, i hvert fall her til lands. Noen anbefalinger for hvilken utgave man bør se etter?
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    @Atlerovik
    Jeg vet ikke om det er så mange versjoner å velge på. Is a Woman var kun tilgjengelig på CD i mange år. Albumet låter bra på CD og Tidal også. Den jeg har på vinyl er fra 2017 med følgende merking :
    IMG_20210316_000702.jpg IMG_20210316_000654.jpg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    IMG_20210211_190710 (1).jpg


    Artig at DN tar fram denne ; Kristin Berglund - Long Distance Love.
    Screenshot_20210316_001907.jpg
    En av norsk platebransjes hardeste satsinger gjennom tidene. Plata ble spilt inn i velutstyrte studioer i London og L.A.
    Det ble nok ikke den store kommersielle suksessen artisten og selskapet håpet på dessverre.
    Jeg synes plata er ok, med noen høydepunkt og noen svakere spor. En av favorittene er selvsagt tittelsporet som er en Little Feat /Lowell George låt.

    Berglund bodde på Hamar de senere årene av sitt liv og jeg var så heldig å oppleve henne på konsert flere ganger. Både solo og i settinger med Knut Reiersrud. Det er ofte små og intime forhold her i småbyen langs Mjøsa , og en gang vekslet jeg noen ord med henne. Jeg fortalte at jeg delte hennes interesse for Lovell George. Hun er jo mest kjent for at hun var bluesdronning, men hun fortalte at hennes "all time male favourite singer" var nettopp George. Folk tenker kanskje mest på han som musiker og gitarist. Berglund mente altså at han også var en ekstraordinær formidler og vokalist.

    Vel, sjekk hvem som spiller på Long Distance Love. Bare dette gjør det morsomt å eie albumet. Nevner noen navn : Ian Underwood (Mothers/Zappa) Dr John, David Lindley, Sneaky Pete Kleinow, som foruten Flying Burrito Bros, har spilt med omtrent alle store 70 talls-artister i USA , Knut Riisnæs, Fred Tackett (Little Feat m.m.), Jim Keltner, -en av verdens mest kjente på trommer.
    Og også Jeff Porcaro og David Hungate, begge TOTO. Ikke rart det ble dyrt!
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    2

    2xJ

    Gjest
    Klarer ikke og skjønne hvorfor dette orkesteret er så populært...
    En god grunn til og ikke like det, er jo McC i seg selv... :rolleyes:

    MEN fikk jo tips Dominique F. A. her, og det har blitt spilt oftere enn jeg trodde, og oxo populært på jobb, når dem hører hva jeg spill, så tydeligvis noe som treffer
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn