BLUESBREAKERSBLOODSUGARSEXMAGIK

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    23.968
    Antall liker
    31.848
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Nesten tvert imot vil jeg si.
    Skulle nesten ikke tro at Penn er hvit! 😊😎
    Dan Penn har en bra stemme ja. Og glem heller ikke at dette er originallåter (selv om andre tidligere har laget gode versjoner av sangene hans). Dette er altså mannen som bla. har skrevet (med litt hjelp) monsterlåta The Dark End Of The Street

    her er beste versjonen, forøvrig

     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.474
    Antall liker
    57.152
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Dan Penn har en bra stemme ja. Og glem heller ikke at dette er originallåter (selv om andre tidligere har laget gode versjoner av sangene hans). Dette er altså mannen som bla. har skrevet (med litt hjelp) monsterlåta The Dark End Of The Street
    Det er riktig som du sier @united.
    Jeg var ikke kjent med Penn før jeg så filmen "The Commitments" for mange år sida.
    Låta du nevner er også med der, og man kan også ane Wilson Pickett i ei scene.
    Han spilte inn flere Penn-låter.
    På tide med et gjensyn snart tror jeg.
    Herlig film! 😊
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.773
    Antall liker
    13.306
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Coolbear er litt bamsete, Dan Penn produserte The Letter, så da ER det uunngåelig å spille Bamses Venner med Billetten.
    Happy bursdag til Smilla 👏👏👏

     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.474
    Antall liker
    57.152
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    @Karmana kom en tur til Blåskogen, og muliggjorde et hyggelig gjensyn.
    Det ble et par sommerkvelder med musikk, noen gode øl og mye juging. 😊

    Ellers har vi hilst på Arild på HiFi Guiden og handla og skravla litt med Håkon og Ulf på Vinyl & Kaffe.
    2 trivelige typer driver en av landets beste platesjapper. Privat har Håkon en av verdens største / beste Zappa - samlinger.
    Kunnskapen renner over. 😊
    FB_IMG_1626501945552.jpg


    Hos HiFi Guiden :
    IMG_20210716_185704.jpg


    Her kan man bokstavelig talt vasse i diverse platespillere. Dette er bare noen.
    IMG_20210716_185545.jpg




    Torsdag var vi invitert hos den alltid like lune og blide RBN på det fantastiske garasjeloftet hans.
    Kaffe og ostekake + Wilson og D'Agostino lokket oss til å bli på det mildt sagt stekvarme rommet i sommervarmen til langt ut på sene kvelden.
    Det låt ikke dårligere enn tidligere akkurat!
    Lyden er så mektig, og med en slik kontroll og autoritet at det er ikke mange steder man får sjansen til å oppleve slikt. Lydbilde er ryddig og fast og anlegget tryller fram rom og 3D på en måte man knapt kunne tro er mulig.
    Jeg har vært her ganske mange ganger, men blir like imponert hver gang.
    En request fra Karmana på Flaming Lips "Free Radicals" var såpass kvek og medrivende at jeg glemte at jeg ikke er helt ung lengre. 🤣 Helt vilt.
    Takk for at vi fikk komme R.

    Det er vel ikke vanskelig å gjette hvem som har SÅ flotte ben 😆:
    IMG_20210715_215734.jpg


    Takk for hyggelig besøk av deg Karmana.
    Maja og Smilla savner deg allerede. Velkommen igjen. 😊

    IMG_20210716_132921.jpg
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.141
    Antall liker
    61.845
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Takk for et par særdeles hyggelige dager i Blåskogen og rundt omkring på Hamar!!! Kjempetrivelig, og med en vert i Rolls Royce klassen. Du har jo summert opp mange av inntrykkene, så får jeg heller fylle på med litt etter hvert. By the way, det låter så til de grader bra i Blåskogen at det er ingen grunn til å pause anlegget, selv etter imponerende øremassasje hos RBN 😊 Fortsatt god sommer!
     

    teerex

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    51
    Antall liker
    40
    Sted
    Harstad
    6 timer med fantastisk blues, og lydkvaliteten er det ikke så mye å si på heller faktisk.
    Youtube forever :D Må være perfekt for både han Wilson og han D'Agostino.

    Hmmm ser at det ligger jo sikkert 100 sånne snutter der, 3-6 timer lange. Finnes det virkelig sååå mye blues?

     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.474
    Antall liker
    57.152
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Takk for et par særdeles hyggelige dager i Blåskogen og rundt omkring på Hamar!!! Kjempetrivelig, og med en vert i Rolls Royce klassen. Du har jo summert opp mange av inntrykkene, så får jeg heller fylle på med litt etter hvert. By the way, det låter så til de grader bra i Blåskogen at det er ingen grunn til å pause anlegget, selv etter imponerende øremassasje hos RBN 😊 Fortsatt god sommer!
    Takk for gode ord. 😊
    Det var svært hyggelig med besøk , og morsomt å vise deg litt av hva Innlandet har å by på. God sommer til deg også. 🌼
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.474
    Antall liker
    57.152
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    En hund fra mitt lille oppdrett av Newfoundlandshund ble Best In Show på dobbel spesialutstilling for Newfoundlands i helga. Vi er ikke rent lite stolte av han.
    NUCH Canned Heat aka Moses, 3 år gammel.

    IMG_20210719_120957.jpg


    Han går også i eliteklasse på offisielle vannprøver, så i tillegg til å være en typisk godt utseende representant for rasen, er han også en god brukshund.
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.141
    Antall liker
    61.845
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg kan vel egentlig ikke utdype så mye av det som var kjekt på Blåskogen og i Hamar, det har jo du gjort allerede. Jeg skrev jo mye om anlegget i fjor, så jeg ser ingen grunn til å gjenta i detalj hvor bra jeg synes det spiller. Nytt av året er jo en rågod streamer fra Lumin med oppjazzet strømforsyning (selvfølgelig litt fattigslig at den ikke har skjerm med cover art 😎😄). Den låter jo så bra at innspilling er mye viktigere enn hvilken kilde man benytter hos deg (synes nå jeg) 😊

    Takk igjen for et par strålende dager i selskap med ditt lune vesen. Sjeldent jeg har drukket så mye forskjellig øl på så kort tid (blir nå noen asketiske dager), og ikke minst spist godt. Kan ikke annet enn å bli imponert når dette blir tryllet frem kl 2330 etter en lang dag på farten. Snakkes kompis 😃

    D0A09170-CA25-4BEF-9867-E8A9D3EB6AF1.jpeg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.474
    Antall liker
    57.152
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Takk og takk. 🥰
    Parma, Pasta, Parmesan og Pesto.
    Enkelt og godt med en Barbera, men i ettertid tenker jeg at vi burde spist inne, og ikke på terrassen. Det blåste så innmari på natta, at med kapteinen ombord og livlig fantasi kunne man godt bilde seg inn at man befant seg på Statsraad Lemkuhl med PJ Harvey som matros. 😊
    Takk for hyggelig selskap Karmana.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.474
    Antall liker
    57.152
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    866753-Kate-Bush-Quote-We-let-the-weirdness-in.jpg



    Hvert år arrangeres "The Most Wuthering Heights Day" . I år falt det på 17 juli.
    Kate Bush-fans over hele verden kler seg ut og har ulike opptredener basert på sangen.
    Det blir også brukt til innsamling for gode formål. Det finnes utallige videoer fra denne dagen på youtube, og det er den tidlige "outdoorversjonen" under som er utgangspunktet.


    Wuthering Heights er kanskje den mest populære og tilgjengelige låta til Bush til tross for at den er basert på Emily Brontes Goth-roman fra 1847.

    Bush kom ganske sent inn i platehyllene her, da jeg i samtida til hennes første album så dette fenomenet bestående av musikk, dans og kunst mer som ei jentegreie. Etterhvert forstod jeg at hun er unik og genial. En stor kunstner rett og slett.
    Hennes første album "The Kick Inside" , er etter min mening noe av det mest interessante som er laget av en så ung debutant. Et ungt uttrykk og naiv tilnærming samtidig som det framstår som intelligent og modent.
    Hun fikk god hjelp av Pink Floyds David Gilmore som bl.a produserte debutalbumet . Dessuten medvirker en rekke av datidens beste engelske studiomusikere. F. eks. nesten hele Alan Parson Project.
    At Kate Bush fikk slik stor kommersiell suksess kan man undres over, for mye av hennes produksjon er mildt sagt temmelig underlig og sært. Det er mange alternative krumspring og galskap. Nettopp derfor blir det interessant og engasjerende.
    Jeg har dessverre aldri sett henne i konsert.
    Det nærmeste er denne boksen fra 2016 - "Before The Dawn".
    IMG_20210720_103230.jpg

    Den er flott, men hvis man ikke kjenner mye til Kate Bush fra tidligere, vil jeg ikke anbefale å begynne med den.
    866761-Kate-Bush-Quote-The-only-person-with-you-all-your-life-is-you-Your.jpg
     
    Sist redigert:

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.280
    Antall liker
    16.877
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Jeg har dessverre aldri sett henne i konsert.
    Det har jo ikke så veldig mange andre heller. Hun nøyde seg jo med The Tour Of Life i 1979 (24 konserter) + 22 shows i London i 2014 - Before The Dawn. Skummet gjennom den på YT. En noe spesiell oppsetning.
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.474
    Antall liker
    57.152
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det har jo ikke så veldig mange andre heller. Hun nøyde seg jo med The Tour Of Life i 1979 (24 konserter) + 22 shows i London i 2014 - Before The Dawn. Skummet gjennom den på YT. En noe spesiell oppsetning.
    Ja, som jeg sa, så er det ikke med " Before The Dawn", man bør begynne med Bush.

    Når det gjelder få konsertopptredener, så har nok det en sammenheng med at hun så faren med å miste sin integritet. Hun har alltid vært forsiktig med privatlivet også.
    Hun var fullstendig borte fra artistlivet i 12 år. Det var nærmest ukjent at hun er gift og har en sønn. Det passer henne nok også å være omgitt av et litt sånn der "mystisk slør".
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.474
    Antall liker
    57.152
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Artist in residence - Moldejazz 2021 ;
    Ellen Andrea Wang, kunstner: Arne Nøst.
    FB_IMG_1627410799653.jpg

    Hun har stor suksess som leder av sitt kontrabassorkester, tellende 14 stk musikere, alle på kontrabass.
    Håper det går an å få høre dette en gang.
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.474
    Antall liker
    57.152
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    IMG_20210730_113309.jpg

    Mye vatn, lite fisk.

    Skuta mi. Ikke akkurat @Evo III - klasse 🙂
    IMG_20210730_113222.jpg


    Men Kate har Bushdag! 63år!🎈😊


    Sangen handler om Elvis Presleys død, og en del uheldige sider ved å være berømt.
    Hun bruker også referanser til filmen Citizen Kane. Skarp dame. 🧡
     
    Sist redigert:

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.328
    Antall liker
    5.782
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Artist in residence - Moldejazz 2021 ;
    Ellen Andrea Wang, kunstner: Arne Nøst.
    Vis vedlegget 736821
    Hun har stor suksess som leder av sitt kontrabassorkester, tellende 14 stk musikere, alle på kontrabass.
    Håper det går an å få høre dette en gang.

    Jeg burde vel ha vert på Molde Jazz i år da jeg bor ca 45 min unna, men lot være grunnet Cowid og folkemengden som fant veien dit.
    Får håpe 2022 blir et år når man igjen kan komme tettere på normalen som var før 2020;)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.474
    Antall liker
    57.152
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Sikkert lurt @roeng2.
    Det er best å være forsiktig, selv oss fullvaksinerte gamlinger går ikke helt klar av Delta ser det ut til. Virker ikke som alle folk tar det like alvorlig som deg. Dette er ikke over, helt sikkert ikke. Kos deg med Django så lenge. 😊
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.328
    Antall liker
    5.782
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Ja vi vil nok se effekten av at folk har tatt for lett på dette i sommerferien @bluesbreaker
    Man for være glad man kan nyte musikk hjemme i trygge omgivelser ;)
    Håper på en mulig runde med litt hifibesøk etter sommeren en helg om tiden strekker til, har pratet litt løst om dette med @HCS.
    Ønsker jo å holde kontakten med med de jeg har truffet opp igjennom åren, selv om jeg har flyttet litt på meg geografisk:)
    Har jo både planker og apekister i ulike størrelser jeg kunne tenkt å fått hørt litt på samt snakket litt løst og ledig med innehaverne av disse:geek:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn