bluesbreaker
Hundeeier
Vi er nok ikke uenige.Det viser at smaken er som baken. Objektivt så er det interessant at en liten kompakthøyttaler får "best in show" når det 4 rom bortenfor spilles på Estelon.
Andre hevder at dette var messens beste lyd:
Bare Baffle
Kan vel ha en sammenheng med at videoen er postet av en som har en interesse av at dem skal være best in show.....
Jeg tenkte også det at det ikke er noen objektiv vurdering som ligger bak, og det er nevnte SOUNDNEWS som kåret dette oppsettet. Det er nok slik at det finnes ulike agendaer.
Uansett låt dette VELDIG bra, og som sagt tidligere, er oppsettet med Sveda/Lampizator på min liste over de beste anleggene på messa.
DET beste var for meg Estelon og Accuphase.
Vanskelig å sammenligne disse systemene direkte, for de var nokså ulike i oppbygning og karakter.
De hadde forskjellige ting de var gode/best på. Fyldighet, varme, detaljer i f. eks strengelyd og luft i blåsere, samt basskontroll er noe av det jeg tenker på med Sveda.
Et anlegg å kose seg med. - Hvis det gir mening. Dessuten mulig å sette opp i et nogenlunde normalt rom.
Estelon hadde mye mer størrelse, dynamikk og realisme - særlig på store orkestre og slikt som krever pondus. Spilte fullfrekvent på en måte som ikke kan sammenlignes med Sveda /Lampizator.
Et anlegg man blir imponert av. Her må man ha et stort rom for å gjøre nytte av anleggets kvaliteter. Ikke alle som har den muligheten.
Det er vanskelig å gi karaktereristikker uten å bli misforstått, men jeg tror de som har hørt begge forstår hva jeg mener.
Epler og pærer.
Ikke billig noen av delene, men uten å ha sett nøye på priser vil tro at Estelon /Accuphase er det som går hardest utover bankkontoen.