BLUESBREAKERSBLOODSUGARSEXMAGIK

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.330
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har egentlig ikke lyst til å forsvare hverken anlegget mitt eller valgene mine. Men det er en ting som ikke har vært med i omtalen her, og det er rommet. Rommet er lystklingende og ganske livlig. Jeg antar at om jeg hadde hatt et mer dempet rom, hadde jeg også tunet anlegget annerledes.
    Du trenger absolutt ikke å forsvare noe som helst. Her finnes intet angrep. 🙂

Du har nok rett i det med rommet, men som jeg sa er det et godt rom. Sjelden folk har ei stue med så mye luft og lys som hos deg.
    Jeg synes du har løst det fornuftig med å sitte såpass nære frontveggen.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.330
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Her går det i ett.
    I går var jeg på Highend-event på HiFi klubben Hamar.
    I dag har jeg allerede skrevet så mye her inne at jeg nå gjør det lettvint:

Screenshot_20241122_203241.jpg

Som man ser, er det de absolutt feteste greiene HiFi Klubben kan by på.

Dali ble presentert av Fredrik Le Berge som hadde tatt turen fra Århus til gamle hjemtrakter. Alltid hyggelig. Kunnskapsrik og sympatisk "nedpå".

Ganske fornuftig var det lagt opp slik at det først ble spilt på de minste høyttalerne Epicore 3 for så å øke størrelse og prissegment etterhvert. Forsterkere ble presentert på samme måte og ble byttet fra integrert til monoblokke/pre-sett på de største modellene.

Fikk ordna meg en grei plass og hørte alle oppsett fra samme stol.
    Smart å bruke samme musikkeksempler for hvert bytte.
    Man hørte alt vokste lydmessig og slapp mer og mer for hvert bytte.
    Som Fredrik sa da han beskrev det med et dansk uttrykk. "Det blev hul igjennem" .
    Veldig godt bilde på at lyden slipper fra høyttalerne og ting faller mer på plass.
    Man hører det er mer "riktig".

Kort: Har hørt den største Kore i Warszawa og i Horten. Må si at de låt best det jeg hørte på Hamar i går. Mektige saker.

Nærmest hele "Hedmarksgeriljaen" eller "The usual suspects" var på plass.😎
    Hyggelig å slå av en prat underveis og etterpå. God stemning.

Flott tiltak av HiFi klubben, Hamar.
    Servering var det også! 😊

IMG_20241122_202836.jpg

IMG_20241122_202813.jpg

Fredrik i aksjon :
    IMG_20241122_202746.jpg

Nå får det holde for i dag. 😊

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.626
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Jeg valgte bruke ordet slakterbenken helt bevisst, som en spøk😜. Tåler fint at andre ikke liker lyden hos meg, så lenge jeg selv er fornøyd. Er jeg ikke det, så tar jeg evt innspill til meg og kanskje gjør noe med det. Det er nyttig. Ofte er det egentlig bekreftelse på hva jeg allerede har mistanke om likevel. Det hender også at jeg har fått gode tilbakemeldinger, og beskjed som «nå spiller det bra, så sitt stille i båten!». Også gjorde jeg forandringer likevel, fordi jeg ikke var fornøyd ☺

Jeg tolket ikke blues' innlegg som at han syntes at det låt dårlig, men annerledes enn hva han selv hadde hos seg, eller foretrakk. Det er verken feil eller nødvendigvis negativt.

Er jeg og blues helt enige om hva god lyd er? Nei, vi er nok ikke det heller. Det viser seg vel ut av våre veivalg også 😊

Sist redigert:

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.117
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Ellers var det en flott og stilig stol, men jeg er ikke så veltrent og stram i kroppen som eieren, så jeg hadde nokt valgt mer komfort fram for design. 🙈😆

Takk for at du tok deg tid og tok imot Innlendingen, sjøl om klokka ble mange.
    Vellykket også dette besøket.
    Takk for meg. 🙂
    Takk for besøket og tilbakemeldingene, veldig hyggelig👍 At jeg ikke har en mer ”behagelig" lyttestol er fordi det ikke er plass til en Eames lounge chair og fordi jeg har en gang hørt at hvis du ønsker raske og ærlige beslutninger/tilbakemeldinger så må du ikke gjøre det for komfortabelt for folk;):ROFLMAO:

Sist redigert:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.090
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Jeg har egentlig ikke lyst til å forsvare hverken anlegget mitt eller valgene mine. Men det er en ting som ikke har vært med i omtalen her, og det er rommet. Rommet er lystklingende og ganske livlig. Jeg antar at om jeg hadde hatt et mer dempet rom, hadde jeg også tunet anlegget annerledes.
    Meget godt poeng, her er du absolutt inne på noe som alt for få snakker om/påpeker og tar med i sin totale vurdering av sine inntrykk👍🏼🤗🎶

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.090
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Ser ut som eventet hos HiFi klubben Hamar var en spennende og fin demo👍🏼
    Da dette spilte bedre der enn tidligere opplevde demo’er var vel hensikten oppnådd😉🎶

gismo

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.330
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ser ut som eventet hos HiFi klubben Hamar var en spennende og fin demo👍🏼
    Da dette spilte bedre der enn tidligere opplevde demo’er var vel hensikten oppnådd😉🎶

gismo
    De vil vel gjerne også ha salg og tjene penger vil jeg tro. 🤔😊

Men ganske artig, og ikke minst hyggelig.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn