Bluesound Node2 trøbbel

roadrune

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.12.2014
Innlegg
2.357
Antall liker
1.166
Sted
Stord
Torget vurderinger
1
Har prøvd å fikse en Node2 med "red light of death" for svogeren, men nå har jeg møtt kvist.

Har byttet alle 11 kondisene, samt testet tvungen firmwareoppdatering via usb og factory reset, men den ser ikke ut til å reagere på noe som helst.

Fant en tråd om kondensatorbytte der en kar har målt spenningene ut fra psu på en fungerende Node, hans målinger på pinnene ser sånn ut:
+4,985 V
+4,985 V
+5,094 V
GND
+1,742 V
GND
GND
GND
GND

GND
+3,792 V

Jeg måler (tilnærmet) det samme på alle pinnene med et unntak, pinne nr 7 fra topp som han har notert som gnd har ingen kontakt med gnd, men heller ingen spenning (0,000V)

Er det noen som har noe mer å bidra med her før den går i returen?
 

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Innlegg
4.045
Antall liker
2.989
Torget vurderinger
2
Jeg har en Node2 som fungerer uten problemer. Hva er teorien bak recap av såpass nytt utstyr?
 

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Innlegg
4.045
Antall liker
2.989
Torget vurderinger
2
Fant en tråd om saken som beskrev kondiser plassert for nært en varm regulator.
 

roadrune

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.12.2014
Innlegg
2.357
Antall liker
1.166
Sted
Stord
Torget vurderinger
1
Ja, det er et kjent problem med rødt lys, og da er den vanlige feilen enten en oppdatering som er stuck eller et par kondiser som er gått, men i dette tilfellet hjalp ingen av delene.
 

Kanutus

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.11.2014
Innlegg
2.006
Antall liker
780
Sted
Nesodden
Og du har prøvd å koble til via ethernet, slik "support" antyder her?
 

roadrune

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.12.2014
Innlegg
2.357
Antall liker
1.166
Sted
Stord
Torget vurderinger
1
Nei, det har jeg ikke prøvd, men skal teste.
 

Kanutus

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.11.2014
Innlegg
2.006
Antall liker
780
Sted
Nesodden
BlueSound Node er noe herk å feilsøke. Virker jo som 'red light' kan bety mye forskjellig, og helt klart kan det være hw-feil. Men, hvis det ikke skulle vise seg å være hw, men heller sw, så vet jeg at det går an å komme seg inn på selve serverbiten på et eller annet vis, og se alle feilmeldingene/systemmeldingene som enheten har produsert. Det vil da kunne gi svar på hva som er galt (med litt flaks). Mulig denne enheten er såpass defekt at det ikke lar seg gjøre, da den i utgangspunktet da må være oppe å kjøre, i alle fall til en viss grad. Hvis og når du kobler den til nettet, så kan du jo sjekke om du får opp IP-adressen f.eks. i ruteren din (det vil være et godt tegn). Så mener jeg de har en slags nettside som blir servet fra enheten som heter noe sånt som bluesound.local (og hvis ikke det funker, så prøver du bare med IP-adressen som du fant). Hvis du da kommer inn på denne siden, så har de en underside som heter 'diagnose' eller noe sånt.

Nå kom jeg også på dette med 'hotspot-mode'.Har du prøvd det? Det er spesielt for wifi, og skal være unødvendig ved kablet opplegg (men det virket jo ikke, så ...). Du skal se på din tablet/PC/mac om du kan finne et åpen nettverk som heter noe sånt som 'NODE2-001' eller noe sånt. Så kobler du deg til den, og skriver inn 'setup.bluesound.com' (jeg trodde det skulle være .local), men instruksen her (https://www.bluesound.com/wp-content/uploads/2015/07/BLS_NODE-2_QSG_.pdf) sier noe annet.

Hvis du får kontakt da, så mener jeg det røde lyset skal blinke med en annen farge, og du skal kunne sette opp enheten 'som normalt'. Neste steg er jo å konfigurere eksterne disker etc (NAS) som skal kobles til, noe som heller ikke er en dans på roser med denne enheten.

Se om noe av dette kan føre til noe ...

(Ligger noen 'tips og triks' her som du kanskje kan prøve også? https://support.bluos.net/hc/en-us/articles/360000057968)
 
Sist redigert:

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.631
Antall liker
5.276
Sted
Holmestrand
Har du prøvd dette?
Det har fungert flere ganger for meg.
Se innlegg #10.
 

roadrune

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.12.2014
Innlegg
2.357
Antall liker
1.166
Sted
Stord
Torget vurderinger
1
BlueSound Node er noe herk å feilsøke. Virker jo som 'red light' kan bety mye forskjellig, og helt klart kan det være hw-feil. Men, hvis det ikke skulle vise seg å være hw, men heller sw, så vet jeg at det går an å komme seg inn på selve serverbiten på et eller annet vis, og se alle feilmeldingene/systemmeldingene som enheten har produsert. Det vil da kunne gi svar på hva som er galt (med litt flaks). Mulig denne enheten er såpass defekt at det ikke lar seg gjøre, da den i utgangspunktet da må være oppe å kjøre, i alle fall til en viss grad. Hvis og når du kobler den til nettet, så kan du jo sjekke om du får opp IP-adressen f.eks. i ruteren din (det vil være et godt tegn). Så mener jeg de har en slags nettside som blir servet fra enheten som heter noe sånt som bluesound.local (og hvis ikke det funker, så prøver du bare med IP-adressen som du fant). Hvis du da kommer inn på denne siden, så har de en underside som heter 'diagnose' eller noe sånt.

Nå kom jeg også på dette med 'hotspot-mode'.Har du prøvd det? Det er spesielt for wifi, og skal være unødvendig ved kablet opplegg (men det virket jo ikke, så ...). Du skal se på din tablet/PC/mac om du kan finne et åpen nettverk som heter noe sånt som 'NODE2-001' eller noe sånt. Så kobler du deg til den, og skriver inn 'setup.bluesound.com' (jeg trodde det skulle være .local), men instruksen her (https://www.bluesound.com/wp-content/uploads/2015/07/BLS_NODE-2_QSG_.pdf) sier noe annet.

Hvis du får kontakt da, så mener jeg det røde lyset skal blinke med en annen farge, og du skal kunne sette opp enheten 'som normalt'. Neste steg er jo å konfigurere eksterne disker etc (NAS) som skal kobles til, noe som heller ikke er en dans på roser med denne enheten.

Se om noe av dette kan føre til noe ...

(Ligger noen 'tips og triks' her som du kanskje kan prøve også? https://support.bluos.net/hc/en-us/articles/360000057968)
Ingen IP adresse, den kommer ikke opp som en enhet, så den aktiverer nok ikke nettverket.
Åpenbart heller ikke noe hot-spot...

Tenker jeg gir opp her, så den går nok i søpla tenker jeg, men takk til dere som har prøvd å hjelpe.
 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.631
Antall liker
5.276
Sted
Holmestrand
Ingen IP adresse, den kommer ikke opp som en enhet, så den aktiverer nok ikke nettverket.
Åpenbart heller ikke noe hot-spot...

Tenker jeg gir opp her, så den går nok i søpla tenker jeg, men takk til dere som har prøvd å hjelpe.
Har du prøvd minnepinne?
 
Topp Bunn