Bluesound's samband

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Ru-arnt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    572
    Antall liker
    722
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    4
    Noen som har kjennskap til hva som er galt når man får denne feilmeldingen i Bluesoundappen når man ønsker å bruke Tidal?
    Vis vedlegget 645409

    Alt annet fungerer, Tidal fungerer utenfor Bluesoundsystemet. Noen som har tips til hva det kan være, og om der finnes løsninger?
    Er sånn her og, så feilen ligger ikke hos deg
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Virker som det er litt ustabilt. Har fått samme mld en gang til nå.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Noen som har efaring med lydplanken til Bluesound?

    Tenker å kjøpe noe til å ha til tven,har full hjemmekino så trenger ikke det råeste her men greit å få litt bedre lyd på fotball og serier - samtidig ser jeg nytten å ha bakgrunnsstøy via Roon og evt blåtann.

    Eller får jeg dette billigere?
     

    AleksanderMR

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.06.2019
    Innlegg
    258
    Antall liker
    156
    Finnes det, eller vil det komme, en equalizer-løsning til BluOS? Hadde vært praktisk for å tune anlegget til rommet.
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.417
    Antall liker
    14.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Har kopiert over et par album til Vault 2 fra Mac/usb-pinne. Jeg har tidligere spilt et par album fra usb-pinne direkte tilkoblet Vaulten og jeg har hatt en fornemmelse om at lydsignaturen er litt kjøligere fra usb-pinne vs harddisken. Siden jeg nå hadde samme album på usb og harddisk så tok jeg en A/B test. I mine ører så låter det en tanke mer fyldig/varmere via harddisken. Det er små nyanser som jeg nødvendigvis ikke hadde lagt merke til uten A/B test.
     

    ThomasJudoka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.07.2015
    Innlegg
    149
    Antall liker
    43
    Sted
    Kjeller
    Torget vurderinger
    1
    Hei Bluesoundere.

    Jeg lurer på om noen av dere bruker Node 2i som ren transport, og koblet til ekstern DAC? I så fall hvilken ekstern DAC?

    Jeg spør fordi DACen i Node2i er så fordømt god, at jeg nettopp solgte en Naim DAC V1 til 23.500 ny, fordi jeg mistet uhyre lite ved å kun spille gjennom Noden (gjorde omfattende testing etter et halvt års bruk av Naim DACen). Så det ble for dumt å ha en boks stående å spille 3% bedre for 18.500 kr mer. Strålende fornøyd med Noden, faktisk mektig imponert. Hadde den kostet 10.000 ville den fortsatt vært verdt hver krone, i min bok.

    Tilbake til spørsmålet: Bruker du ekstern DAC ifm Node 2i, i så fall hvilken? (forutsetningen må være at det låter bedre med ekstern DAC;)

    Jeg funderer på å teste en Chord Qutest som ekstern. Fint med litt erfaringsutveksling her.

    Setter også pris på innspill dersom noen har testet/ kjøpt andre streamere og oppnådd en bedre total.

    -Thomas
     

    Emmashifi

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.08.2020
    Innlegg
    66
    Antall liker
    29
    Sted
    Oslo
    Gjorde som du og solgte min Rega DAC (seneste versjon) da den også ble ca. 3% forbedring. Jeg trenger ikke mer enn Node 2i med stuen og utstyret jeg har. Hadde vært fint om Bluesound kunne oppdatere software med loudness og rom korreksjon så slapp jeg å se etter eksterne dac med slike funksjoner👍
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.351
    Antall liker
    1.244
    Torget vurderinger
    1
    Hei Bluesoundere.

    Jeg lurer på om noen av dere bruker Node 2i som ren transport, og koblet til ekstern DAC? I så fall hvilken ekstern DAC?

    Jeg spør fordi DACen i Node2i er så fordømt god, at jeg nettopp solgte en Naim DAC V1 til 23.500 ny, fordi jeg mistet uhyre lite ved å kun spille gjennom Noden (gjorde omfattende testing etter et halvt års bruk av Naim DACen). Så det ble for dumt å ha en boks stående å spille 3% bedre for 18.500 kr mer. Strålende fornøyd med Noden, faktisk mektig imponert. Hadde den kostet 10.000 ville den fortsatt vært verdt hver krone, i min bok.

    Tilbake til spørsmålet: Bruker du ekstern DAC ifm Node 2i, i så fall hvilken? (forutsetningen må være at det låter bedre med ekstern DAC;)

    Jeg funderer på å teste en Chord Qutest som ekstern. Fint med litt erfaringsutveksling her.

    Setter også pris på innspill dersom noen har testet/ kjøpt andre streamere og oppnådd en bedre total.

    -Thomas
    Bruker Node 2i koblet til Luxman da-250 med lyskabel. Har aldri brukt den uten ext dac.
    Har også Power Node 2 og en Vault 2. Greiene fungerer jo fint sammen, men synes Noden altfor ofte lever sitt eget liv, dvs den fortsetter på spillelista, men mister kontakten med pad'n og/eller tlf altfor ofte.
     

    ThomasJudoka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.07.2015
    Innlegg
    149
    Antall liker
    43
    Sted
    Kjeller
    Torget vurderinger
    1
    Gjorde som du og solgte min Rega DAC (seneste versjon) da den også ble ca. 3% forbedring. Jeg trenger ikke mer enn Node 2i med stuen og utstyret jeg har. Hadde vært fint om Bluesound kunne oppdatere software med loudness og rom korreksjon så slapp jeg å se etter eksterne dac med slike funksjoner👍
    Romkorreksjon er et spennende emne. Funker det så er det helt suverent. Men ja, Node 2i er en fabelaktig boks til 5.000.
     

    ThomasJudoka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.07.2015
    Innlegg
    149
    Antall liker
    43
    Sted
    Kjeller
    Torget vurderinger
    1
    Bruker Node 2i koblet til Luxman da-250 med lyskabel. Har aldri brukt den uten ext dac.
    Har også Power Node 2 og en Vault 2. Greiene fungerer jo fint sammen, men synes Noden altfor ofte lever sitt eget liv, dvs den fortsetter på spillelista, men mister kontakten med pad'n og/eller tlf altfor ofte.
    Prøv uten og hør, da? har blitt positivt overrasket opp mot to eksterne DACer. Syns ellers at den er stabil og fin på nett og i OSet.
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.351
    Antall liker
    1.244
    Torget vurderinger
    1
    Den har jo fått svært gode omtaler så den er nok god ja. Kanskje jeg prøver etterhvert. (Jeg har egentlig ikke lyst til å evt oppdage at jeg kunne spart meg for en dac til 32 lakser)
     

    ThomasJudoka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.07.2015
    Innlegg
    149
    Antall liker
    43
    Sted
    Kjeller
    Torget vurderinger
    1
    Den har jo fått svært gode omtaler så den er nok god ja. Kanskje jeg prøver etterhvert. (Jeg har egentlig ikke lyst til å evt oppdage at jeg kunne spart meg for en dac til 32 lakser)
    Hehe. Jeg solgte akkurat en til 23.500 ;)
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.351
    Antall liker
    1.244
    Torget vurderinger
    1
    Jeg ga 24' ny. :) Hvordan solgte du den? Ikke via finn eller her?
    Her mener jo folk at så fort esken er åpnet så er det halv pris...
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    964
    Torget vurderinger
    7
    Jeg spiller med en cd-spiller som dac :) Ayon cd2S med BB1702 dac chipper. Den utgjør en forskjell. Men det kan like godt være at den er fullbalansert med xlr kabler rett i fullbalansert preamp.. Men Chord Qutest er en god dac, så den er i hvert fall verdt penga.. Bruke Chord 2qute på min 2i, og det var også en forbedring. Dvs over tid likte jeg bedre å høre med ekstern dac, enn uten..
     

    ThomasJudoka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.07.2015
    Innlegg
    149
    Antall liker
    43
    Sted
    Kjeller
    Torget vurderinger
    1
    Jeg ga 24' ny. :) Hvordan solgte du den? Ikke via finn eller her?
    Her mener jo folk at så fort esken er åpnet så er det halv pris...
    Nei, 23.500 ny, etter dagens nivå. Bare for å illustrere hvor god jeg syns Node 2i er 🙂
     

    ThomasJudoka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.07.2015
    Innlegg
    149
    Antall liker
    43
    Sted
    Kjeller
    Torget vurderinger
    1
    Jeg spiller med en cd-spiller som dac :) Ayon cd2S med BB1702 dac chipper. Den utgjør en forskjell. Men det kan like godt være at den er fullbalansert med xlr kabler rett i fullbalansert preamp.. Men Chord Qutest er en god dac, så den er i hvert fall verdt penga.. Bruke Chord 2qute på min 2i, og det var også en forbedring. Dvs over tid likte jeg bedre å høre med ekstern dac, enn uten..
    Brukte fullbalansert på Abrahamsen DAC/V3/V4 tidligere. Natt og dag kontra RCA.
     

    Svullo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    3.461
    Antall liker
    2.417
    Sted
    vest
    Kom ny opdatering nå i ettermidag. 3.10.0
     
    Sist redigert:

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    bluesound finner ingenting på nettverket mitt, dvs nas, noen som vet hvordan jeg finner ut av det ?
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.877
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Jeg regner med det er fordi du har installert Windows 10 build 2004?
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Det aner jeg ikke , tenker du på nas ?
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.877
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Gå inn på 'System' i Windows 10, og deretter 'om' -der vil du se om du har 1903 eller 2004 build. Har du sistnevnte så er trolig det årsaken til at nettverket ikke vises.
     

    ernie70

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2007
    Innlegg
    409
    Antall liker
    32
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Jeg måtte restarte laptoppen og da ordnet det seg hos meg.
     

    Amou

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2018
    Innlegg
    521
    Antall liker
    996
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    Jeg vurderer en Bluesound, men er usikker på om jeg får noe ut av den kontra hva jeg har i dag?
    Jeg har egen dac, så den delen skal jeg ikke bruke. Streamer fra Spotify med Spotify connect via Chromecast Audio.
    Vil jeg merke forskjell på å bruke en Bluesound som streamer kontra Chromecast Audio?
     

    ThomasJudoka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.07.2015
    Innlegg
    149
    Antall liker
    43
    Sted
    Kjeller
    Torget vurderinger
    1
    Jeg vurderer en Bluesound, men er usikker på om jeg får noe ut av den kontra hva jeg har i dag?
    Jeg har egen dac, så den delen skal jeg ikke bruke. Streamer fra Spotify med Spotify connect via Chromecast Audio.
    Vil jeg merke forskjell på å bruke en Bluesound som streamer kontra Chromecast Audio?
    Hvilken DAC bruker du? Det fine med Node 2i er at den har en super brukervennlighet, mulighet til å spille av fra strømmetjenester og NAS, og en fabelaktig DAC til prisen. Et bedre alt i ett-produkt må du nok godt nord for 10.000 for å finne.
     

    Amou

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2018
    Innlegg
    521
    Antall liker
    996
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    Hvilken DAC bruker du? Det fine med Node 2i er at den har en super brukervennlighet, mulighet til å spille av fra strømmetjenester og NAS, og en fabelaktig DAC til prisen. Et bedre alt i ett-produkt må du nok godt nord for 10.000 for å finne.
    Jeg har en Schiit Bifrost i dag som jeg syntes spiller meget bra.
    Indekserer programvaren til Bluesound mot lokale NAS? Eller må jeg kjøpe Roon i tillegg? Jeg har et Synology NAS stående som jeg ikke bruker til noe. Men kunne vært interessant å rippet inn cd-ene mine til den kanskje.
     

    ThomasJudoka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.07.2015
    Innlegg
    149
    Antall liker
    43
    Sted
    Kjeller
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har en Schiit Bifrost i dag som jeg syntes spiller meget bra.
    Indekserer programvaren til Bluesound mot lokale NAS? Eller må jeg kjøpe Roon i tillegg? Jeg har et Synology NAS stående som jeg ikke bruker til noe. Men kunne vært interessant å rippet inn cd-ene mine til den kanskje.
    Jeg brukte Node 2i nettopp på den måten. Så fort den finner filbanen til Synology så indexerer den som en drøm. Jeg brukte ikke noe annet program eller system, styrte alt fra BluOS. Fungerte aldeles strålende. Skikkelig multiverktøy med kongeDAC til egentlig altfor lav pris 🙂
     

    Andy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    2.722
    Antall liker
    4.407
    Sted
    Nøtterøy
    Har en Node 2i, men har lyst til å prøve en dac til denne som kan tilføre et varmere lydbilde. Noen tips? Electrocompaniet og Naim kanskje?
     

    ThomasJudoka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.07.2015
    Innlegg
    149
    Antall liker
    43
    Sted
    Kjeller
    Torget vurderinger
    1
    Har en Node 2i, men har lyst til å prøve en dac til denne som kan tilføre et varmere lydbilde. Noen tips? Electrocompaniet og Naim kanskje?
    Du skal betale ganske mye for en bedre DAC. Prøv med Abrahamsen V6? Tror ikke den er noe bedre, men kanskje varmere.
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Andre enn meg som har problemer med korte dropouts når de bruker Tidal via Bluesound i dag?
    Har hatt det i perioder både med Node100 og Node2 siste timen.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.877
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Må sjekke. For de som har hatt nettverksproblemer med Windows 10 versjon 2004 og Vault/Vault 2 og 2i har jeg funnet ut av det.
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Takk for svar. Har ikke prøvd igjen selv. Fungerte greit på nettradio, så håper det var et midlertidig problem med tidal.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn