Bluray spiller med digital inn

jostone

Medlem
Ble medlem
04.04.2007
Innlegg
32
Antall liker
0
Er det noen som har hvært borti om det finnes blurayspiller med digital inn??
Jeg vet om cd-spillere med det. Men ikke dvd eller bluray spillere.

Det er noen spillere med usb-port. er det slik at det er bare å koble til en harddisk for så å bruke spilleren istedenfor mediaplayeren.

jostein
 

vosten

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.07.2003
Innlegg
280
Antall liker
40
larkrla skrev:
OPPO BDP 95, les testen i siste Fidelity. Den har alt.
Jeg har en slik og den har IKKE digital inngang. Ellers er den en kjempespiller! Den har 2 usb , en esata og nettverk, men disse er til avspilling av media, ikke som lydinngang.
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
126
HDMI 1.4 har 8 kanaler med digital lyd...
Noen, SNART, bør lage en usb til spdif/xlr/hdmi converter..
Stello sin U3 er lekker lekker lekker... men hadde den bare hatt hdmi output så hadde jeg gitt den no brainer status på flekken....
Den er smart serru!!!!! Two thumbs up, men ingen no-brainer status fra meg, sålangt..
Beste lyd utav Bluray for øyeblikket tror jeg er Panasonic sin BD310 spiller, men den har ikke nok out/ins enda..
Men nå begynner det å bli morro gjengen!! Det begynner å blir bra!!
Jeg vet at LG jobber med saken.... altså hdmi input, som er skaler/programmerbar...
LG Sharp og Philips holder på å lage en felles standard for bluray, hdmi og transport og encoding/decoding av datastrømmer.
Så min best guess vil være att chipset derfra vil være noe som kan gjøre ting interessant for high-end først..

Hvor stort er dette samarbeider?
Gjengen, dette er store saker!!!! Dette er starten på en STANDARD!!! Nyheten er 5 dager gammel forresten, så dette er en NYHET!!!!

SACD er fra 1973 ca... det disse tre gjør her er å lage ett pioneer arbeid (no pun used or intended..) for transmissjon av digitale strømmer, diverse codecs osv.... Dette vil være nivået over SACD!!!!

Hva de kommer til å bli enige om, blir fremtidens standard.... det tror jeg!
Philips, som inngår en allianse? CD? Noe nytt!!!
Dette er sinnvakt stor nyhet!!!

mvh
 

jostone

Medlem
Ble medlem
04.04.2007
Innlegg
32
Antall liker
0
vosten skrev:
larkrla skrev:
OPPO BDP 95, les testen i siste Fidelity. Den har alt.
Jeg har en slik og den har IKKE digital inngang. Ellers er den en kjempespiller! Den har 2 usb , en esata og nettverk, men disse er til avspilling av media, ikke som lydinngang.
Bare for å dobbelsjekke.. på denne spilleren kan man koble en harddisk for å så spille av musikken/filmene på harddisken og dermed bruke dac`en som sitter i spilleren??
 

vosten

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.07.2003
Innlegg
280
Antall liker
40
jostone skrev:
vosten skrev:
larkrla skrev:
OPPO BDP 95, les testen i siste Fidelity. Den har alt.
Jeg har en slik og den har IKKE digital inngang. Ellers er den en kjempespiller! Den har 2 usb , en esata og nettverk, men disse er til avspilling av media, ikke som lydinngang.
Bare for å dobbelsjekke.. på denne spilleren kan man koble en harddisk for å så spille av musikken/filmene på harddisken og dermed bruke dac`en som sitter i spilleren??
Det stemmer! Både musikk og filmavspilling fungerer flott. Bare litt tungvindt navigering hvis man er vant til å bruke iPhone/iPad f.eks. Lydkvaliteten er upåklagelig. DVDA, SACD og high rez musikkfiler låter helt nydelig gjennom denne spilleren. Faktisk så bra at jeg har vurdert å selge min Sonos ZP80/12000 kroners dac kombo og satse på den også som musikkavspiller av 16/44.1, men pga litt dårlig brukergrensesnitt med stort musikkbibliotek har jeg foreløpig slått dette fra meg. Sonos er trossalt en annen verden på det området. Alternativet er å begynne å spille av cd-platene igjen. :)
 

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Innlegg
3.104
Antall liker
2.311
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
vosten skrev:
larkrla skrev:
OPPO BDP 95, les testen i siste Fidelity. Den har alt.
Jeg har en slik og den har IKKE digital inngang. Ellers er den en kjempespiller! Den har 2 usb , en esata og nettverk, men disse er til avspilling av media, ikke som lydinngang.
Jøss...mener bestemt at jeg leste i Fidelity at den hadde digital inngang. Mulig det er USB-inngangene de refererer til?

Er det forresten mulig å bestille denne sonefri fra USA eller må man ha EU-versjonen for å få til dette? Synes det virker som en svært interessant spiller på mange måter.
 
Topp Bunn