Ser at folk lett lar seg lure av media!?
Fakta er at om du ikke regner Play station, som videospiller, er det solgt klart flere HD DVD. Det er heller ikke avgjort hva filmindustrien har endelig valgt. Saken er nemlig den at filmindustrien ønsket i sammarbeid med utviklerne en spiller som hadde PIP og var aktiv i forhold til nettet og var da ment som en multi interaktiv spiller. Dette er ikke innfridd i Blu ray ! Om man ser litt på historie så vant VHS foran BETA pga bedre og raskere tilgang til film på VHS. Men fremdeles eksisterer BETA i ulike former proffesjonelt. Det selges også fremdeles mengder med compact cassetter i den tredje verden. Noen formater er definitivt døde slik som platespilleren som spilte fra senter og ut, DCC tabba til Philips og Elcassetten til SONY. Men husk venner her; De sa også at vinylen var død for mange år siden. Faktisk er det så vidt jeg vet fremdeles format # 1, om en ser på at de har vært oppe og gått helt siden 1957, i musikk utvalg\antall innspillinger, lagrings sikkerhet, antall spillere solgtover tid mm. Tror at media i dag kan kjøre fram ett nytt system mye hurtigere, da det ble digitalt vil det stadig komme nye maskiner med større lagringskapasitet, (folk flest vil jo ha kvantitet framfor kvalitet), og flere sytemer vil fungere side ved side med ulik markeds del. Og når de sier det er digitalt går rullgardina ned for de fleste forbrukere. Kritisk tankegang og krav om beviselig bedre kvalitet, kvalitet i mer enn en liten stund, ( plastik fantastic med supre teoretiske data), blir glemt. Se bare på den dritten som er solgt av flat tv! Tror min japse dvd spiller av ny årgang til 8000 spenn spiller vel så bra som de nye maskinene i billigste innpakning. Og jeg har bra lyd på CD + masse gromme formater. Nye Blu ray og HD dvd har fått dårlig omtale når det gjelder cd og dvd kvalitet! Så folks vær litt kritiske og ikke svelg alt mediene pusher på oss!