Blyfritt tinn med sølv

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Antall liker
502
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Hei.

Jeg skal i gang med et SET prosjekt. Forsterkeren skal være hardwiret. I den forbindelse tenkte jeg at jeg skulle anvende et av de blyfrie "audiofile" loddetinnene.

Noen som har noen å anbefale som er greie å arbeide med?

Asbjørn

Svein_B

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.04.2005
Antall liker
23
Sted
Lillestrøm
Det sølvholdige som Eltek selger (tror det er fra WBT), er veldig lett å arbeide med. Flyter lett ut.

Vet ikke om det er bedre eller dårligere m.h.t. holdbarhet m.m. enn "gammeldags" loddetinn.

Lydmessig er det tvilsomt om det spiller noen rolle fra eller til.

Svein.

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.227
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
29
Hva er det du skal bygge da?
Tinnet fra Eltek er ok å lodde med. Fikk en bunt da jeg skulle lage kabler for en kompis. Men koster det vesentlig mer enn vanlig bly+tinn loddetinn, ville jeg valgt standard.

S

slowmotion

Gjest
Jeg pleier å kjøpe blyfritt loddetinn hos Elfa.

;)

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Antall liker
502
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Hva er det du skal bygge da?
http://www.welbornelabs.com/terraplane.htm

Nå har jeg levd med OTL lenge, og synes det var på tide å finne mer ut av dette her med SET. Hver gang jeg blir presentert for et anlegg med en skikkelig god SET, så smaker det så godt ;D
Og Welborne labs var det kitet jeg trodde mest på. Så nå får vi se hva det kan levere. Gleder meg iallefall som et barn til pakka kommer ;)

Asbjørn

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.227
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
29
Spennende å få høre hva du opplever når du kan sammenligne i full fart. Jeg har hatt "alle" varianter. Jeg gir nok aldri slipp på min egen Push Pull med 2xEL34 i hver kanal. Den spiller flott selv om den er loddet sammen med gammeldgs tinn+bly ;) OTL kommer nok også. Har noe strående som bare venter på bedre tid. Det vil si snø :)

Topp Bunn