BMC Audio

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Heisann..
    Kunne ikke finne en tråd for BMC så da må vi lage en.

    BMC Audio

    Screenshot_20201123_234130_com.android.chrome.jpg






    Har selv BMC Puredac.
    Og er svinfornøyd med den.
    Spiller lett høyoppløste filer,som da kommer frem som HR 😊
    Dynamisk og klokkeklar lyd.
    Hodetelefon dac på høyre side.
    Volum uavhengig av side. Kan og mute de.
    Standard når en slår den på er 10 og det er like greit. Så får en ikke noen overraskelser. Går til volum 66.
    Skrytt opp i skyene i mange tester.

    IMG_20201123_233525.jpg
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.898
    Antall liker
    4.383
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    B.m.c er bra hadde selv den integrerte cs2 og er en av de mest komplette integrerte forsterkerne jeg har prøvd, hadde gjort det enkelt for meg selv om jeg bare hadde beholdt den 😁2kv strømforsyning og dønn tyst på mine horn hybrider på 93db,Pass lab int 150 som jeg og prøvde hadde mye støy til sammenligning.
    Mvh
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.077
    Antall liker
    2.495
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har BMC sin pure USB active kabel 5 meter mellom PC og dac , Etter denne ble bare all streaming opptur
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.036
    Antall liker
    2.482
    CS2 integrert her.

    Den litt spesielle LEF og DIGM teknologien som finnes i CS2 og CS3 forsterkeren selges også i mer down scaled versjoner branded C.E.C.
    Har ikke sjekket om også annen teknologi fra Carlos Candeias er å finne i deres sortement.
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.287
    Antall liker
    3.439
    Torget vurderinger
    4
    CS3 integrert her også. Meget fornøyd :)
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Det er ikke tillatt å reklamere for salg av produkter på selve forumet, jfr. vårt regelverk. Mvh Høvdingen
     
    Sist redigert av en moderator:

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.036
    Antall liker
    2.482
    Etter noen år med CS2 amp'n var jeg begynt å fundere på om det kunne stå en vifte i den grunnet en svak humminglyd fra stereobenken.

    Og har du sett, — jaggu er det ikke mindre enn 2 stk vifter i den. Som det ser ut har dem forsynt seg grådig av hybelkaninene vi deler hjem med. Nå har vi ikke savnet dem, men det er nå helt klart at de ikke kan være del av haifai'n. Derfor ble 40 kilo med forsterker lagt på opperasjonsbordet. Kåno insisterer at det er et kjøkkenbord og jeg ikke har mye tid på meg før det må ryddes.

    Jaggu bra skrumaskinen er fullladet da alle 20 stk Torx 15 skruer må fjernes. Samt de fire boltene med 5 mm unbrako hode som er med å holde trafo på plass. De 5 beina kan fortsatt være på.

    1689944169077.png


    Det er to plugger til viftene som må kobles fra før man kan fjerne hele bunnplaten.

    1689944278711.png


    Støvsuger, en myk malerkost og til slutt Q-tips med litt vann som løsemiddel til å rengjøre kantene på viftebladene og de spinner nå uten plagsom lyd igjen.

    1689944226515.png


    4 stk Sanken 2SA1216 og 2SC2922 utgangstransistorer pr side. Jeg har ikke lykkes finne noen justeringspotensiometere så jeg spekulerer om en av de røde modulene kan ha logikk til automatisk håndtere bias?

    1689945058522.png


    DIGM og LEF modulene virker være støpt i epoxy, — non serviceable parts 🥴

    1689945281585.png
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.036
    Antall liker
    2.482
    En av mine sine LEF servomoduler er deffekt som gir periodisk knitring på en kanal. Dessverre bruker BMC uker mellom hver gang de svarer mail :mad: Ikke vedlig fornøyd!

    Har fått bekreftet at de har ny modul til lager til den nette sum av 330€ ++. Men da jeg forsøker ta rede på om denne LEF modulen er del av CS3 oppdatering* blir jeg møtt med total stillet. Gjentatte purringer fra ulike epostkontoer fører ikke fram. Heller ikke en direkte bestilling blir besvart. Krysser fingre og håper det er ferieavvikling hvor dem har glemt å aktivere nødvendig autosvar som er årsak.

    1692287514601.png



    1692288190500.png

    A hifi power amplifier is a voltage source. It has a very low-impedance output and the output voltage should be independent of drawn current. The IC servo measures and provides current alone. It ‘knows’ nothing about signal voltage and is not involved in it. The IC servo’s power-current source impedance is very high and incapable of influencing the signal transistor’s output voltage. The time relation between voltage and current (technically phase) is ‘unknown’ to the servo as well to render its action phase independent. This now is a true LEF amplifier. The signal transistor is free of any variation in Vce and Ic and thus free of distortion. All load effects are neutralized and the stability of the voltage amplifier is improved remarkably. Fig. 4 shows how for best audiophile performance a balanced LEF amplifier is required. This doubles signal processing speed and reduces distortion further. Truly balanced means differential operation. Summing up, LEF allows single-ended operation with high power output, making global negative feedback obsolete (even if strict minimum negative feedback should be employed to diminish excessive gain). LEF also makes possible the following technologies.

    kilde: https://www.6moons.com/audioreviews/bmc3/3.html

    (*) Den observange seer oppdaget kanskje at PCB revisjon og etikett ikke samsvarer. Samt vi ser CEC har har fått seg en oppdatering av disse modulene får meg til å tenke at CS2 oppdatering til CS3 kanskje ikke er så omfattende.
    The AMP5300R features CEC’s proprietary LEF(Load Effect Free)
    circuitry, which omits the negative feedback circuit resulting sound
    signal distortions, achieving high output power and high quality audio
    reproduction. Both the DIGM and LEF circuits have been upgraded to
    the newest version.


    -- cec-international.com/CEC-The Drive/MEDIA/AMP5300R.pdf
    Som nevt tidligere i tråden deler BMC mye med CEC. Bl.a. CD drev med reim er en felles greie. I Europa finner vi BMC med adresse i Berling og CEC i Hamburg.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.036
    Antall liker
    2.482
    Da kan det se ut som det etter 5 måneder i Limbo at jeg endelig skal få orden på min C2 forsterker.
    UPS dumpet denne LEF modulen i postkassen i dag levert av B.M.C. Audio.
    1702410324415.png


    Har purret så mange ganger at jeg har sluttet å telle. Underveis er jeg blitt fortalt at dem er på flyttefot og senere at delen ikke fantes til lager. Ingen av delene burde gi dem grunnlag for å ignorere hendvendelser? Det eneste dem skal ha er at de aldri krevde penger før de nå var leveringsdyktig. Men pga alle purringene var jeg fortsatt usikker når 3 985 NOK skulle overføres. Mottok ikke noe odrebekreftelse men 2 virkedager + helg så fikk jeg melding fra UPS at pakke var på vei.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn