BMW-sjåfører er verstinger

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.759
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
synd han ikke fikk has på de jævla fotgjengerne.

hadde jeg sett deg, janb, ute på rusletur langs veibanen, så hadde jeg meid deg rett ned med min gamle bmw.

janb

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.03.2003
Antall liker
2
joaquin skrev:
synd han ikke fikk has på de jævla fotgjengerne.

hadde jeg sett deg, janb, ute på rusletur langs veibanen, så hadde jeg meid deg rett ned med min gamle bmw.
- var det jeg var litt redd for ;-)

Mute

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
9
Sted
Skien
Torget vurderinger
0
Håpløs artikkel. Stigmatiserer og generaliserer. Ang BMW ved CC. Hadde vært rart hvis det var en Opel. "Hva, en Opel ved CC"?

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.759
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
skulle bare mangle om ikke dere andre kan vise oss bmw-eiere litt respekt og se og pelle dere til helvete vekk fra veien.
bmw er de beste bilene som finnes, og vi krever respekt, ffs!

vær også klar over at bmw har solid karrosseri, som passer utmerket til å kveste tomsinger på to ben.
bmw vs. menneskekjøtt er ikke pent!

vær jævlig klar over det!

lakki_luke

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
536
Sted
Jæren
Stemmer det.De med de siste nye modellene der blinklyset er fjernet.

ØivindS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.10.2005
Antall liker
1
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
De har betalt en god slump for doningen og skulle det ikke bare mangle at de får full valuta igjen, også i trafikken? Fri vei! Syklister, - kjør dem ned, -men bare nesten, så de får en støkk i livet, skvetter unna og slutter med det tullet, som bare sinker fremkommeligheten for oss, - med BIL. :mad:

Det finnes de i Mercer og Audier også. Vet det for jeg bor på den kanten av byen, - og sykler daglig. ;)

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
275
Torget vurderinger
11
Nå skal det sies at det er lov og ta en kikk ut i veien før du går over.

Mange fotgjengere følger ikke med på annet enn øreproppene sine og turer rett ut i fotgjengerfelt og veibaner og alt slikt.

man skal stoppe for fotgjengere i fotgjengerovergangene men de burde gi ett eller annet lite tegn til at de vil krysse, kanskje bare kikke ut i veien før de og løper over.

Mvh.kjører-mye-i-byen.

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.243
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
En gang så jeg en BMW-eier som kjørte litt under fartsgrensen - jeg ble så overraska at jeg holdt på å kjøre av veien...

Johan-Kr

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
6.675
Torget vurderinger
2
Fenalaar skrev:
En gang så jeg en BMW-eier som kjørte litt under fartsgrensen - jeg ble så overraska at jeg holdt på å kjøre av veien...

Johan-Kr
Det var ikke meg.

Ø

ØivindJ

Gjest
lakki_luke skrev:
Stemmer det.De med de siste nye modellene der blinklyset er fjernet.
Nå skjønner jeg ikke. Det må da være Audi dere mener? Blinklys og speil fjernet på de nyere modellene.

..og bare ren flaks som sørger for at mellomledern i 40-50åra, som er stolt av å bruke sjorte på jobb, ikke tar livet av 2-3 motorsykkelister/fotgjengere til og fra jobb.

gorg

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.01.2008
Antall liker
119
Sted
Bodø
Må bare sitere en som siterte Jeremy Clarkson...
According to Jeremy Clarkson (BBC Top Gear), cocks drive in Audi’s (eg., watch a fragment below). He has always found BMW’s uncool just because cocks drive in them. This year he has seen a turn-around. Cocks have traded (its mostly a company-car, weak) in their BMW for an Audi making Audi, finally, the new ‘cock’-car.

http://www.youtube.com/watch?v=yS-_Ic1Xlio

Jeremy Clarkson, BBC Top Gear, explaining which cars cocks drive. Naturally, Audi.

Is this true or false? I have to agree with Jeremy Clarkson. Just look at the amount of Audi’s you see nowadays on the road. I just have to look in my neighbourhood to know Jeremy Clarkson is right. A lot of them even have double exhausts while their engine doesnot even need it (not powerfull enough).

A plus is that when you drive a (new) BMW, you won’t see the same car on every streetcorner. So yes, this is a definitely ‘TRUE’.

Last but not least, BMW still is and looks the best!

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.393
Torget vurderinger
12
Må bare sitere en som siterer en som siterer Clarkson . . .

gorg skrev:
Må bare sitere en som siterte Jeremy Clarkson...

A plus is that when you drive a (new) BMW, you won’t see the same car on every streetcorner. So yes, this is a definitely ‘TRUE’.

Last but not least, BMW still is and looks the best!

Men at BMW "looks the best"? De ser da helt ordinære ut. Se på hvert gatehjørne nær deg.

limvingen

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2006
Antall liker
20
Torget vurderinger
3
janb skrev:
Artikkelen bygger på antall innmeldt skader til forsikringselskapet. Så å dra konklusjonen: " BMW-sjåfører er verstinger" er ganske så søkt. Eneste konklusjonen man kan ta av denne artikkelen er at BMW sjåfører melder inn skadene til forsikringsselskapet mens andre kanskje skører runt med bulker eller fikser de på egen regning!

K

krille_krokodille

Gjest
Det er ganske lett å få inntrykk av at de som har statusbiler som f.eks. dyre BMW'er kjører som om de eier veien.

Men er det bare meg, eller er det noe med førere av VW Passat stasjonsvogner også? Har opplevd og lagt merke til stadig flere kjekkaser i Passat som virkelig tøyer grensene for hva som er akseptabel oppførsel i trafikken. Mindreverdighetskomplekser, kanskje?

janb

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.03.2003
Antall liker
2
limvingen skrev:
janb skrev:
Artikkelen bygger på antall innmeldt skader til forsikringselskapet. Så å dra konklusjonen: " BMW-sjåfører er verstinger" er ganske så søkt.!
- basert på obervasjoner fra Oslo V hvor jeg bor. Mener jeg det er hold i påstanden om at dette er tilfellet. Ihvertfall i Aker/Bærum/Oslo V. Førere av nevnte bilmerke er mindre oppmerksomme, mer egoistiske og tar mindre hensyn til andre i trafikken inkludert gående og syklende. De er forsåvidt i selskap med førere av gjerne nyere Range Rovere, VW Touareg og noen andre. En nøkkel i dørsiden i det de overser deg i fotgjengerfeltet er effektivt...mulig dette fikses på forsikringen...hvem vet :)

Passat eierne er ikke egoistiske og verstinger, de er bare stressa' fordi de har prioritert seg inn i tidsklemma. De er egentlig ikke like egoistiske i trafikken ;)

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.225
Torget vurderinger
1
Innlegg er slettet grunnet brudd på Hifisentralens Regel 1. Språkbruken er et grovt brudd på netetikette og oppviser manglende folkeskikk! Skjerpings. Reprimande pr. PM.

bjornh, moderator

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.759
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
slapp av, bjørn.
alle skjønner at dette var en fleip, og i alle fall janb, ut fra måten han tar det.
tråden var jo i utgangspunktet temmelig dum.

jeg synes du er for ivrig med disse modereringene dine.
en uskyldig fleip må man tåle, og det spiller ingen rolle at du personlig ikke synes den er morsom.
hi-fi sentralen bør ikke være tuftet på moderatorenes humoristiske smak.

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
515
Sted
Stockholm
Jeg leste innlegg som ble slettet, og jeg syns de var way over the edge, m.t.p. ordvalg. Enkelte fraser bør unngås, det er tross alt mange forskjellige mennesketyper som er her og leser. ;)

Sorry for ot.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.759
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
ok, drepe var kanskje litt drøyt.
hva med lemleste eller kverne til kjøttkaker, da? det må jo være ok?

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
515
Sted
Stockholm
Det er iallefall greit å få frem i lyset at det var skrevet med en stor dose humor fra din side..hehe.. ;) ;D

Ha en god natt :)

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.759
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
like greit å gå over toppen med en gang i stedet for 20 sider med "kabelkrangling" mellom bmw-eiere og bmw-hatere, spør du meg.

det er som å se et hus ta fyr og du vet det ikke kan reddes.
da er det like greit å slenge på noen dunker med bensin og bli tidlig ferdig.
slik at alle kan gå hjem og legge seg, både brannmenn og pyromaner.

janb

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.03.2003
Antall liker
2
Hei joaquin, vil bare si at jeg fullstendig mangler humor & selvironi er jeg blottet for ;) + ;D + 8)

Vi får forsøke å holde en "anstendig" tone heretter!! :)

En strålende dag ønskes alle trådens lesere - uavhengig av hva slags bil du kjører, men ikke uavhengig av hvordan du kjører den ;)

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
25.841
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Reglen går såher:

Alle barna leker i gaten
unntatt Rolf
Han sitter i grillen på en Golf

QED; Det er ikke BMW-sjåførene som er verstingene.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.918
Sted
Oslo
Tysker faen!!
8)

Fikk akutt behov for å tømme alle fordommer på engang her. Riksen neste, ingen tvil hvem som er den nye sjefen i gården. :-* :-* :-*

niha

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
407
Torget vurderinger
7
Hei!
Jeg lurer på om det kan være en brytningsfeil i frontrutene til dyrere tyske biler, f.eks. BMW, Audi og Mercedes, som gjør at rødt ser ut som grønt. Virker slik i lyskryss ihvertfall.

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.393
Torget vurderinger
12
Det er nok ikke bilmerkene som egentlig er diskusjonen her. At enkelte cowboyer kan synes å ha forkjærlighet for nevnte merker, muligens av statushensyn, virker for meg å kunne ha en viss berettigelse. Glad jeg velger med hjertet. Forstand finnes vel ikke.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.090
Torget vurderinger
0
Vet ikke jeg, men BMW'n fikk fram det "verste" i meg, den var jo så griseartig å kjøre fort! ;D ;D

Og det gikk jo an også! 8) Men hadde jeg hatt den bilen over lengre tid ville jeg nok stått der uten førerkort ganske fort. ::) Om jeg ikke hadde kjørt meg ihjel :p

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
25.841
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Broderen hadde en Alpina B10 en stakket stund. Jeg kjørte den 10 km og turde ikke mer. Trenger førerkortet mitt jeg.

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.243
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Spiralis skrev:
Vet ikke jeg, men BMW'n fikk fram det "verste" i meg, den var jo så griseartig å kjøre fort! ;D ;D

Og det gikk jo an også! 8) Men hadde jeg hatt den bilen over lengre tid ville jeg nok stått der uten førerkort ganske fort. ::) Om jeg ikke hadde kjørt meg ihjel :p
Hehe - kjøp en gammel Mercedes Geländewagen 240GD - 75Hk på 2400kg jern gjør det nesten umulig å miste lappen ;D

Johan-Kr

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Fenalaar skrev:
Spiralis skrev:

Hehe - kjøp en gammel Mercedes Geländewagen 240GD - 75Hk på 2400kg jern gjør det nesten umulig å miste lappen ;D

Johan-Kr
Eller kjøp min VW Multivan 94 model med en vannvittig svær 5 sylindret ikke turbomatet diesel.
Rekker å rulle en røyk på den tiden det tar å kjøre i akselerasjonsfeltet utpå E6 her i byen.

/jan

Melges

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.12.2007
Antall liker
0
BMW?

Jeg kjører Toyota Yaris med 80 hk, og jeg eier veien! Trenger ikke BMW for å være ufyselig i trafikken...

Topp Bunn