BMW-sjåfører er verstinger

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.099
Torget vurderinger
0
Fenalaar skrev:
Hehe - kjøp en gammel Mercedes Geländewagen 240GD - 75Hk på 2400kg jern gjør det nesten umulig å miste lappen ;D

Johan-Kr
På et LandRover treff for noen år tilbake var det en stolt eier av en ex militær LandRover som klarte kunststykket å få fartsbot i 80 sone. Han ble gjenstand for betydelig oppmerksomhet og tildels misunnelse! TREFFETS KONGE! ;D ;D
Mange nektet faktisk å tro at det var sant.

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
425
Sted
Friedrichstadt
Melges skrev:
BMW?

Jeg kjører Toyota Yaris med 80 hk, og jeg eier veien! Trenger ikke BMW for å være ufyselig i trafikken...
Trenger ikke BMW for å være ufyselig, nei. De virkelige verstingene dropper blinklysene. Flå dem, steng dem inne i et basseng med salt og glem dem.

janb

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.03.2003
Antall liker
2
atonal skrev:
Melges skrev:
BMW?

Jeg kjører Toyota Yaris med 80 hk, og jeg eier veien! Trenger ikke BMW for å være ufyselig i trafikken...
Trenger ikke BMW for å være ufyselig, nei. De virkelige verstingene dropper blinklysene. Flå dem, steng dem inne i et basseng med salt og glem dem.
- ser at det er en potensiell fare for å ha bommet noe med tråden her - de er overalt ;D

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.683
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Jeg skal ikke referere til verken Youtube video eller en artikel, men fra real-life erfaringer, og de er som følger; Har jeg en en BMW i bakspeile, vet jeg en ting, slipp han forbi asap, ELLERS satser'n live&helse til både seg selv og møtende trafikk, for komme seg forbi innen de neste 5 min. Har ikke tall på hvor mange ganger slike tilfeller jeg har vært borti. Virker som de ikke klarer å ligge bak andre bilder. Kjøper nok aldri BMW i retsel for å bli smitta med galskapen.

Kan i samme slengen nevne at på overnevnte tilfeller ofte oppstår på rette/strake veier (mulig BMW tror'n er på autoban og det er fri fart).. MEN av en eller annen merkelig grunn, blir de borte fra bakspeilet så snart det blir litt svingete og vanskelig (eller morro i mine øyne).. og det "fine" er at jeg ikke trenger å bryte fartsgrensen heller for å kjøre ifra dem :) Dvs det trenger ikke å være BMW som ikke klare å holde følge på svingete vei..gjelder forsåvidt de fleste merker/sjåfører...

mvh

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
25.983
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Well, det er iallefall ikke bilen som gjør at de ikke holder følge. Jeg prøvde en E90 (nye 3-serien) for en tid tilbake. Den var nifst presis.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
4
Valentino skrev:
Well, det er iallefall ikke bilen som gjør at de ikke holder følge. Jeg prøvde en E90 (nye 3-serien) for en tid tilbake. Den var nifst presis.
Jeg prøvde den nylig selv, riktignok med 2 sylindre for lite og diesel men det var flotte saker.

janb

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.03.2003
Antall liker
2
En digresjon, men trives med min Fiat Multipla i et nabolag som preges av BMW, Mercedes, Audi & Land Rover. De synes ikke, men det gjør jeg ;D

- har imidlertid ikke vent meg til "deres" kjørestil les: ikke hensyn til andre, ikke blinklys, ikke stopp for fotgjengere osv...
- men ser det er mulighet for chip-tuning mm., kanskje det kan bidra til - the ruthless driver - feelingen...

Fiat Multipla er imidlertid kanskje den eneste flerbruksbilen med italiensk sportsbil veigrep fordi den også er bred - et hjul i hvert hjørne - spiser svingete Vestlandsveier til frokost...

Får også barna til å le, i tillegg til mange andre. Svært få biler som påkaller humoren. Det krever litt av eieren. Imidlertid ikke mange av naboene jeg opplever som bøttefulle av selvironi på bilfronten, men håper jeg tar feil...

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
4
Kom til å tenke på når jeg lånte en mopedbil og kjørte rundt i Grenlandsområdet med den. Tror ikke jeg hadde fått mer oppmerksomhet om jeg hadde kjørt en ny Ferrari.

janb

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.03.2003
Antall liker
2
Anonym skrev:
Kom til å tenke på når jeg lånte en mopedbil og kjørte rundt i Grenlandsområdet med den. Tror ikke jeg hadde fått mer oppmerksomhet om jeg hadde kjørt en ny Ferrari.
- ser det er noe sammenfallende her ;D

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
4
janb skrev:
Anonym skrev:
Jeg er nok ganske rar men jeg synes Multipla ser ganske bra ut sammenlignet med alle de andre bilene som stort sett er kopier av hverandre.

janb

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.03.2003
Antall liker
2
Anonym skrev:
janb skrev:
Anonym skrev:
Jeg er nok ganske rar men jeg synes Multipla ser ganske bra ut sammenlignet med alle de andre bilene som stort sett er kopier av hverandre.
- der er vi veldig enige. Har definitivt hatt mange morsomme øyeblikk jeg ikke ville hatt i en annen flerbruksbil...

Regner med at de fleste ønsker en viss oppmerksomhet ifht. bilvalget de har tatt, men alle er ikke like bevisste...

Om 95% av nabolaget besitter en Audi, BMW, Mercedes - tysker-jern - vel, så er ikke det mitt valg. Image is everything ;D

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.424
Torget vurderinger
12
janb skrev:
Anonym skrev:
janb skrev:
Anonym skrev:
- der er vi veldig enige. Har definitivt hatt mange morsomme øyeblikk jeg ikke ville hatt i en annen flerbruksbil...

Regner med at de fleste ønsker en viss oppmerksomhet ifht. bilvalget de har tatt, men alle er ikke like bevisste...

Om 95% av nabolaget besitter en Audi, BMW, Mercedes - tysker-jern - vel, så er ikke det mitt valg. Image is everything ;D
Man seiler altså ikke alene :)

Topp Bunn