Boot sale, hifi brukt/loppe-marked

Nitram

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2005
Innlegg
175
Antall liker
164
Torget vurderinger
5
Hei.
Når vi har holdt på med denne hobbyen vår i noen år har det for mange, i alle fall for meg, samlet seg opp både dette og hint. Alt ifra plugger og kabler,vinyl og CDer, komponenter, og til nesten komplette oppsett av ymse kvalitet, slikt som kanskje ligger å tar plass på loft og i boder, og som med fordel kunne vært byttet bort, enten i klingende mynt, eller i mere hifi"nips".
Å legge ut annonser her på forumet går selvsagt an, men det blir mye pes med sending og porto og greier.
Derfor dette innlegget. Hadde det ikke vært en ok ide å forsøke å arrangere et såkalt "bootsale", eller m.a.o. et marked der den som vil møter opp med hva man vil ha solgt, og om man ikke bokstavelig talt selger ifra koffertrommet på bilen (et campingbord ville vel gjort susen), så burde det være enkelt å få til egentlig. Kanskje først og fremst i Oslo eller andre større/sentrale steder. Et slikt arrangement tror jeg vil kunne trekke både selgere og kunder, alt som trengs er vel bare et disponibelt område (kanskje helst med tak over) og ikke minst noen med evne, lyst og tid til å arrangere noe slikt. En oppgave for et eller flere "lydlaug" kanskje?
Vel dette var bare et innspill og en ide, noen andre som har noen tanker eller ideer omkring dette så er det fritt fram. Selv har jeg ikke anledning til å få satt igang noe slik, men jeg ville satt stor pris på om noen hadde gjort det, og jeg ville helt sikkert møtt opp der med hifi nipset mitt.
Vennlig hilsen Martin
 

warwick

Hi-Fi interessert
Ble medlem
29.09.2006
Innlegg
64
Antall liker
0
Jeg hadde nok dukket opp som kunde hvertfall. Dersom det skjedde på det sentrale østland.
 

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Innlegg
761
Antall liker
35
Sted
Hagan
Interessant tanke men det krever jo endel organisering. Ville tatt turen hvis det var i Oslo området tenker jeg
 

Evo III

Hertugen av Langhus
Ble medlem
25.12.2009
Innlegg
25.766
Antall liker
50.395
Sted
Hjemme
Torget vurderinger
78
Nitram skrev:
Hei.
Når vi har holdt på med denne hobbyen vår i noen år har det for mange, i alle fall for meg, samlet seg opp både dette og hint. Alt ifra plugger og kabler,vinyl og CDer, komponenter, og til nesten komplette oppsett av ymse kvalitet, slikt som kanskje ligger å tar plass på loft og i boder, og som med fordel kunne vært byttet bort, enten i klingende mynt, eller i mere hifi"nips".
Å legge ut annonser her på forumet går selvsagt an, men det blir mye pes med sending og porto og greier.
Derfor dette innlegget. Hadde det ikke vært en ok ide å forsøke å arrangere et såkalt "bootsale", eller m.a.o. et marked der den som vil møter opp med hva man vil ha solgt, og om man ikke bokstavelig talt selger ifra koffertrommet på bilen (et campingbord ville vel gjort susen), så burde det være enkelt å få til egentlig. Kanskje først og fremst i Oslo eller andre større/sentrale steder. Et slikt arrangement tror jeg vil kunne trekke både selgere og kunder, alt som trengs er vel bare et disponibelt område (kanskje helst med tak over) og ikke minst noen med evne, lyst og tid til å arrangere noe slikt. En oppgave for et eller flere "lydlaug" kanskje?
Vel dette var bare et innspill og en ide, noen andre som har noen tanker eller ideer omkring dette så er det fritt fram. Selv har jeg ikke anledning til å få satt igang noe slik, men jeg ville satt stor pris på om noen hadde gjort det, og jeg ville helt sikkert møtt opp der med hifi nipset mitt.
Vennlig hilsen Martin
Innlegg redigert, jfr. bransjereglene. Mvh Høvdingen

O
 

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Innlegg
11.811
Antall liker
26.418
Sted
Oslo/Grebbestad
Ove W skrev:
Nitram skrev:
Hei.
Når vi har holdt på med denne hobbyen vår i noen år har det for mange, i alle fall for meg, samlet seg opp både dette og hint. Alt ifra plugger og kabler,vinyl og CDer, komponenter, og til nesten komplette oppsett av ymse kvalitet, slikt som kanskje ligger å tar plass på loft og i boder, og som med fordel kunne vært byttet bort, enten i klingende mynt, eller i mere hifi"nips".
Å legge ut annonser her på forumet går selvsagt an, men det blir mye pes med sending og porto og greier.
Derfor dette innlegget. Hadde det ikke vært en ok ide å forsøke å arrangere et såkalt "bootsale", eller m.a.o. et marked der den som vil møter opp med hva man vil ha solgt, og om man ikke bokstavelig talt selger ifra koffertrommet på bilen (et campingbord ville vel gjort susen), så burde det være enkelt å få til egentlig. Kanskje først og fremst i Oslo eller andre større/sentrale steder. Et slikt arrangement tror jeg vil kunne trekke både selgere og kunder, alt som trengs er vel bare et disponibelt område (kanskje helst med tak over) og ikke minst noen med evne, lyst og tid til å arrangere noe slikt. En oppgave for et eller flere "lydlaug" kanskje?
Vel dette var bare et innspill og en ide, noen andre som har noen tanker eller ideer omkring dette så er det fritt fram. Selv har jeg ikke anledning til å få satt igang noe slik, men jeg ville satt stor pris på om noen hadde gjort det, og jeg ville helt sikkert møtt opp der med hifi nipset mitt.
Vennlig hilsen Martin
En kompis og jeg starter butikk i Oslo med brukte LP plater og HI-FI. Ligger rett ovenfor legevakta skal komme med mere info når sjappa er oppe og går,der kan vi kjøpe, selge,bytte.

O
Det blir spennede! kul att ni satser :) kommer def att komme inom og handle noen plater
 

EndreS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2007
Innlegg
195
Antall liker
37
Sted
Bergen
Til trådstarter: Interessant tanke og jeg hadde gjerne stukket innom for å kikke hvis noe slikt hadde blitt arrangert i nærheten. Når det er sagt så kunne jeg ikke drømme om å gidde å stå f.eks. en hel dag bak et campingbord for å prøve å selge litt hifi stash. Det er det som er så fint med bruktbørsen og Finn, man slipper å stå bak et bord.

Personlig synes jeg pakking og sending aldri har vært enklere. Hvis man ikke har emballasje eller annet passende pakkemateriell så finner man det meste på Posten. Med post i butikk har man også et utall steder å sende fra. Prisliste er lett tilgjengelig på nett. Både kjøper og selger kan lett finne portopris.

E

Edit: Mange ting har såpass lav verdi at salg enkeltvis har lite for seg. I en slik setting har jeg sans for bytting. Så for ikke å bli missforstått så synes jeg ideen er grei nok, men jeg foretrekker primært Bruktbørsen.
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
22.991
Antall liker
20.126
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Det hadde vert noe ja,

Har en del småtteri som tar plass. Samt en del musikk som jeg gjerne skulle ha byttet i noe mere musikk.

Jeg hadde ivertfall tatt turen...
 

Nusse

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.04.2010
Innlegg
397
Antall liker
174
Jeg syntes dette var en kjempegod ide. Ville trolig både kjøpt og solgt ting på et slikt marked. Kan vi ikke bare prøve dette når vi kommer litt nærmere sommeren. Hva med mai måned? I mellomtiden kunne tid og sted vært avklart. Jeg vil tro at hvis dette avholdes i Oslo/omegn og vi kunne reklamere for dette på sentralen over noen tid ville det sikkert gå greit å få til et HiFi bruktmarked.
 

Nitram

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2005
Innlegg
175
Antall liker
164
Torget vurderinger
5
Hei
Selv om mange er positive til tanken, ser det ut som om denne tråden dør litt ut. Synd egentlig, det ville vært fint å få til noe slikt. Ser at moderator har slettet ett innlegg ppga. bransjereglene. Kanskje løsningen ligger der. Som profesjonell aktør i dette markedet ville jo et slikt "loppemarked" være det rene fluepapiret for å treffe den rette kundgruppen. Kanskje hele tråden burde vært flyttet til "Hifi generelt inkludert bransjeaktører".
mvh. Martin
 
Topp Bunn