Bostedsadresse del 2 "obligatorisk i profilen?

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Innlegg
2.397
Antall liker
1.718
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
Hei alle medforumister!

Jeg har ikke tenkt å klage min nød i denne tråden, men det er en liten ting vedrørende folks profil og utelatelse av bosted som irriterer meg litt.
Bakgrunnen for trådens tittel er egentlig velment, så det er sagt.

Her på HFS florerer det av mennesker med utrolig mye kompetanse, på veldig mange områder. Hifi relatert, som mange andre hverdagslige ting.

Selv innehar jeg også kompetanse på enkelte områder, (tro det eller ei :D) og jeg ser på meg selv som en relativt snill mann som liker å hjelpe folk når jeg kan, og har mulighet til det.

Så til trådens kjerne:
Ofte leser jeg tråder, og da spesiellt i DIY trådene. Jeg ønsker å hjelpe f.eks trådstarter med hans frustrasjon/fortvilelse/mangel på kunnskap om emnet, og skjønner kanskje at han er litt ute på tynn is, eller mangler "det som skal til" for å få til det ønskede resultat.
Problemet er antageligvis såpass stort at det å fortelle ham/henne i tråden virker litt "meningsløst" og tenker som så, her må det hjelpes, fysiskt.
Hva gjør man så? Jo, man går inn på personens profil for å se om personen befinner seg i et området som er innenfor rimelighetens grenser for hvor langt man er villig til å flytte seg selv og bilen.
Og hva finner man? Ingenting :-\

Ved flere anledninger har jeg tilbudt meg å hjelpe på PM, men i de aller fleste tilfellene har personen vært langt ute i huttiheita i forhold til hvor jeg selv bor, så PM'en var bortkastet, og i tillegg føler man seg litt dum som tok seg bryet med å prøve å hjelpe.

Det siste halvåret har jeg resolutt bare fjernet tankene mine fra problemstillingen til personene, og det er synd, både for personene og en selv.

Jeg er sikker på at det er en del, av de mange tusen personene her inne, som til tider har vært borti samme problemstilling.

Kan man ikke innføre obligatorisk, i hvert fall bodstedskommune, i profilen? Det kan da vel ikke være så farlig?

Det kan også være at man vil invitere en person for prøvelytting, f eks med nye høyttaler elementer som har kommet på markedet, eller andre ting.

Er det for at folk vil være anonyme, eller er det andre ting som får folk til å unnlate å fortelle hvor i landet de kommer fra?

Er jeg helt på viddene her, med spørsmålet mitt?

I beste mening!!

mvh
Lars
 

JE

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
356
Antall liker
44
Hei
Støtter denne.Hjelper ganske mye med f.eks. kommune. Behøver ikke være noe mere. Etter mitt syn.

JE
 

saschagabor

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.03.2010
Innlegg
460
Antall liker
2
+1

Jeg ser ofte etter kommune/by i profil i forbindelse med bruktbørsen, vil jo helst slippe å måtte sende utstyr. Utrolig mange som ikke har fylt inn bosted..
 
Topp Bunn