Bowers & Wilkins

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • fordfiesta

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.03.2008
    Innlegg
    148
    Antall liker
    22
    Jeg kommer mest sannsynlig til å kjøpe B&W 707 s2, men hvilken farge vil "holde seg lengst", er hvit farve kommet for å bli? eller er sort eller rosentre tryggere? Har sorte og Maple fra før.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.566
    Antall liker
    7.519
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Jeg ved godt at den nye 700 serie kun lige er ved at komme på markedet (ihvertfald her i Danmark).

    Er der nogen der har haft lejlighed til at lytte til de nye modeller?
    Her er i alle fall en test hos What HIFI:
    https://www.whathifi.com/bw/707-s2/review
    He he!
    Ja det begrenser seg vel hva man kan forvente av et par froskeesker selv om det står B&W på de;)
    Ja vil tro utgavene med 6,5" vil få bedre score, både de større stativhøyttalerne og de to største gulvstående :)
     

    Brian M

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.05.2012
    Innlegg
    283
    Antall liker
    22
    Jeg mener at huske at Whathifi sagde nøjagtig det samme om CM1 da de testede dem.
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kommer mest sannsynlig til å kjøpe B&W 707 s2, men hvilken farge vil "holde seg lengst", er hvit farve kommet for å bli? eller er sort eller rosentre tryggere? Har sorte og Maple fra før.
    Sort høyglans.

    IMG_0738.jpg


    Ikke noe spørsmål:cool: (eng: No Question About It)
     
    Sist redigert:

    fordfiesta

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.03.2008
    Innlegg
    148
    Antall liker
    22
    Jeg kommer mest sannsynlig til å kjøpe B&W 707 s2, men hvilken farge vil "holde seg lengst", er hvit farve kommet for å bli? eller er sort eller rosentre tryggere? Har sorte og Maple fra før.
    Sort høyglans.

    Vis vedlegget 456357

    Ikke noe spørsmål:cool: (eng: No Question About It)
    Sort er nice og tidløst, men siste åra har kvit farge dominert både på biler og interiør.
    Kjøpte selv grå bil og ikke hvit fordi jeg trodde hvit var snart ut, det er fire år siden, så der tok jeg feil.
    Ser forøvrig at 707 fikk enda dårligere score hos Cnet, 3,5.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Det finnes ikke ekte mannfolk som kjøper hvite biler! Det er damebiler uansett produsent og merke ;). Samme gjelder egentligh høyttalere også.

    Svart pianolakk er jeg dritlei, og ble vel det relativt fort når det kom som verst... ;).

    Nei, takke meg til friske farger ala det Focal leverer, samt vintage treverk ala Heritage og Prestige :p.


    Drømmefinishen, som desverre er tatt ut av produksjon :\.
    9698937109_879af2df3b_o.jpg
     

    fordfiesta

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.03.2008
    Innlegg
    148
    Antall liker
    22
    Blir vel rosenut 707 s2 ogDB42 sub på meg etterkvart. Har CM1 og DM608 sub nå.
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Det finnes ikke ekte mannfolk som kjøper hvite biler! Det er damebiler uansett produsent og merke ;). Samme gjelder egentligh høyttalere også.

    Svart pianolakk er jeg dritlei, og ble vel det relativt fort når det kom som verst... ;).

    Nei, takke meg til friske farger ala det Focal leverer, samt vintage treverk ala Heritage og Prestige :p.


    Drømmefinishen, som desverre er tatt ut av produksjon :\.
    Vis vedlegget 456416
    Egentlig litt enig. Men for husfredens skyld er det pianolakk på 804-ene. Flott det også. Steinway & Sons-liknende kvalitetsinntrykk:)
     
    Sist redigert:

    kgyran

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.03.2005
    Innlegg
    264
    Antall liker
    240
    Sted
    Røra
    Torget vurderinger
    4
    Hei

    Hva kan et par B&W Matrix 3 Series 2 være verdt?
    Mvh
    Kenneth
     
    G

    Gasolin

    Gjest
    Ser etter nye stativhøyttalere etter Dynaudio er solgt. Er det noen som har hørt den 705 s2 eller 706 s2 og kan si noe om lyden og om de kan matche Marantz pm14s1?
     
    G

    Gasolin

    Gjest
    Prøver på nytt.
    Noen som har lyttet til 700 serien og har noen tanker ift. sammenligning med CM serien? Pros og cons.
    Har vært plaget med heftig tinnitus den siste tiden og må utsette lytterunde litt. Derfor jeg spør her før jeg kommer meg til nærmeste HFK.
     
    G

    Gasolin

    Gjest
    Trosset tinnitus og reiste inn om hfk i dag.
    Sammenlignet cm5 s2 og 706 s2.
    706 s2 opplevde jeg å ha renere klang, strammere bass og et roligere lydbilde.
    Synes plutselig det gule bass elementet på cm5 så gammeldags ut men mulig det er fordi det sølvgrå på 706 falt i veldig god smak.
    Tok med meg 706 s2;)
    Sammenlignet i eget anlegg hjemme mot mine tidligere Dynaudio Excite X34 spiller 706 s2 med mer pondus i bass og en litt fetere og mer lekker klang som faller i smak. Diskanten opplever jeg også som mer åpen. X34 var mørkere og mer tør i klangen.
    Beklager bilder på siden:p
    20171127_140309.jpg
     
    Sist redigert:

    kvasi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.09.2007
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    1.121
    Det finnes ikke ekte mannfolk som kjøper hvite biler! Det er damebiler uansett produsent og merke ;). Samme gjelder egentligh høyttalere også.
    Mulig jeg ikke er mandig, men bilen er hvit, engelsk og bruker dritmye bensin, og jeg har til gode å høre noen kalle den femi.



    Sånn bortsett fra det er jeg enig i at hvite høyttalere nok er en trend som ikke kommer til å vare så veldig lenge.
     
    Sist redigert:

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.521
    Antall liker
    1.219
    Sted
    Oslo
    Hørte 803D3 nautilus hos hf klubben idag. God lyd , men så utrolig bass fattige de er . Jeg mistenker at hf klubben bruker for dårlig utstyr .
     
    Sist redigert:

    Assy74

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    565
    Antall liker
    215
    Sted
    Kristiansand
    Nå er det vel ei stund siden de solgte 803N.......
    Enig i at de burde hatt noe bedre elektronikk til den nye 800 serien!
    Nad blir ikke helt der oppe......?
     

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.521
    Antall liker
    1.219
    Sted
    Oslo
    Nå er det vel ei stund siden de solgte 803N.......
    Enig i at de burde hatt noe bedre elektronikk til den nye 800 serien!
    Nad blir ikke helt der oppe......?
    Jeg hørte dem i dag hos hifiklubben marcus thranes gt . Pris 169 000 . Jeg vet ikke hva slags forsterker de bruker , men bass var helt fraværende selv på høye volum
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Nå er det vel ei stund siden de solgte 803N.......
    Enig i at de burde hatt noe bedre elektronikk til den nye 800 serien!
    Nad blir ikke helt der oppe......?
    Jeg hørte dem i dag hos hifiklubben marcus thranes gt . Pris 169 000 . Jeg vet ikke hva slags forsterker de bruker , men bass var helt fraværende selv på høye volum
    Hvis du hørte de på rommet nede i kjelleren har det mye av skylden. Hørte 802d3 nede og 804d3 oppe, Nad nede og Denon oppe. 802 ble knust av 803 i bassen og det har ganske så sikkert med rommet å gjøre. Har hørt 803d3 i Grensen det var en helt annen opplevelse..
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Hørte 803D3 nautilus hos hf klubben idag. God lyd , men så utrolig bass fattige de er . Jeg mistenker at hf klubben bruker for dårlig utstyr .


    Jeg liker konseptet Hifiklubben svært godt, råbra tilgjengelighet og hyggelige folk har de også.

    Men, hvordan går det an å drive en så stor kjede med så lite utstyr eller så få merker? Helt ufattelig. Jeg vil si nesten komisk. Samtidig som det ikke ser ut til at at verken NAD eller Denon er på hugget om dagen.

    Sondgarden har veldig mye mer, KT Radio i København har aleine nesten like mye utstyr som man ser på ei norsk hi-fi messe.
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.648
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Rommet i Marcus th.gt. er elendig å demonstrere i.
    Det er overdempet i toppen og bassen flyter ukontrollert rundt. Jeg har klart å få brukbar lyd der nede etter massiv korreksjon med Lygndorf og mine egne amper.

    Jeg har 802 d3. de er alt annet en bassfattig tør jeg påstå. Men høyttaleren er ekstremt oppløst og er transparente og avslørende så det holder med svært lite egenlyd/kasselyd.

    Lyden jeg har nå er etter min smak! Avslørende og litt tøff i trynet uten å være pågående.
     

    haba

    Fersking
    Ble medlem
    27.01.2010
    Innlegg
    2
    Antall liker
    0
    Tenkte melde meg inn her og dele erfaring. Har hatt mye b&w,alt fra 604,603s3,683,685s2,cm5,cm7,cm9 og cm10. Har en vanlig stue som må kombineres som stereo/hjemmekino,☺. Har nå fått i hus 702s2 foran og 706s2 bak. Og enda cm10 var en veldig bra høyttaler, så er 702 virkelig et stort hopp. De er enda ikke innspilt,men den nye mellomtone og diskant er utrolig oppløst og behagelig og det har blitt helt annen stillhet og dybde. Vokal er nydelig. Og bass er strammet opp og er mykere og gir egentlig bass nok hvis en får til rommet,er bare de laveste frekvenser som itte den klarer og som j bruker Db1 til. Continuum mellomtone er virkelig en forbedring,spiller all slags musikk. Jeg bruker Rotel Dac,prosessor og effektforsterker,Rotel gir en veldig god lyd på b&w,vi bruker den Dac'en hos flere,uten at det koster flesk,☺. Og mye mer moro på hjemmekino,tydeligere effekter,og mye større lydbilde.
     

    haba

    Fersking
    Ble medlem
    27.01.2010
    Innlegg
    2
    Antall liker
    0
    ... bassen er strammet opp og mykere? :p.
    Stram som presis, og mykere som ikke så papp-aktig og hard når den slår,rundere da hvis det er mer korrekt beskrevet,med litt velvilje fra leser i tillegg,😉.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.063
    Antall liker
    3.738
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Treng nok ein ASR eller noko sånt, kanskje....?
    Faktisk må jeg påstå at jeg ikke vil anbefale ASR til B&W.
    Ihvertfall om man snakker om Emitter 1.
    Jeg kjørte denne komboen på 804N i et par år, og ble aldri helt venn med lyden. Men hovedproblemet var da det viste seg at den litt slemme impedansekurven fikk Emitteren til å gå i protect mode om jeg var litt uheldig med kombinasjon av bassfrekvens og lydnivå. Den oppfatter med andre ord den lave impedansen som en feil den må beskytte seg mot. Litt upraktisk.

    Nå hører det med til historien at 804 hadde jeg spilt på i mange år før ASRen kom i hus, og det hadde aldri noensinne skjedd noe problematisk med noen andre forsterkere tidligere. Så jeg konkluderer med at beskyttelsen i Emitteren var en smule følsom, og rett og slett en dårlig match med B&W's noe ufine impedansekurve.
    (de fleste høyttalerne i 800-serien ser ut til å dele disse egenskapene, også de nye generasjonene)
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.063
    Antall liker
    3.738
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    For ordens skyld kan jeg legge til at jeg i dag kjører noe så uspennende som en NAD M22 på B&W CT8.2LCR og er strålende fornøyd med jobben forsterkeren gjør med disse høyttalerne (som også har litt av den samme kurven som mine gamle 804 hadde). Dog var det litt nedtur å oppleve at esken veide like mye som forsterkeren. Liten og lett sak med andre ord, men den har hittil ikke klart å skuffe på noe som helst vis ut over det.
     

    joneinar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.01.2015
    Innlegg
    247
    Antall liker
    227
    Ble til at jeg ville hjelpe Dali’ene mine litt der i bunn, og valget da falt på en liten sak fra B&W.

    BD4C02D3-7CA8-4514-BA4A-05ECEE56907C.jpg


    Har hatt den en ukes tid, og inntrykket sålangt er meget bra. Bruker den bare til musikk, og stort sett foregår lytting på moderate volum så denne passer perfekt inn her.

    89232C53-0E13-41F6-A50A-171BFE760741.jpg
     

    Laban MK3

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Innlegg
    2.903
    Antall liker
    1.495
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    For ordens skyld kan jeg legge til at jeg i dag kjører noe så uspennende som en NAD M22 på B&W CT8.2LCR og er strålende fornøyd med jobben forsterkeren gjør med disse høyttalerne (som også har litt av den samme kurven som mine gamle 804 hadde). Dog var det litt nedtur å oppleve at esken veide like mye som forsterkeren. Liten og lett sak med andre ord, men den har hittil ikke klart å skuffe på noe som helst vis ut over det.
    Støtter denne M22 er en knall flott uspennende liten amp som bare gjør jobben sin slik den skal .

    Mvh

    3xM22 + M27
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.566
    Antall liker
    7.519
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Ble til at jeg ville hjelpe Dali’ene mine litt der i bunn, og valget da falt på en liten sak fra B&W.

    Vis vedlegget 477849

    Har hatt den en ukes tid, og inntrykket sålangt er meget bra. Bruker den bare til musikk, og stort sett foregår lytting på moderate volum så denne passer perfekt inn her.

    Vis vedlegget 477850
    Lekkert oppsett og pen sub! :)

    Er det DB4s?
     

    joneinar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.01.2015
    Innlegg
    247
    Antall liker
    227
    Det er en db3d ;D Veldig fornøyd, føles mer som at jeg har lagt til mer effekt på høyttalerene istede for å ha supplert med sub. Så «borte» i lydbilde blir den, samtidig som jeg har fått ekstremt mer fyldig lyd.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    For ordens skyld kan jeg legge til at jeg i dag kjører noe så uspennende som en NAD M22 på B&W CT8.2LCR og er strålende fornøyd med jobben forsterkeren gjør med disse høyttalerne (som også har litt av den samme kurven som mine gamle 804 hadde). Dog var det litt nedtur å oppleve at esken veide like mye som forsterkeren. Liten og lett sak med andre ord, men den har hittil ikke klart å skuffe på noe som helst vis ut over det.
    Støtter denne M22 er en knall flott uspennende liten amp som bare gjør jobben sin slik den skal .

    Mvh

    3xM22 + M27

    Well, «uspennende» - siste versjon M22.2 må vel falle inn under kategorien spennende, med muligheter for brokobling til 2 x 900 watt. Spiller det bra, og takler lave impedanser, tror jeg NAD har en bombe for både ørene og lommeboka :)
     

    joneinar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.01.2015
    Innlegg
    247
    Antall liker
    227
    Software trøbbel dbd-serien

    Bare av nyskjerrighet så lurte jeg på om det var fler her inne som eier en sub fra dbd-serien og må leve med en (egentlig uhørbar, men veldig hørbar når man først har lagt merke til den) susing fra subwooferen? Er visst en software feil som B&W jobber med å få løst. Fikk beskjed om at det bare var å bruke den som normalt i mellomtiden, og det skal jeg klare å leve med, men det er nå noe med det å vite at alt ikke er heeelt 100% da. Derfor lurte jeg på om det var flere i «samme båt» her inne. Kanskje danne en støttegruppe for oss med uønsket susing eller noe???
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Hmm... etter utallige SVS subwoofere i heimen, er faktisk mine 2x SB16 de første ifra den produsenten som har sus når jeg kommer ned på -10 på telleren (på subben).

    Kanskje dem bruker samme forsterkermodul produsent?
     

    joneinar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.01.2015
    Innlegg
    247
    Antall liker
    227
    Det vet jeg ikke. Her er ihvertfall susingen lik uansett volum, veldig lav susing. Og den blir borte et par sekunder etter at musikken har stoppet. Og da er den tyst helt til den mottar signal igjen (spilles musikk).
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn