bra brukt riaa...

J.O

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.02.2007
Antall liker
461
Torget vurderinger
24
Vinylfeberen begynner å komme over meg....
Noen som har noen annbefalinger om noen ok brukte Mc riaa trinn.
Kan gjerne ha noen år på baken og koste opp til en tja 4000,-
Gjerne billigere..... Har dyrere ører enn budsjett. :p
Har nå en Sansui RX-Q7 spiller med en Denon 103pro pickup,skjer vel noe der etter hvert også..
bruker riaaen i min Meridian 502 nå.
Finnes det noen gamle kupp som jyplinger som meg ikke vet om?

Mvh J.O

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
8.946
Torget vurderinger
1
Hmmm...Rotel RHQ-10?

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
43.054
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
rotel RQ 970bx er en riaa som har overasket meg stort.
meget musikalsk.

mvh

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.234
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
29
Det bør være mulig å få en Audio Lab 8000PPA til den prisen. Hvis du finner en da.
Meget bra og fleksibel.

J.O

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.02.2007
Antall liker
461
Torget vurderinger
24
både rotel rhq-10 og audiolaben virket spennende.
virker som rotelen er veldig vanskelig å få tak i da og går gjerne for rundt 5. Har funnet en audiolab til 3200 før frakt og evt moms.
Har dere noen inntryk på hvordan klang karakter disse har?
Er mere opptatt av naturlig lyd enn analytisk men liker må også åpent og detaljert.
Andre forslag evt?
Har mere lyst til å finne noen (litt) gamle storheter som holder seg godt enda enn nye ting til samme pris.

J.O

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.02.2007
Antall liker
461
Torget vurderinger
24
Hvordan er EC sine riaaer så en i sverige for 4000 svenske?

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
8.946
Torget vurderinger
1
J.O skrev:
virker som rotelen er veldig vanskelig å få tak i da og går gjerne for rundt 5. Har funnet en audiolab til 3200 før frakt og evt moms.
Er mere opptatt av naturlig lyd enn analytisk men liker må også åpent og detaljert.
RHQ-10 har i grunnen ingen spesiel klangkarater. Jeg byttet ut den legendariske(!) og skamroste(!?) EAR 834P RIAA med RHQ-10 og Rotelen er så mye bedre at det er helt utrolig.
Sammenlignet med ARC PH-5 fokuserer RHQ-10 mer på direktelyden mens ARC'en mer på rom og klang. ARC'en er også mer analytisk. RHQ-10 er frisk i lyden; PH-5 mer sart og delikat.
RHQ-10 har også den der flotte byggekvaliteten både på kabinettet og elektronikken som japanerne er så flinke til når de vil. Den er nærmere Luxman og Accuphase i utstråling og kvalitet.
Sannsynligvis vil min RHQ-10 komme på bruktmarkedet i løpet av høsten dersom jeg finner en ny eller brukt PH-5 til en fornuftig pris. ;)

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
27.304
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Brødre konstruert av M. Bladelius:
SAT Phonofix
Primare R20

Samme grunnkonstruksjon. SATen har nok stivere strømforsyning og går litt stillere iflg. datablad, mens Primaren har gain- og impedansvalg utenpå, og det er praktisk.

Jeg har SATen selv.

LydKarl

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.11.2004
Antall liker
115
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
1
Hei J.O

phonofixen går veldig stille ved moderat lyttevolum, er godt fornøyd med min. Har ikkje lyst til å bytte ut denne med det første.

har aldri vore borti r20 (ubalansert).

r20 har forresten inngangsimpedanse-velger tilgjengelig frå utsida, som imo er eit pluss. Men, det går fort å åpne phonofixen og gjere det samme frå innsida på den.

phonofix burde du kunne få for rundt fire lapper. r20 trur eg går litt billegare.

Lykke til i jakta!

Mvh. Karl :)

J.O

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.02.2007
Antall liker
461
Torget vurderinger
24
Takk for bra innspill så langt!
Har lest litt blandet om primare riaaen. om folk som har solgt den videre dagen de har fått den bla...
Har også funnet en luxman og en sugden riaa på nettet, kan jo være noe det også...

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
4.923
Torget vurderinger
1
J.O skrev:
EC sin RIAA var et godt kjøp den gang HiFiklubben solgte den for 3000 NOK, IMHO så har den siden sluttet med å være et godt kjøp - dvs med mindre du insisterer på at det skal være EC.

mvh
KJ

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
J.O skrev:
Andre forslag evt?
Har mere lyst til å finne noen (litt) gamle storheter som holder seg godt enda enn nye ting til samme pris.
Audiolab og Audiolab er to forskjellige ting. Den Audiolaben som lages nå har andre spesifikasjoner enn den gode gamle. En annen pris også - billigere. Kan forøvrig være god likevel, jeg har kun hørt den gamle typen. Og den ER god.

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
27.304
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
J.O skrev:
Takk for bra innspill så langt!
Har lest litt blandet om primare riaaen. om folk som har solgt den videre dagen de har fått den bla...
Har også funnet en luxman og en sugden riaa på nettet, kan jo være noe det også...
Har hørt en rapport om at Primaren låt litt kjedelig i forhold til referansen (som jeg ikke husker hva var), men så sjekket man nivået, og primaren spilte 1.5dB lavere. Etter nivåutlikning kunne det være hipp som happ i direkte sammenlikning...

J

jukes

Gjest
:)

Får du tak i en Dali riaa så kjøp den. Den synes jeg er meget god og til den prisen disse blir solgt til er det et kjempekjøp. :)

Mvh Roar

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Det ligger jo ute en NLE17 på brukten nå. Denne er utrolig god, og har et "vell" av innstillingsmuligheter.

J.O

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.02.2007
Antall liker
461
Torget vurderinger
24
NLE17 virker som det jeg ser etter ja ikke minst at man kan kjøre den balansert, det hadde vært midt i blinken!
Regner bare ned at den blir solgt før jeg har fått lønn på konto. :(

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
J.O skrev:
NLE17 virker som det jeg ser etter ja ikke minst at man kan kjøre den balansert, det hadde vært midt i blinken!
Regner bare ned at den blir solgt før jeg har fått lønn på konto. :(
Er verdt en mail og høre med selger :)
Er mange hyggelige mennesker her også vettu.

/jan

J.O

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.02.2007
Antall liker
461
Torget vurderinger
24
Kan jo sende en mail å høre...
:)

J.O

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.02.2007
Antall liker
461
Torget vurderinger
24
Da står det en NLE17 og spiller her. Veldig fornøyd! Tror ikke jeg kunne kommet noe bedre ut av det med de kronene jeg hadde. Kjæresen min merket stor forskjell også og det er et godt tegn.
Liker muligheten til å evt oppgradere med annen psu osv også.

Takk for hjelpen!

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
519
Sted
Stockholm
KJ skrev:
J.O skrev:
EC sin RIAA var et godt kjøp den gang HiFiklubben solgte den for 3000 NOK, IMHO så har den siden sluttet med å være et godt kjøp - dvs med mindre du insisterer på at det skal være EC.

mvh
KJ
Enig, jeg kjøpte min til 3000, og da var den et godt kjøp. Prisen på over 8000 nå om dagen er altfor stiv.. Og husk på at den ikke har noen justeringsmuligheter, kun valg mellom MM(47 kohm) og MC(100 ohm).
Jeg ville ha valgt en med justeringsmuligheter..

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
43.054
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
du kan få hjem en ny Jasmine lp 2.0se riaa fra usa i 230v utgave for ca 3500kr +frakt
koster vel ca 10k her hjemme? det burde vel være noe å tenke på

mvh

Vedlegg

Z

Zomby_Woof

Gjest
Cundis skrev:
KJ skrev:
J.O skrev:

mvh
KJ
Enig, jeg kjøpte min til 3000, og da var den et godt kjøp. Prisen på over 8000 nå om dagen er altfor stiv.. Og husk på at den ikke har noen justeringsmuligheter, kun valg mellom MM(47 kohm) og MC(100 ohm).
Jeg ville ha valgt en med justeringsmuligheter..
Jeg hadde ECP-1 i flere år. Det var hyggelige greier. Men, jeg opplevde et sjumilssteg av forbedring da jeg gikk fra EC til NLE. Prisen for NLE var ikke stort høyere. Jeg mener EC var et godt kjøp til den opprinnelige prisen, først og fremst fordi konkurransen ikke var like hard da den kom på markedet. Nå tror jeg nok man får bedre RIAA'er for 3.000,- også.

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
8.946
Torget vurderinger
1
Voff skrev:
RHQ-10 har også den der flotte byggekvaliteten både på kabinettet og elektronikken som japanerne er så flinke til når de vil. Den er nærmere Luxman og Accuphase i utstråling og kvalitet.
Her er bilde. Fin sak dette.....

Den føvrig en ekstra variabel utgang med volumkontrol slik at den kan brukes som forforsterker.

Vedlegg

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
27.304
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Pent det der, Voff. Rotel har alltid gjort ting ordentlig. Fruens steingamle 30-Watter er fremdeles i tjeneste som TV-forsterker her.

Topp Bunn