Bra demosanger! (For messer...)

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
127
Utstillere... beware...
Her får dere ett hot tip!

Gruppa heter In Flames er svensk og ehm hard som stål...
Men de har og akkustiske perler.

Den utvalgte sangen heter "Acoustic medley" og er fra black ash inheritance albumet. (shaped MCD Nuclear Blast - 1997)

Jeg vet ikke hva de brukte under opptaket...
Men jeg tro alle mic'ene var i FASE!!! It høøørs!
Det låter aldeles ufattelig harmonisk og atmosfærisk!!!
(Vi snakker al de meola kvaliteter her...opptaksmessig... og spilling)
Dempet lys, gjerne bare telys i rommet og ganske høyt volum... da er det ikke mange urørte øyne...

Denne sangen er som laget for kabeldemonstrasjoner...

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
127
Så kan vi nevne en sang fra dem som vil fullstendig "kollapse" en mid-fi høyttaler.. . dvs så mye vil belastes mid/bassdriveren at alt bare grøter seg... belive me...

Sangen heter "Cloud connected" og har utsving som vil bonne element og kreve top notch separering i alle frekvenser...

Igjen en ufattelig bra demolåt for en høyttaler med bra intermodulerings egenskaper (masse annslag tett på hverandre i frekvens...)
Det er en raaaask og rullende bassrytme i bunne som vil pumpe bassen hele tiden (= problemer i stemmeområdet...)

Ach ja, de wunderslager!!!

Og så en sang fra de hvor de har bytta ut fuzzgitaren med en fiolin!!!
Trommesettet er FANTASTISK bra justert og micket opp!
Her SKAL en trommeslager greie å gjette trommetype og ride og cymbalmerke!!! liit B3 inni der og...
riden' svever som en glitrende tåke igjennom hele låta..!!!
Sangen heter for "Metaphor" og er ganske akkustisk!!!
Litt q og ekko på stemmen men alikevel... perle!!!
Har du paneldiskant her, det skal høres!!!

L

Lydtekniker

Gjest
S
Her SKAL en trommeslager greie å gjette trommetype og ride og cymbalmerke!!!
Jeg vet at Daniel Svensson bruker Tama Starclassic Maple, men å høre at det er et slikt sett uten å vite det på forhånd, er mer eller mindre umulig. Å positivt identifisere cymbaler er heller ikke noen enkel oppgave, om enn muligens ørlitegrann lettere.

Simon Philips (Toto), Mike Portnoy (Dream Theater), David Silveria (Korn), Lars Ulrich (Metallica), Abe Cunningham (Deftones), Taylor Hawkins (Foo Fighters), Frank Beard (ZZ Top) bruker alle Starclassic Maple, men de har vidt forskjellig estetikk når det gjelder trommelyd. Sonor Designer Series brukes eksempelvis både av Thomas Haake i metallmastodonten Meshuggah og av den levende jazz/fusion-legenden Steve Smith.

Jeg klarer ikke å positivt identifisere hva slags trommesett eller cymbaler som er brukt på en innspilling, men utifra hvilke merker som dominerer i de forskjellige sjangrene, kan jeg utføre en kvalifisert gjetning.

Ellers er jeg enig i at In Flames er bra saker, men jeg synes innspillingene er altfor komprimert og ender opp med å bli litt masete. Personlig synes jeg Ghost Reveries av Opeth er noe av det ypperste innen kvalitetsinnspillinger av metal.

Litt q og ekko på stemmen
Hmm... hva mener du med "q"?

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
127
;D Økeii, figgur ovv speakk... ;D

Ble jeg litt revet med? Ja...

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
In flames?
Mener å huske at jeg så dem live i fjor sommer.
Mens vi ventet på the metal gods.
Eneste akustiske innslaget den kvelden var diamonds and rust.
Til gjengjeld var den verd turen alene.

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
127
:)

Noe annet som gjør seg bra som demosang er
Michael Hedges - "All along the watch tower" og "Hills of Myst"

Superb gitarspilling med veldig bra og full harmonisk utkling!

Topp Bunn