WV 1600TL var vel ikke så veldig varm om vinteren ? Var den vel ? Litt kjekt å kunne se ut av frontruta i allefall, - uten å måtte kjøre 10 mil for å få litt varme i bilen !
Har "vokst opp" med SAAB. SAAB V4 er/var en fantastisk vinterbil, SAAB 99 likeså. Derimot den SAAB 9000 jeg har nå, har litt for lett for å spinne seg løs om vinteren, kommer lett med baken også. Sikkert førerfeil, men 99 hadde ingen av disse "unotene". På den andre siden er 9000 en mye mer moderne og bekvem bil, selv om 99 var laaangt forut for sin tid da den kom.
4X4 er slett ikke dumt om vinteren. Har en Range Rover og den er bare nydelig å kjøre. Sist vinter gadd jeg ikke legge om til vinterdekk, og det var ikke noe problem. Så lenge sommerdekkene er merket M+S ( da blir det helårsdekk ) er det faktisk helt lovlig også. På grunn av firehjulstrekk sto jeg aldri fast, men det man måtte huske på var at en veldig tung bil uten piggdekk må bremses rolig og pent inn mot veikryss når det er glatt. Er vel den beste vinterbilen jeg har kjørt, meget god personbilkomfort og framkommelighet som en traktor. Ok den har en "liten" ulempe, stor V8 motor og automatgir drar bensin som en alkoholiker drikker øl på Skarven en varm sommerdag !
Edit: Trykkfeil.